Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: در اعطای تسهیلات مشاغل پایدار روستایی دقت را فدای سرعت نکنیم.

دکتر مجید پورعیسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه سهم خراسان شمالی از تسهیلات مشاغل پایدار روستایی 263 میلیارد تومان بوده است که نیمی از این مقدار را به استان اختصاص داده‌اند، افزود: رقمی که تاکنون به متقاضیان تسهیلات مشاغل پایدار روستایی اختصاص یافته 150 میلیارد تومان است که استان 20 میلیارد تومان بیش از سهمیه اختصاص به متقاضیان تخصیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جلسه کارگروه اشتغال استاندار دستور دادند که رتبه بانک‌های خراسان‌شمالی در اختصاص این نوع از تسهیلات باید تک رقمی شود، ادامه داد: در گذشته بانک‌ها پرونده‌های متقاضیان را تا مرحله انعقاد قرارداد می‌بردند اما قراردادها را منعقد نمی‌کردند. هم اکنون استاندار تاکید کرده است که طرح ها وارد مرحله قرارداد شوند اما تا زمانیکه مستندات متقاضیان تکمیل نشده است به آن ها تسهیلات پرداخت نشود.

وی تاکید کرد: باید تاکید و نظارت‌های بیشتری انجام شود تا تسهیلات ارائه شده به انحراف نرود و برای طرح مورد نظر هزینه شود و باید کاری کنیم تا دستگاه ها پای کار بیایند و نظارت‌های لازم را بر روی پروژه‌ها انجام دهند تا به پایان برسد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حوزه روستایی، بسیاری از املاک سند ندارند و اگر برای تضامین فشار آورده شود ممکن است مشکلاتی همچون ربا و نزول نیز به وجود آید بطوریکه شخص متقاضی از فردی که دارای تضامین است تقاضا می‌کند که بیاید و ضامن وی شود اما در قبال آن بخشی از پول را به وی دهد.

وی با تصریح بر اینکه دولت باید در حوزه ضمانت و اسناد پشتیبانی نیز وارد شود، گفت: باید دستگاه‌های ذی ربط در حوزه اعطای اسناد روستایی وارد شوند و روستاییان ما خانه و باغ دارند اما سند مالکیت ندارند و باید این مشکل حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی نیز گفت: ارتش موفق به اخذ سند زمین پیست علی آباد در بجنورد شد و قرار بر این است تا این زمین را به بخش خصوصی اجاره دهد.

دکتر مجید پورعیسی با حضور در دفتر ایسنا و در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری افزود: برنامه ریزی شده است تا آن گروهی که زمین مذکور را اجاره می‌کند با مشارکت باشگاه داران و تولیدکنندگان اسب، پیست را راه اندازی کنند تا پروژه‌ای شبیه پیست سوارکاری گنبد راه اندازی شود. حمایت های لازم از سوی استانداری نیز در این زمینه انجام خواهد شد و یکی دو سال طول خواهد کشید تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن برای اینکه صنعت اسب در این استان رونق گیرد، باید حوزه های کشاورزی، ورزش و جوانان و هیات سوارکاری با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کنند و در صنعت اسب به کل زنجیره موجود در آن توجه ویژه داشته باشند.  به عنوان مثال یکی از نیازهای صنعت اسب در این استان دامپزشک متخصص در حوزه بیماری های اسب بود که درخواست آن به اداره کل دامپزشکی ارائه شد اما بعد از گذشت سه ماه متوجه شدیم که یک دامپزشک که متخصص بیماری‌های اسب، نبود را برای این امر اختصاص داده بودند.

