Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه نامدار وزیر نفت در مراسم امضا اولین مرحله قرار داد‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت بیان کرد: ایده یک بسته و مجموعه‌ای از پروژه‌ها را در این قرار داد‌ها تعریف کردیم تا بتوانیم بر ا. اجرای قرارداد‌های ips برای مهندسان داخلی اشتغال ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصد داریم با استفاده از نقدینگی بازار سرمایه منابعی را در سطح پروژه‌های داخلی توزیع کنیم. قرار شد تا ۴ درصد از درآمد‌های نفتی صرف این قرارداد‌ها شود، اگر سالی ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد در استان‌های مذکور خرج شود تحول عظیمی در آبادانی کشور رخ خواهد داد.

وی افزود: اولویت سرمایه گزاری ها، مناطق نفتخیز جنوبی کشور است، این سرمای گزاری برای بروزرسانی بخش عظیمی از تجهیزات و ماشین الان و دستگاه‌های حفاری پالایشگاه‌های نفتی است که متاسفانه سالهاست به شکل موزه فعالیت می‌کنند.

زنگنه بیان کرد: نمی‌گوییم بازسازی بلکه می‌گوییم نوسازی البته که منابع محدود است، اما هنر این است که با کمترین منابع خلق دارایی کرد.

وزیر نفت ابراز کرد: میدان‌های ما باید به مطالعات بروز و کارشناسان زبده در زمینه تلمبه زنی، حفاری و ... مجهز شوند. این قرارداد‌ها از طریق دولت تغزیه نمی‌شوند و بلکه از طریق راهکاری مختلف اقتصادی از جمله بهره گیری از قوانین رفع موانع تولید تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف من برای اجرای این طرح؛ اصلاح روش اجرای طرح هاست. روش‌های اجرای پروژه‌های ما در این سال‌ها امانی بود که این قرارداد‌ها موجب تبدیل شدن اجرای روش‌های اجرای پروژه‌های نفتی به روش پیمانکاری بالا شد.

زنگنه گفت: در طرح ها، نظام اجرایی باید طوری باشد که بالا رفتن کیفیت، منطقی بودن هزینه‌ها و زمان اتمام پروژه‌ها معین باشد. در برخی پروژه‌ها قیر هست قیر نیست در دیگری قیر نیست قیف هست و همواره یک جای کارمان میلنگید و این زمان بهره برداری را افزایش می‌دهد.

وزیر نفت ادامه داد: مسئولیت مخزن‌ها هم در این طرح‌ها به عهده پیمان کار‌ها خواهد بود تا طرفیت افزایش را با کارشناسان و طرفیت‌های در دست خود افزایش دهد.

وی ادامه داد: پرداخت‌ها به پیمان کار به صورت تکمیل زنجیره‌ها تعریف شده نه براساس متراژ تکمیل پروژها.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات