Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طهرانچی در این دیدار با تأکید بر پیگیری جدی مباحث مربوط به اشتغال جوانان گفت: مباحث جدی در زمینه اشتغال را می‌توانیم با توجه به وجود یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی از شهرستان­ها شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشکیل کمیته مشورتی توسط جوانان و ایجاد تغییرات عمده در ساختار کلی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: آموزش عالی و نوآوری و فناوری را از هم جدا کردیم و در ساختار جدید معاونت­‌های علوم انسانی و هنر، فنی_مهندسی و فناوری و نوآوری و همچنین یک پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه ایجاد شده است.

دفاع سالیانه  ۱۰۰ هزار پایان‌نامه و ۱۰ هزار رساله 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه وجود ۱۰۰ هزار محقق، ظرفیت بی‌نظیری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرده است، گفت: نخستین کاری که در حوزه آموزش عالی انجام دادیم، جهت دادن به پایان نامه­‌ها برای حل معضلات کشور بود؛ در این دانشگاه سالیانه ۱۰۰ هزار پایان‌نامه و ۱۰ هزار رساله دفاع می‌­شود، بر این اساس ۴۰ نظام موضوعات مختلف در کشور را تدوین کردیم تا از این به بعد پایان نامه‌­ها و رساله‌­های دانشگاه فقط در این نظام موضوعات عمل کنند و تاکنون هم ۱۰ حوزه از این نظام موضوعات احصا شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه گروه‌های تخصصی در زمینه‌های گوناگون از جمله چرم و کفش در تبریز، فرش ماشینی در کاشان، منسوجات در یزد و گردشگری در گیلان در حال احصاء نظام موضوعات هستند، افزود: گروه‌ها و کمیته‌های راهبری از صنعت و دانشگاه در حال بررسی این نظام موضوعات هستند، ۸۰ درصد از این نظام موضوعات احصا شده و ادامه آن در سال آینده تکمیل می‌شود.

تشکیل کمیته بازمهندسی، آموزش، پژوهش و خدمات فناوری در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی

طهرانچی با بیان اینکه کشور در زمینه کشاورزی دارای چالش‌های اساسی است، گفت: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا هم بر اساس رشته کشاورزی تأسیس شده است؛ یک کمیته تحت عنوان بازمهندسی، آموزش، پژوهش و خدمات فناوری در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده است که قرار است در مبحث غذا وارد شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متأسفانه میل و رغبتی از سوی خانواده­‌ها برای ادامه تحصیل فرزندانشان در رشته‌های کشاورزی وجود ندارد، بیان کرد: قصد داریم به صورت گلخانه‌­ای روی این مبحث کار کنیم؛ رشته‌های مهندسی، علوم پایه، مدیریت، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و سازه­‌های سبک شامل مبحث گلخانه می‌شود که البته برای نجات کشاورزی در حال هم‌اندیشی هستیم.

وی ادامه داد: اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته، تولید کنه دفع آفات در یزد، تولید بذر ۴ محصول از جمله خیار و گوجه فرنگی در اصفهان و غیره است؛  قصد داریم که دانشجویان را با یک مدل جدید آموزش دهیم؛ اشکال کار این است که آموزش‌های ما پشت میزی است و با این روش آموزش نمی‌­شود، کار کرد.

راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت برای بچه‌های عسلویه و خارگ

طهرانچی در ادامه از راه‌اندازی مدرسه عالی مهارت خبر داد و افزود: نخستین مدرسه مهارت در تهران و در زمینه حقوق راه‌اندازی خواهد شد. در این مدارس فضایی برای کسب آموزش و مهارت دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌شود، همچنین در زمینه پویا نمایی هم دومین مدرسه برای بچه‌های عسلویه و خارک در حال راه‌اندازی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امکانات دانشگاه در تمامی زمینه‌ها به ویژه نوآوری بسیار مطلوب است؛ به عنوان مثال واحد دانشگاهی نجف آباد دارای زمینی است که امکان راه‌اندازی دانش شهر را دارد. فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حل مشکلات و چالش‌های کشور وجود دارد، در واقع به دنبال توسعه هوشمند منطقه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای گفت: در این طرح دانشجویان می­‌توانند از نظام موضوعاتی که در سامانه ذکر شده و مربوط به مشکلات کشور است، برای انجام پایا‌ن‌نامه و رساله استفاده کنند.

محدودیتی برای جذب این فارغ‌التحصیلان و محققان ایرانی خارج از کشور نداریم

طهرانچی با تأکید بر جذب فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور اظهار کرد: محدودیتی برای جذب محققان نداریم و از تمام امکانات دانشگاه برای حمایت از آنان استفاده می‌کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص حمایت از محققانی که پژوهش‌های خاص انجام می‌دهند، بیانکرد: دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه پژوهشگران و نخبگان و پژوهشگاه دارد که از افرادی که پژوهش­‌های خاص انجام می‌دهند، به طور ویژه حمایت می‌کند.

استقبال معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اجرای طرح پایش آزاد

در ادامه این دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌ای تحت عنوان سرآمدان گفت: در این برنامه تحت فرمولی از ۲۰۰ نفر اول کشور حمایت می‌­کنیم. شما هم می‌­توانید ۱۰۰ استاد اول را که در حوزه مرز دانش فعالیت می‌کنند، انتخاب کنید.

وی با تاکید براینکه اعضای طرح سرآمدان، افراد خاصی هستند، اظهار کرد: نباید این افراد همراه با دیگر اساتید دیده شوند، چرا که آن‌ها می‌توانند در ارتقای دانشگاه نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با استقبال از اجرای طرح پایش آزاد (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) در دانشگاه آزاداسلامی، تاکید کرد: این طرح خوبی در حوزه پژوهش است که باید با با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به جذب فارغ‌التحصیلان و محققان در مراکز رشد، گفت: می‌توان از امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای استقرار محققان استفاده و از آن‌ها حمایت کرد.

ستاری با بیان اینکه شهر‌های کوچکی مانند بیرجند دارای شرکت‌های دانش بنیان بسیار کارآمدی هستند، گفت: این شرکت‌ها به دنبال مکانی برای استقرار هستند که دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در صورت امکان بستر لازم برای فعالیت آن‌ها فراهم کند.

در این جلسه که بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی، برخی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند، راهکار‌هایی برای همکار‌های بیشتر بررسی و توافقاتی در این زمینه صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی