Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:01:08 GMT

حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه حماس در غزه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۹۷۹

حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه حماس در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) از حمله به پایگاه حماس در غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، "آویخای ادرعی"، سخنگوی ارتش این رژیم در اظهاراتی مکتوب اعلام کرد، در واکنش به تیراندازی از غزه به نیروهای ارتش اسرائیل در نزدیکی دیوار امنیتی؛ یک تانک اسرائیلی پایگاه وابسته به جنبش حماس در شمال غزه را هدف گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، تیراندازی به سمت نیروهای ارتش اسرائیل تلفاتی دربرنداشته بود.

به نقل از روزنامه القدس العربی، تجهیزات نظامی رژیم اشغال‌گر که در نزدیکی مرزهای شرقی شمال غزه مستقر هستند، به سمت این پایگاه دو بمب شلیک کردند.

هنوز خسارت‌های احتمالی این حمله اعلام نشده و جنبش حماس نیز واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد

دویست روز از جنگ غزه گذشت، نبرد ادامه دارد و هنوز افق روشنی برای پایان آن دیده نمی شود. رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح مصمم شده و آن را حتمی می داند و ظاهرا آمریکا را نیز همراه کرده است. البته در اینجا این پرسش مهم نیز مطرح می شود که در حمله به مناطق دیگر نوار غزه چه چیزی عاید اسرائیل شد؟ آیا اسرا آزاد شدند؟ آیا توان نظامی حماس از بین رفت؟ آیا رهبران حماس نابود شدند؟

پاسخ همه پرسش ها خیر است. حتی دیروز شهرهای عسقلان و سدیروت هدف راکت های حماس قرار گرفتند تا همگان متوجه شوند که ادعای نتانیاهو تا چه میزان با واقعیت مغایرت دارد. از سوی دیگر اسرائیل درگیر نبرد با حزب الله در شمال است و مقاومت لبنان کیفیت حملات خود را به نحو محسوسی ارتقا داده و شهرهای عمقی تر را مورد اصابت قرار می دهد.

حال پرسش مهم اینجاست که این جنگ تا کی ادامه دارد ؟

با توجه به شرایط درونی اسرائیل نتانیاهو به استمرار بحران نیاز دارد و حتی پس از حمله به رفح نیز دور از ذهن می نماید که او دست از تنش بکشد. اما در این میان امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که معادلات را عوض ‌کند؛ تنش با حزب الله هر لحظه می تواند به یک جنگ تمام عیار منتهی شود و یا فشارهای آمریکا پس از پایان عملیات در رفح شاید نتانیاهو را کنترل کند.

در این میان جبهه درونی اسرائیل بیشترین فشار را متحمل می شود و بخش قابل توجهی از صهیونیست ها خواهان اتمام جنگ هستند. نتانیاهو ممکن است پس از جنگ در رفح دست به قمار خطرناکی بزند و به بهانه تامین امنیت شمال و لزوم عقب راندن حزب الله از مرز، جنگی گسترده را با لبنان آغاز کند.

اما هر چه که هست و شاید شود، این نکته را نمی توان از نظر دور داشت که اسرائیل در یک بن بست راهبردی است زیرا حتی حمله به رفح نمی تواند خواسته های این رژیم را برآورده سازد و نتانیاهو نیز تمایل به پایان جنگ ندارد تا به یک دستاورد برسد.

از یاد نباید برد که جبهه درونی اسرائیل تحمل جنگ فرسایشی را ندارد و ارتش آن نیز اوضاعش مطلوب نیست؛ حمله ایران ضربه شدیدی علیه اعتماد به نفس صهیونیست ها بود و بالعکس انگیزه و جسارت محور مقاومت را بالا برد.

در پایان خاطر نشان می شود که عدم حمایت آمریکا ، بروز اتفاقی در داخل اسرائیل یا گسترده شدن جنگ با لبنان می تواند روند تحولات را به کلی تغییر دهد. نتانیاهو به استمرار جنگ نیاز دارد اما اسرائیل تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد. این که اسرائیل کجا متوقف می شود سوال بزرگی است.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • در غزه گرفتار شدیم | جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • تحلیلگر صهیونیست:در غزه گرفتار شدیم/جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • اسماعیل هنیه: در دام نمی‌افتیم؛ به رفح حمله شود، مقابله می‌کنیم
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است