پورعیسی تاکید کرد: برای اینکه زنجیره اسب در استان شکل گیرد علاوه بر مورد مذکور باید به سایر موارد همچون قرنطینه اسب برای انجام صادرات این پتانسیل، گمرک و .. نیز نگاه ویژه شود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید کارگروه اسب نیز تقویت شود، توضیح داد: بخش خصوصی در حوزه صنعت اسب ترکمن در این استان تشکیلات خاص خود را دارند که باید با یکدیگر جفت و جور شوند و افراد با نظرات و دیدگاه های متفاوت سرسازش با یکدیگر بیایند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در حوزه صنعت اسب ترکمن در این استان وجود دارد آن است که گفتمان‌های مشترک میان فعالان این حوزه وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مشکل واحد تولیدی نیمه تمام سیمان سمنگان چگونه حل خواهد شد؟ بیان کرد: وضعیت کارخانه سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه متعلق به آستان قدس رضوی بود، تصریح کرد: یکی از عللی که موجب شده بود تا این پروژه نیمه کاره باقی بماند این بود که بیان می‌شد توجیه اقتصادی ندارد، در نتیجه آستان قدس اعلام کرد که در آنجا پروژه گیاهان دارویی که اشتغال را به همراه خواهد داشت را اجرایی کند و امر اسانس گیری را نیز انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: با اجرای این طرح معادن تخریب نمی‌شوند و از سوی دیگر معادن موجود در اطراف پروژه نیز آزاد شدند. شرکت آستان قدس برای پروژه نیمه تمام سیمان سمنگان 50 میلیارد تومان هزینه کرده بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سرانجام نمایشگاه بین المللی بجنورد نیز به کجا خواهد رسید؟ گفت: به نظر بنده اگر زمینی که برای نمایشگاه در نظر گرفته بودند پس داده شود و گروهی بیاید و در محل بهتری سرمایه گذاری اولیه‌ای را انجام دهد بهتر از وضعیت موجود است.

پورعیسی افزود: از همان ابتدا به افرادی که در حال حاضر زمین نمایشگاه را در دست گرفته بودند اعلام کردیم بر روی قیمت به تفاهم برسند اما با حداقل قیمت کارشناسی زیربارنرفتند و به دنبال گرفتن امتیاز بودند و هم اکنون که قیمت زمین نمایشگاه چند برابر قیمت اولیه شده است راه و شهرسازی قبول نمی‌کند. از سوی دیگر در زمین مذکور هنوز اقدام خاصی انجام نشده و فقط دو سوله ساخته شده است و موقعیت فعلی این نمایشگاه نیز مناسب نیست و باید به دنبال ساخت یک نمایشگاه در یک مکان بهتر با کیفیت خوب باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهيلات منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی با نرخ ارز دولتی، طی سال قبل وارد خراسان شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، جواد شاهین فر امروز _ شنبه یکم اردیبهشت _ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته سلامت، اظهار کرد: امنیت و سلامت دو شاخص پیشرفت کشورهاست که امسال امنیتمان به اوج رسیده و از طرفی در حوزه سلامت نیز اقدامات بزرگی انجام شده است.

وی افزود: اکنون بیش از ۷۰ پروژه با زیربنای ۱۰۰ هزار متر مربع در حال اجرا داریم؛ ۲۲ پروژه طی هفته جاری افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ۳۹ پروژه در حال ساخت دیگر طی ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانشکده داروسازی با ۷۵۰۰ متر مربع زیربنا که سال‌ها رها شده بود آغاز شد.

شاهین‌فر با اشاره به شعار سال، اضافه کرد: تفاهم نامه‌ای با خیران سلامت، بسیج و سپاه منعقد شده است که منجر به اتفاقات زیرساختی بزرگی خواهد شد.

وی از آغاز پروژه بیمارستان مادر و کودک خبر داد و تصریح کرد: این پروژه چندین ماه آغاز شده است، اما به صورت رسمی کلنگ زنی نکردیم زیرا بنا داریم مردم پیش از کلنگ‌زنی اقداماتی انجام شده را شاهد باشند با این وجود طی روزهای آتی این پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اتمام فاز یک بیمارستان راز و جرگلان در کمتر از یک سال خبر داد و گفت: نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی با ارز دولتی طی سال قبل وارد خراسان شمالی شد.

شاهین‌فر از استقرار دستگاه شتاب دهنده خطی در استان خبر داد و عنوان کرد: بیش از ۴۰ دستگاه دیالیز جدید در استان طی سال ۱۴۰۲ مستقر شده است تا پایان سال ۱۴۰۲ صددرصد دانشجویان زیر پوشش خوابگاه قرار گرفتند و جزو معدود دانشگاه‌هایی هستیم که به این مهم دست یافته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آغاز به کار مرکز بین‌الملل بیمارستان امام حسن (ع)، افزود: هم‌اکنون از کشور ترکمنستان بیمارانی در استان بستری هستند.

کد خبر 746124

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی
  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد