Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فؤاد ایزدی»، کارشناس رسانه و امور بین الملل ضمن انتقاد از رفتار خشن دولت آمریکا با افراد بازداشت شده، این موضوع را ناشی از عدم اعتقاد این دولت به حقوق بشر دانست و در خصوص دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی اظهار کرد: دولت آمریکا باید در این مورد حالت خشونت آمیز سنتی خود را نسبت به این خبرنگار تعدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اعلام این که برخورد صورت گرفته با این خبرنگار ایرانی-آمریکایی بسیار بد بوده، گفت: پیام این موضوع برای ما این است که ادبیات آمریکا در حوزه حقوق بشر نباید جدی گرفته شود.



ایزدی در تحلیل این اقدام ضد حقوق بشری افزود: بعد از دستگیری خانم هاشمی اگر کسی پیدا شود و هنوز باور داشته باشد که آمریکا به اندازه یک دانه جو اعتقادی به حقوق بشر دارد، قاعدتا نیاز دارد که پرونده خانم هاشمی را یک بار دیگر مطالعه کند.

وی در ادامه دستگیری این خبرنگار زن مسلمان که خود دارای اصالتی آمریکایی است و شهروند این کشور به شمار می‌آید را با هدف ساکت کردن او ارزیابی کرده و خاطرنشان کرد: از آنجا که تعداد قابل توجهی از خبرنگاران آمریکایی موضوعاتی مانند فلسطین و جنایات دولت آمریکا در جاهای مختلف دنیا که خانم هاشمی پیگیری می‌کرده را پوشش خبری می‌دادند و البته اغلب از کار خود اخراج می‌شدند، دولتمردان این کشور چاره ساکت کردن این خبرنگار افشاگر را در زندانی کردن وی دیده‌اند.

این کارشناس امور بین الملل در پایان با ابراز این که برخی از فعالان حقوق بشر در آمریکا نسبت به این اقدام علیه دولتشان واکنش نشان داده اند، تصریح کرد: ۲ تیپ تشکل حقوق بشری داریم، تیپ اول تشکل‌های حقوق بشری مستقل هستند که اکثراً نسبت به این اقدام انتقاد کرده‌اند، منتها چون مستقل هستند از نظر عده و عُده و منابع مالی، کمکی نمی‌گیرند و صدایشان زیاد شنیده نمی‌شود؛ اما یک سری تشکل‌های حقوق بشری وجود دارند که تنها اسمشان تشکل حقوق بشری است ولی در واقع مرتبط با دولت آمریکا هستند و مانند اهرم‌هایی در راستای پیشبرد سیاست خارجه این کشور به شمار می‌آیند. لذا در این شرایط هر کسی در هر مقام و مرتبه‌ای موظف است اعتراض خود را نسبت به این بازداشت غیرقانونی اعلام کند.

انتهای پیام/ 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر علی مطهری درباره بهشت زوری

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم علی مطهری در یک نشست به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت عماد افروغ که با محوریت «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: دولت اسلامی بر خلاف یک دولت سکولار مسئولیت اخلاق و عقاید مردم را هم بر عهده دارد و فقط این نیست که مسئول معیشت مردم باشد بلکه مسئولیت سعادت انسان در دنیا و آخرت را هم بر عهده دارد. عده‌ای مخالف این حرف‌ها هستند و می‌گویند نباید به زور مردم را به بهشت برد. اگر دولت اسلامی حق ورود به مسائل عقیدتی و اخلاق و رفتار مردم نداشته باشد، رفتار خطرناکی است و با این عقیده تفاوتی بین دولت اسلامی و سکولار وجود نخواهد داشت.

وی افزود نمی‌توان انتظار داشت دولت حق ورود به مسائل فرهنگی را ندارد و اتفاقاً حوزه فرهنگ عمومی، یکی از حوزه‌هایی است که دولت باید ورود کند. در هر صورت،‌ دولت در هر آنچه که مربوط به رفتار مردم و نظم اجتماعی است،‌ باید ورود کرد. یک ویژگی که مرحوم عماد افروغ واجدش بود، این نکته بود که می‌گفت حقیقت هیچ وقت نباید فدای مصلحت شود، تعبیری که سبب هجمه به او شد.

مطهری گفت: در کشور ما باید به شادی و غم مردم توجه شود. عزاداری‌های ما مقدارش بالاست؛ ضرورتی ندارد که این اندازه طولانی باشد. یا چرا نباید در ماه محرم دو نفر با هم ازدواج کنند. چند روزی را به عزاداری مشغول شوند، بعد مردم به روال عادی زندگی خود بپردازند. دولت و حاکمیت باید روش متعالی را در این زمینه‌ها پیش گیرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مسائل مهم کشور را استفاده از واژگان بیگانه دانست و گفت: ما در جامعه شاهد رواج کلمات بیگانه حتی از قاب تلویزیون هستیم. این مقدار استفاده از واژگان بیگانه نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. 

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم دیگر در کشور که تشدید شده که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید داشتند رواج کلمات بیگانه است که حتی صدا و سیما مروج این کلمات است. در قانون هم استفاده از کلمات بیگانه ممنوع است. در حالی که در شهر تابلوهای انگلیسی می‌بینیم و این باعث شرم می‌شود که نوعی کم‌بینی نسبت به فرهنگ است. وزیر فرهنگ هم قول دادند که با این کلمات بیگانه برخورد کنند

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • نظر علی مطهری درباره بهشت زوری