Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@11:12:21 GMT

مسدودسازی ۶۹۲۳ پایانه متخلف

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۵۹۸۳

به گزارش اکوفارس به نقل از روابط عمومی شاپرک، پس از موفقیت‌های چشم‌گیری که شبکه پرداخت الکترونیک کشور در شناسایی و انسداد درگاه‌های پرداخت الکترونیک غیرمجاز و متخلف به دست آورد، همان‌گونه که اعلام‌شده بود اعمال نظارت دقیق‌تر و شدیدتر بر رفتار پذیرندگان دستگاه‌های کارت‌خوان نیز در دستور کار شاپرک و شرکت‌های پرداخت الکترونیک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین سری از گزارش‌های دوره‌ای از اعمال این نظارت‌ها نشانی‌دهی مجموع پایانه‌های دارای تراکنش غیرقانونی بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان که تا پایان دی‌ماه سال جاری توسط واحد نظارت بر شبکه در شاپرک مسدود شده به 1009 پایانه رسیده است؛ علاوه بر این 146 پایانه فعال با ابزار موبایلی و 5768 پایانه تعریف‌شده برای درگاه‌های پرداخت اینترنتی نیز مسدود شده که به‌ این‌ ترتیب تعداد کل پایانه‌های مسدود شده از ابتدای سال 96 تا پایان دی‌ماه سال جاری به 6923 پایانه رسیده است.

از میان پایانه‌های مسدود شده در ابزار پذیرش موبایلی، حدود 100 پایانه یعنی تقریباً 70 درصد متعلق به یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و در پایانه‌های متصل به درگاه‌های اینترنتی نیز حدود 300 پایانه یعنی تقریباً 30 درصد مرتبط با یک شرکت پرداختی بوده است.

از این تعداد پایانه مسدود شده در ابزار پذیرش اینترنتی دو شرکت پرداختی هر یک پایانه‌های مسدود شده‌ای نزدیک به هزار پایانه و دو شرکت دیگر نیز هر یک حدود 900 پایانه داشته‌اند. به‌این‌ترتیب حدود 4000 هزار پایانه متعلق به 4 شرکت پرداختی بوده است.

بر اساس این گزارش، مجموعاً 1273 کد ملی و شناسه ملی متعلق به پذیرندگان حقیقی و حقوقی دارای تراکنش غیرمجاز توسط شرکت شاپرک در سامانه جامع پذیرندگان مسدود شده و این افراد بنا به نوع تخلف تا دوره‌های مشخصی امکان دریافت خدمات پرداخت الکترونیک در قالب پذیرندگی را نخواهند داشت. گفتنی است، بر اساس نتایج این پایش، تذکرات لازم برای افزایش نظارت و دقت این شرکت‌ها بر پذیرندگان مرتبط با آن از سوی شاپرک داده‌شده است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به ساماندهی پارک‌سوار شمالی گفت: ادامه ساماندهی این پارک‌سوار طی سال ۱۴۰۳ انجام می‌گیرد.

زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ساماندهی پارک سوار شمالی اظهار کرد: ادامه ساماندهی این پارک سوار طی سال ۱۴۰۳ انجام می‌گیرد.

وی افزود: مجتمع تعمیرگاهی طی سال ۱۴۰۳ ایجاد می‌شود که یکی از کارکردهای پایانه‌ها برای ارائه خدمات بیشتری است، همچنین ساماندهی پیاده‌راه‌سازی پارک سوار شمالی از دیگر اقدامات سال جاری است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اقدامات برنامه‌ریزی شده برای ارتقای سطح خدمات‌رسانی در پارک سوار شمالی شهر قم ابراز کرد: مجتمع خدماتی، رفاهی و تجاری در پارک سوار شمالی لحاظ شده است تا نیازهای زائران برطرف شود.

قراچورلوی گفت: مجتمعی در ابتدای پایانه مرکزی خیابان شهید خداکرم در حال طراحی است که در نظر داریم در این فضا جایگاه سوخت در این مکان برای ماشین‌های سنگین ایجاد کنیم.

وی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت این مجتمع اخذ شده است و جزو پروژه‌های عمرانی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

کد خبر 739340

دیگر خبرها

  • جابجایی ۳۵ هزار مسافر از قزوین
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • پارک‌سوار شمالی شهر قم ساماندهی می‌شود
  • جاماندگان بخوانند؛ زمان دقیق پرداخت سود سهام‌عدالت