Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۸ درصدی تولید فولاد خام کشور در سال جاری خبر داد و گفت: امروز ایران دهمین کشور تولید کننده فولاد خام است که نسبت به ابتدای کار دولت یازدهم ۵ رتبه صعود داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا رحمانی با اشاره به آمار انجمن جهانی فولاد مبنی بر تولید سالانه یک هزار و ۶۸۰ میلیون تن فولاد خام در جهان گفت: با وجود تحریم ها، ایران در سال ۲۰۱۷، ۲۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که نسبت به سال قبل، ۲۲ درصد رشد داشته است، در حالی که این آمار در جهان ۶ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران بیشترین رشد را در تولید کنندگان عمده فولاد خام به خود اختصاص داده است؛ چنان که در ۸ ماهه امسال نیز ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام در کشور تولید شده که رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران ۶۲ درصد فولاد خاورمیانه را تولید می‌کند، گفت: بر اساس آمار، در ۶ سال گذشته کشور‌های مطرحی مانند فرانسه و ایتالیا را پشت سرگذاشتیم و به جایگاه دهمین کشور تولید کننده فولاد خام رسیدیم که نسبت به ابتدای دولت یازدهم ۵ رتبه صعود داشتیم.

تعریف ۱۱۰ میلیون تن پروژه در زنجیره تولید فولاد

رحمانی با اشاره به تعریف ۱۱۰ میلیون تن پروژه در زنجیره تولید فولاد، افزود: با تاکید رئیس جمهوری ۲۰ میلیون تن پروژه جدید نیز در سواحل جنوبی در بندرعباس و چابهار تعریف کردیم که به مقدار فعلی اضافه می‌شود.

وی با مقایسه آمار تولید فولاد در کشور از ابتدای انقلاب تا به امروز، اظهار کرد: تولید زنجیره فولاد کشور در ابتدای انقلاب ۲.۴ میلیون تن، ابتدای دولت یازدهم نیز ۱۲۳ میلیون تن بود که امروز به ۲۰۵ میلیون تن رسیده که با افتتاح پروژه‌های جدید در ماه‌های پایانی امسال به ۲۲۰ میلیون تن افزایش می‌یابد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ۵ سال اخیر، تولید کنسانتره از ۲۸ میلیون به ۵۲ میلیون تن، در گندله از ۲۱ میلیون به ۴۶ میلیون تن، در آهن اسفنجی از ۱۹ میلیون به ۳۱ میلیون تن و شمش نیز از ۲۴ میلیون به ۳۴ تن رسیده است.

کاهش خام فروشی فولاد

رحمانی با تاکید بر اینکه در این سال ها، زنجیره تولید فولاد در داخل تکمیل شده است، گفت: در بحث سرمایه گذاری در صنعت فولاد، صرفا توسعه مطرح نبوده و متوازن سازی هم شده است و به همین دلیل خام فروشی در ۵ سال اخیر کاهش پیدا کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام در سند چشم انداز تا سال ۱۴۰۴، گفت: همه برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در مسیر رسیدن به این هدف است که بر اساس همین هدف گذاری، صادرات ما نیز باید حداقل به سالی ۱۵ میلیون تن برسد که برای رسیدن به این هدف، حدود ۸ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است.

رحمانی در ادامه با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سنگ آهن کشور در ۵ سال اخیر از ۶۳ میلیون تن به ۸۵ میلیون تن، افزود: اخیرا اکتشافات خوبی در زمینه کشف معادن سنگ آهن داشتیم که بر اساس بررسی این اکتشافات، ذخیره سنگ آهن کشور حداقل دو برابر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رتبه ایران در تولید فلزات غیرآهنی را ۱۵ در تولید مس و ۱۸ در تولید آلومینیوم اعلام کرد که به ترتیب رتبه ۱۲ و ۱۴ برای تولید مس و آلومینیوم هدف گذاری شده است.

اشتغال مستقیم ۲۳ هزار نفر در حوزه معدن در استان کرمان

رحمانی با اشاره به وضعیت تولید در استان کرمان اظهار کرد: ۳۶ درصد واحد‌ها در کرمان زیر ظرفیت تولید می‌کنند، که با توجه به وجود کارخانه‌های فعال، تجهیزات، نیروی انسانی و بازار، لازم است موانع پیش پای به حداکثر رساندن این ظرفیت‌ها رفع شود که مهمترین آن تامین نقدینگی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صنایع معدنی در استان کرمان گفت: در استان کرمان، ۲۴ پهنه اکتشافی را تعریف کردیم که ۱۹ پهنه واگذار و ۳۰۶ پروانه اکتشاف صادر شده است و امروز شاهدیم که ظرفیت استخراج استان به ۶۶ میلیون تن و اشتغال مستقیم ۲۳ هزار نفر در این حوزه رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رضا رحمانی صادر کننده فولاد ایران صادرکننده فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد