Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-حمله جديد رژيم اسرائيل به خاک سوريه مي‌تواند به عنوان مقدمات و تحريکي براي حمله احتمالي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي به مواضع ارتش سوريه به بهانه و اتهام هميشگي استفاده از تسليحات شيمايي در ادلب محسوب شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از يورونيوز،ظهر يکشنبه هفته جاري (20ژانويه) 4 فروند هواپيماي F-16 اسرائيل از درياي مديترانه با موشک‌هاي هدايت شونده به سوريه و به ويژه فرودگاه بين المللي دووالي در جنوب شرقي دمشق حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تل آويو همچنين در ساعات اوليه صبح ديروز (دوشنبه) دومين حمله خود را در کمتر از 24 ساعت به خاک سوريه انجام داد.
حمله جديد رژيم اسرائيل به خاک سوريه مي‌تواند به عنوان مقدمات و تحريکي براي حمله احتمالي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي به مواضع ارتش سوريه به بهانه و اتهام هميشگي استفاده از تسليحات شيمايي در ادلب محسوب شود.

 تحليلگران اقدام اسرائيل در اين حمله را پس از 75 روز از آخرين حمله به سوريه با اهدافي چندگانه مي دانند:
الف: آزمودن ميزان کارايي و نقطه هاي کور و قابل رخنه در سامانه دفاعي « اس 300 » روسي با هدف برنامه ريزي براي حملات موثر اين رژيم و يا آمريکا و فرانسه و انگليس در آينده که با توجه به تحرکات در سطح منطقه چندان بعيد نيست. اخيرا مديريت عملياتي سامانه «اس 300» به نيروهاي آموزش ديده ارتش سوريه محول شده است. البته فرماندهي نظامي سوريه با هوشياري ترجيح داد همچنان از موشک هاي پيشرفته « رسام » و سامانه قديمي « اس 200 » براي مقابله با موشک هاي پرتابي اسرائيل استفاده کند. سامانه اي که ارتقاء يافته است و در حمله قبلي توانست يک فروند از جنگنده پيشرفته اسرائيل را سرنگون کند.

ب: تشديد فشار رواني به ارتش سوريه در جنگ با تروريست ها از ديگر اهداف اين حمله مي تواند باشد. خصوصا که همزمان تروريستها در چند محور در استان ادلب و شهر حماء به موضع ارتش حمله کرده و تلاش داشتند با نقض توافق ترکيه و روسيه، پشيروي هايي داشته باشند. همچنين اين اقدام همزمان با تحرکات نيروهاي قسط و ديگر نيروها در شرق فرات و حملات متعدد به مواضع ارتش سوريه نيز افزايش نيروهاي آمريکايي و ارسال سلاح هاي سنگين و نيمه سنگين اين کشور به شرق فرات و تقويت پايگاه هاي نظامي غير قانوني خود در اين منطقه و نيز ورود برخي نيروهاي کشورهاي عربي به اين منطقه صورت گرفته است.

ج: اين حمله مي تواند به عنوان مقدمات و تحريکي براي حمله احتمالي آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي به مواضع ارتش سوريه به بهانه و اتهام تکراري استفاده از تسليحات شيمايي در ادلب محسوب شود همچنانکه در حادثه غوطه شرقي نيز رژيم صهيونيستي قبل از حمله آمريکا و انگليس و فرانسه به مواضع ارتش سوريه حملاتي داشته است. خصوصا که گزارش هاي زيادي از جابجايي تسليحات شيميايي توسط تروريست ها با کمک کشورهاي غربي خصوصا فرانسه دريافت شده است و شواهدي نيز از حضور گروه موسوم به کلاه سفيد ها که نقش آفرينان سناريوهاي شيمايي هستند هم ديده شده است.

امريکا و اسرائيل با حمله به سوريه به اهداف شان دست نمي يابند
به گزارش اسپوتنيک،معاون وزير امور خارجه سوريه گفت، که ايالات متحده امريکا و اسرائيل در تلاش هستند تا درگيري هاي شان را در برابر سوريه ادامه دهند.
 دکتر ايمن سوسان معاون وزير امور خارجه سوريه در کنفرانس مطبوعاتي اين وزات روز يکشنبه گفت، ايالات متحده امريکا و اسرائيل در تلاش هستند تا درگيري هاي شان را در برابر سوريه ادامه دهند، اما آنها نمي توانند به اهداف شان برسند.
سوسان افزود:- "ايالات متحده يا اسرائيل نمي توانند اين تجاوز را با هيچ استدلالي يا علتي توجيه بدهند. اين به معناي کامل يک تهاجم و تجاوز است. آنها با اين حملات به آن چيزي که پيش از اين نمي توانستند به دست بياورند، دست نخواهند يافت. آنها با چنين حملات تنها مي خواهند وضعيت و درگيري را در سوريه تشديد کنند".
به گفته وي، ايالات متحده امريکا و اسرائيل نمي خواهند اعتراف کنند، که «پروژه» آنها به علت شکست گروه هاي تروريستي ناموفق بود.
يادآوري مي کنيم، که يک منبع نظامي سوريه پيش از اين گفته بود، که هواپيماي نظامي اسرائيل روز شنبه چند راکت بر حومه دمشق پرتاب کرده بود. دفاع هوايي سوريه بيشتر اين راکت ها را رهگيري و از بين برد و تنها يک انبار در منطقه ميدان هوايي بين المللي پايتخت سوريه خسارت ديد. دمشق در پي اين حملات اسرائيل، يکبار ديگر از سازمان ملل متحد خواست تا اقدام هاي لازم براي جلوگيري از حملات مکرر اسرائيل انجام دهد.
در همين حال، بنياين نتانياهو نخست وزير اسرائيل، در يک نشست در روز يکشنبه گفت، که نيروي هوايي اسرائيل اخيرا حملاتي را در برابر اهداف ايران در سوريه انجام داده است.

دليل منازعه ايران و اسرائيل در سوريه
به گزارش پايگاه خبري نشنال ،منازعه بين ايران و اسرائيل که در حال آرام شدن بود، شبانگاه پنجشنبه گذشته، هنگامي که جت هاي اسرائيلي به ده ها هدف ايراني در سوريه حمله کرد، به نقطه جوش نزديک شد. اين حملات پس از ادعاي ارتش اسرائيل مبني بر حمله موشکي ايران عليه نيروهايش در ارتفاعات جولان رخ داده اند. اسرائيلي ها گفته اند: اين حملات موشکي اولين حمله مستقيم موشکي ايران عليه اهداف اسرائيلي بوده است. براساس ادعاي آويگدور ليبرمن، وزير دفاع اسرائيل صبح سه شنبه نيروهاي هوايي اسرائيل تقريبا تمامي زيرساخت هاي نظامي ايران در سوريه را نابود کرده است. (ادعايي که از سوي منابع مستقل تاييد نشده است)
ساش گفته جنگ بين ايران و اسرائيل در سوريه احتمالا ادامه مي يابد. اين وضعيت يکي بزن و يکي بخور- يک حمله از سوي ايران بر ضد قرارگاه هاي اسرائيل در جولان و پاسخ فراگير اسرائيل عليه اهداف متحد ايراني ها در سوريه- غلبه ناگهاني خشم عده اي «کله داغ» در دو سو نخواهد بود. اين بخشي از يک منازعه ساختاري است که بين اسرائيل و ايران در سوريه سر باز کرده است. «اينديک» اين تنش ها را «يک اتومبيل با يک شتاب دهنده و بدون ترمز» ناميده است و هنگامي که از او پرسيده شد اين وضعيت از اينجا به کجا خواهد رسيد؟ او پاسخ داد: «فقط به جاي بدي خواهد رسيد». او گفته: بدترين سناريو در اين مورد آن است که منازعه به لبنان سرايت کند و اينکه حزب الله تصميم بگيرد موشک هايش را از لبنان به اسرائيل شليک کند و اسرائيل هم همچنان که به حملات از خاک سوريه پاسخ داده جواب حزب الله را بدهد. او گفته: اين به نفع اسرائيل است که منازعه را در سوريه نگه دارد، جايي که اسرائيل در آن از امتياز تعيين کننده اي برخوردار است، ايران احتمالا به جاهاي ديگري توجه خواهد کرد، جاهايي که از اهرم قدرت بيشتري برخوردار است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اسرائيل ايران سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران در شبانه روز پنج شنبه و جمعه [هفته گذشته] را به نقل از سه مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده، منتشر کرد که می‌گویند طرح اولیه حمله تلافی‌جویانه شامل حمله متقابل «بسیار گسترده‌تری به اهداف نظامی» از جمله در نزدیکی تهران بود.

این روزنامه ادعا کرد: همانطور که به طور گسترده گزارش شده است، اسرائیل برنامه‌های خود برای پاسخ فوری به حمله مستقیم بی‌سابقه جمهوری اسلامی در ۱۳ تا ۱۴ آوریل را پس از آن که مشخص شد اکثر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را با کمک ائتلاف به رهبری آمریکا خنثی کرده است، کنار گذاشت.

نیویورک تایمز مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی به‌دنبال فشار متحدان خود موافقت کردند آن را محدودتر کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، یک چنین حمله وسیع و خسارت‌باری نمی‌توانست از سوی ایران نادیده گرفته شود و خطر ضدحمله مرگبار ایران را به‌دنبال داشت که می‌توانست خاورمیانه را به لبه یک درگیری بزرگ منطقه‌ای بکشاند.

روایت نیویورک تایمز همچنین ادعا می‌کند که اسرائیل ابتدا حمله را برای دوشنبه شب، ۱۵ آوریل برنامه‌ریزی کرده بود، اما در آخرین لحظه از ترس اینکه حزب‌الله ممکن است «شدت حملات خود به شمال اسرائیل را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد» این برنامه را تغییر داد. در این گزارش مشخص نشده که آیا این ارزیابی قبل از حمله در شب پنج شنبه-جمعه تغییر کرده است یا خیر.

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه