Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@15:07:01 GMT

پاکسازی بدن با موادغذایی ساده در خانه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۵۴۴۶

به گزارش پارس نیوز،  با توجه به اینکه سم‌زدایی می‌تواند کاهش وزن سریعی را به همراه داشته باشد ، اما همچنین میتواند باعث کاهش سوخت‌وساز بدن نیز بشود . بنابراین باید حواستان باشد که در طولانی‌مدت وزن ازدست‌رفته دوباره سر جای خود بازمی‌گردد .

سم‌زدایی برای افراد زیر خطرناک است :

۱ – خانم‌های باردار

۲ – افرادیکه مشکلات مزمن قلبی دارند

۳ – افرادیکه مشکلات مزمن کلیوی دارند

۴ – افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

سم‌زدایی برای بعضی از افراد شروع خوبی برای بازبینی و ازسرگیری رژیم غذایی سالم است !!

برنامه سم‌زدایی

با پزشک خود مشورت کنید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خیلی مهم است که با یک پزشک در مورد سم‌زدایی مشورت کنید ، زیرا پزشک می‌تواند برنامه‌ای که مناسب شما باشد را به شما پیشنهاد دهد . ممکن است به دلیل داشتن بعضی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی ، سم‌زدایی و پاکسازی بدن برای شما مشکل‌ساز شود .

مراجعه به متخصص تغذیه یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن اطلاعات در مورد رژیم غذایی و برنامه‌ای است که برای شما مناسب باشد . متخصصین تغذیه در مورد تمرین‌ها و رژیم‌های غذایی متخصص هستند و می‌توانند کمک زیادی به شما بکنند .

سم‌زدایی با نوشیدنی را امتحان کنید . سم‌زدایی با آب‌میوه یکی از پرطرفدارترین نوع سم‌زدایی است . نوشیدن آب‌میوه به شما اجازه می‌دهد تا مواد مغذی را جذب کنید و همچنین از مواد غذایی سفت ( غذای معمولی ) نیز استفاده نکنید . قسمتی از هدف اصلی سم‌زدایی با آب‌میوه مصرف کردن طیف گسترده‌ای از مواد مغذی است . در مورد مواد مغذی میوه‌جات و سبزیجات تحقیق کنید تا بتوانید مواد مغذی بدن خود را با تنوع دادن به آن‌ها به دست بی آورید .

با رعایت رژیم آب‌میوه شما بعضی از مواد مغذی مهم مانند پروتئین را نمی‌توانید تأمین کنید ، بنابراین شما نباید بیشتر از ۳ روز این سم‌زدایی و رژیم غذایی را ادامه دهید . برای ادامه این‌گونه محدودیت‌های غذایی شما باید رژیم غذایی را برنامه‌ریزی کنید که تمام مواد مغذی موردنیاز بدن را تأمین کند .

به دلیل میزان بالای قند در آب‌میوه ، این رژیم غذایی برای کاهش وزن مناسب نیست .

بهترین روش سم‌زدایی را کدام است ؟

سم‌زدایی کامل که ۱۰ روز به طول می‌انجامد را می‌توان با ترکیبی از آب‌لیمو ، شیره درخت افرا و فلفل کاین انجام داد . آب‌لیمو ویتامین ، شیره درخت افرا کالری و فلفل کاین سم‌زدایی را انجام می‌دهد . ترکیبات این روش ممکن است در ایران پیدا نشود اما گفتن آن خالی از لطف نیست .

به‌علاوه ، این روش سم‌زدایی استفاده از آب و نمک بدون ید را نیز برای دفع سموم از بدن پیشنهاد می‌کند .

بعد از ۱۰ روز یا بیشتر ، شما باید به رژیم غذایی سالم و کامل خود برگردید .

متخصصان تغذیه میگویند که کاهش وزن به وجود آمده در این روش ، بعد از مدتی بر خواهد گشت .

سم‌زدایی با مواد غذایی جامد را امتحان کنید . بسیار از رژیم‌های غذایی هستند که ادعا می‌کنند می‌توانند بدن را با حذف مواد غذایی فرآوری شده و ناسالم سم‌زدایی کنند . معمولاً این رژیم‌های غذایی با آب‌میوه ، شیک پروتئین و بعضی دیگر از مواد غذایی خام مانند میوه‌جات و سبزیجات اقدام به سم‌زدایی بدن می‌کنند .

در بعضی از مواقع مانند زمانی که می‌خواهید توده عضلانی خود را حفظ کنید ، استفاده از این رژیم غذایی بسیار مناسب است . این رژیم غذایی به شما اجازه می‌دهد که مواد غذایی کامل ، پروتئین و مواد مغذی را استفاده کنید .

این‌گونه رژیم‌های غذایی برای مدت طولانی مناسب هستند و برخلاف رژیم غذایی با آب‌میوه‌ها و مایعات ، می‌توانند تمام مواد غذایی موردنیاز بدن را تأمین کنند . در این نوع رژیم غذایی فقط مواد غذایی مضر و مشکل‌زا حذف خواهند شد .

اطلاعات بیشتر در مورد سم‌زدایی

عوارض سم‌زدایی چیست ؟

سم‌زدایی می‌تواند عوارض زیادی برای شما به همراه داشته باشد . سم‌زدایی باعث ایجاد احساس گرسنگی در شما خواهد شد . همچنین می‌تواند باعث احساس خستگی ، سردرد ، اسهال و نفخ نیز بشود .

از مواد سمی دوری‌کنید . الکل و کافئین مصرف نکنید . همچنین از مواد مخدر نیز دوری‌کنید . اگر دارویی مصرف می‌کنید ، با پزشک خود درباره تأثیر سم‌زدایی روی آن دارو مشورت کنید .

به خودتان سخت نگیرید . پزشکان هشدار داده‌اند که هرگز در هنگام سم‌زدایی ورزش نکنید . زیرا شما احتمالاً خسته هستید . در صورت امکان ، شما باید به دنبال تفریح و سرگرمی باشید . کتاب بخوانید یا فیلم ببینید تا خود را مشغول نگه‌دارید .

لایه‌برداری زبان را انجام دهید . درزمانی که مواد غذایی مصرفی خود را محدود می‌کنید و سم‌زدایی می‌کنید ، به وجود آمدن لایه‌ای بر روی زبان طبیعی است . این لایه متشکل از باکتری است که می‌تواند باعث تغییر رنگ و بوی بد دهان شوند .

لایه‌برداری زبان می‌تواند این مشکل را حل کند . خوب مسواک کردن زبان به‌وسیله مسواک معمولی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد .

به‌آرامی مواد غذایی جامد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید . بعد از سم زدایی ممکن است تحمل مواد غذایی جامد برای بدن شما سخت باشد . برای چند روز اول ، مصرف مقدار کمی سبزیجات ، سوپ و آجیل پیشنهاد می‌شود . بعد از ۵ روز میوه را اضافه کرده و بعدازآن از پروتئین‌هایی مانند : ماهی ، پنیر و تخم‌مرغ را امتحان کنید . هر چیزی که می‌خورید به‌آرامی بجوید .

بعد از سم‌زدایی ، سعی کنید که آرام‌آرام مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا اینکه بتوانید بفهمید که کدام‌یک از مواد غذایی برای شما مشکل‌ساز هستند و در آینده آن‌ها را حذف کنید . مثلاً بعد از خوردن لبنیات دچار معده درد یا باد معده می‌شوید و بدین ترتیب می‌توانید بفهمید که با لبنیات مشکل‌دارید .

نکات مهم

۱ – آرام‌آرام مواد غذایی فرآوری شده را حذف کنید . حواستان باشد که تغییر سریع یا گسترده در رژیم غذایی می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی در شما شود .

۲ – اگر مریض هستید ، اقدام به سم‌زدایی بدن نکنید . این کار می‌تواند باعث ایجاد خستگی و آرام کردن پروسه ریکاوری در شما شود .

۳ – قبل از انجام سم‌زدایی با پزشک خود مشورت کنید .

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کاهش وزن وزن مشکلات سیستم ایمنی پزشک تغذیه رژیم غذایی مواد غذایی سبزیجات قند فلفل ویتامین ایران مواد سمی مواد مخدر دارو لبنیات رژیم غذایی سیستم ایمنی قند کاهش وزن ویتامین پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه نیشابورگفت :ارزش بسته های معیشتی توزیع شده یک میلیارد ریال بود.
علی گاراژیان افزود:همچنین همزمان  با روز جهانی هموفیلی ۲۰ بسته موادغذایی به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال به یادبود مرحومه محبوبه خداوردی شهید سلامت، به خانواده‌های بیماران هموفیلی زیر پوشش اهدا شد.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • خطر سرطان برای کسانی‌که ته دیگ دوست دارند