Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@22:45:31 GMT

پول طرح ترافیک صرف حمل ونقل عمومی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۸۴۹

پول طرح ترافیک صرف حمل ونقل عمومی می‌شود

رکنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: بعد از این پول طرح ترافیک فقط خرج حمل و نقل عمومی و پاک می‌شود

به گزارش رکنا، محسن پورسیدآقایی در جلسه شورای مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک اظهار داشت :طبق برنامه سوم توسعه که تصویب آن در شورای شهر تهران به پایان رسیده، بعد از این عوارض طرح ترافیک و موارد مشابه آن صرفا برای توسعه حمل و نقل عمومی و پاک یا برنامه‌های کاهش آلودگی هوا هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : بر اساس احکامی که با پیشنهاد این معاونت و تصویب شورای شهر در برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار گرفته است، عوارض مربوط به طرح ترافیک، آلودگی هوا و موارد مشابه آن پس از این صرفا باید به توسعه حمل و نقل همگانی و پاک اختصاص یابد.

گفتنی است تا سال ۱۳۹۶ نیمی از درآمد‌های طرح ترافیک (پس از کسر سهم ۲۰ درصد حمل و نقل ریلی) به عنوان بودجه جاری در اختیار شهرداری قرار می‌گرفت و صرف پرداخت حقوق یا سایر هزینه‌های جاری می‌شد. اما از ابتدای سال ۹۷ و در طرح ترافیک جدید، تصویب شد که مازاد درآمد طرح نسبت به سال گذشته، منحصرا در حمل و نقل عمومی هزینه شود.

اکنون با مصوباتی جدیدی که از شورای اسلامی شهر تهران اخذ شده، از سال ۹۸ نیمه‌ی دیگر درآمد‌های حاصل از طرح ترافیک نیز باید به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری در حوزه کاهش آلودگی هوا، نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک هزینه شود.

پورسیدآقایی در جمع مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری، همچنین خبر داد که با تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل همگانی و محیط زیست در سال اول یا دوم اجرای برنامه سوم توسعه، این موضوع که عوارض دریافتی از شهروندان صرفا باید برای توسعه حمل و نقل عمومی و پاک هزینه شود، تثبیت خواهد شد.

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، ایجاد زیرساخت‌های هوشمند برای اینکه هزینه خدمات مترو، اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و پارکینگ توسط یک کارت شهروندی انجام شود، از دیگر احکامی است که با پیشنهاد این معاونت در برنامه سوم توسعه شهرداری گنجانده شد.

بازنگری سالانه برنامه معاینه فنی، کنترل آلاینده‌های ناشی از وسایل نقلیه و تعریف شاخص‌های کنترلی جدید زیست‌محیطی در آزمون‌ها، بررسی وضع محدوده بدون آلاینده حمل و نقلی، کنترل آلایندگی خودرو‌ها در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها از دیگر الزامات برنامه سوم به نفع سیاست‌های کنترل آلودگی هوا است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

زن جوان در دام پلید راننده تاکسی اینترنتی تهران! خبر ویژه /هواپیمای مسافربری از رادار محو شد / فاجعه در آسمان فرانسه + عکس عجیب ترین مزاحمت ناموسی لو رفت! / این مرد از همه جا بی خبر بود جزییات نقش یک زن در فایل صوتی رسوایی اخلاقی نماینده مجلس + آخرین خبر 72 زن و مرد در پارتی مختلط شبانه ساری در هم لولیده بودن که پلیس سر رسید دوست مطلقه زنم زندگی ام را به باد داد / وقتی که حامله شد همه چیز بهم ریخت این شیطان 5 بار زنگ در خانه را می زد / دخترهای پولدار تهرانی را خام می کرد + عکس آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت و امکانات آن + فیلم آموزشی مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دردسر با هم بودن زن 47 ساله مشهدی با پسر 23 ساله / ازدواج با مهران جنجال به پا کرد پایان مرگبار مثلث عشقی یک دختر و دو پسر تهرانی +عکس قتل یکی از اعضای طایفه قلندرزهی توسط ریگی ملکی ها/ در مسجد مکی زاهدان چه گذشت ؟ پشت پرده مرگ تلخ یک زن جوان در بیمارستان رشت راز وحشتناک الهه در زندان زنان شهر ری! + عکس صورت دختر قبل و بعداز فاجعه خودسوزی پسر 17 ساله تبریزی بعد از نجات از میان شعله های آتش

منبع: رکنا

کلیدواژه: پول ترافیک حمل و نقل عمومی شهردار تهران معاون حمل و نقل و ترافیک عکس زن تهران فیلم پسر پرونده عاشق مرد تصاویر دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی

تین نیوز

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی، گفت: پنج هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا شهرکی در بازدید از پویش چشم به راهیم در شهرستان رودبار اظهار کرد: در ۱۱ روز گذشته با رشد ۲.۱ درصدی خدمات رسانی به مردم، با پوشش کامل همه نیازهای بخش حمل ونقل جاده ای، برای تمام مقاصد، بلیت ها به صورت پیش فروش و روزفروش به مردم فروخته شده است.

وی افزود: تاکنون ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از ناوگان حمل ونقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و سواری های پلاک عمومی استفاده کرده اند و ۹۵ هزار راننده حرفه ای هم در قالب ۲۵۰۰ شرکت مسافربری جابه جایی مسافران را در ایام نوروز برعهده داشته اند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: پس از پایان دور دوم سفرهای نوروزی، برنامه ریزی سفرهای عید فطر را در پیش داریم که دور سوم سفرهای فروردین و آغاز بهار است.

حمیدرضا شهرکی با بیان اینکه ناوگان عمومی کشور برای ارتقای کمیت و کیفیت حمل ونقل عمومی به تجهیزات و امکانات نیاز دارند، افزود: با برنامه ریزی انجام شده و تفاهم با تولیدکنندگان داخلی، قرار است ۵ هزار دستگاه اتوبوس به حمل ونقل عمومی کشور اضافه شود که ۲ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۳ در مسیرهای اتوبوسرانی استان ها فعالیت خود را آغاز می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • استقبال از ایستگاه چشم به راهیم در عوارضی قم _ تهران
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۲۰۴ هزار مسافر توسط ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان به سفرهای نوروزی رفتند
  • جابجایی ۶/۵ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی