Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز سه شنبه در هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم در سالن جلسه های نمایشگاه های بین المللی این استان اظهار داشت: گسترش همکاری و تعامل های تجاری با سوریه در دستور کار مسئولان و فعالان اقتصادی استان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تاکنون از فرصت ها و بازارهای هدف صادراتی به خوبی استفاده نکردیم، گفت: با توجه به ظرفیت موجود بواسطه بازار سوریه دولت الزام ها و تسهیلات صادرات به این کشور را برای بخش خصوصی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار قم با اشاره به تشکیل قرارگاه پشتیباتی از جبهه مقاومت در کشور و استان بیان داشت: فارغ از تعهدات دینی، شرعی و همچنین علاقه قلبی و عاطفی موجود نسبت به سوریه، موضوع افزایش صادرات در رشد و شکوفایی و رونق تولید قم نیز سهم بسزایی دارد.
قرارگاه عملیاتی پشتیبانی از جبهه مقاومت با هدف پیگیری و مسائل مربوط به صادرات و مراودات مالی با تجار و بازرگانان سوریه در استان قم تشکیل شد.
وی با با اذعان به اینکه کشورهای مطرح جهان در عرصه صادرات هم اکنون برای تسخیر بازار مصرف سوریه به تلاش و تکاپو افتادند، گفت: باید به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی کنیم، که محصولات تولیدی استان نیز در این بازار جایگاه ویژه ای پیدا کنند.
معاون استاندار قم اصلی ترین رویکرد توسعه همکاری های تجاری با سوریه را بازسازی آن دانست و تصریح کرد: تامین ضروریات معیشت، مواد غذایی و دیگر کالاها نیز در این راستا دنبال می شود.
غضنفری گفت: دستگاه های مسئول در حوزه صادرات از جمله اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات در اسرع وقت فهرستی از توانمندی های تولیدی و اقتصادی استان و همچنین نیازمندی های وارداتی سوریه را تهیه و ارائه کنند.
وی تصریح کرد: در آینده نزدیک احتمال اعزام گروهی از تجار و سرمایه گذاران استان به سوریه وجود دارد تا در صورت امکان زمینه برپایی نمایشگاهی از کالاهای قم را فراهم نموده و با احصاء نیازهای کالایی و خدماتی سوریه برای صادرات برنامه ریزی کنیم‌.

** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه، سوریه را یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری برای استان توصیف کرد و افزود: با توجه به بررسی اوضاع 6 سال گذشته سوریه کالاهایی از قبیل شمش فولادی، مصنوعات فلزی، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، تنقلات و غلات حجیم شده از مهمترین نیازهای آن محسوب می شود.
محمود سیجانی گفت: در حال حاضر بخشی از واحدهای تولیدی استان که در زمینه محصول های زیربنایی مانند سیمان و صنایع معدنی فعالیت می کنند، باید از این فرصت به منظور بسترسازی و تقویت تولید استفاده نمایند.
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی استان ضمن آمادگی برای اعزام یک هیات تجاری به سوریه آمادگی پذیرش یک هیات تجاری از این کشور را نیز دارد.
7403 / 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها بخش خصوصی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سوریه قم مواد غذایی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود

رئیس حزب توحید عربی لبنان با بیان اینکه اسرائیل بدون آمریکا لحظه‌ای نمی‌تواند از خودش محافظت کند تاکید کرد ایران با عملیات وعده صادق شجاعت بالای خود را نشان داد و این عملیات مهمترین گام ضد صهیونیست‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «وئام وهاب» وزیر سابق لبنانی و رئیس کنونی حزب توحید عربی طی سخنانی به بررسی عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق سرزمین‌های اشغالی و نیز نقش جبهه‌های مقاومت در حمایت از غزه پرداخت.

عملیات وعده صادق مهمترین‌گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود

وئام وهاب طی گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره این عملیات ایران گفت که پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات تروریستی صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، مهمترین گامی بود که ایران بعد از بستن سفارت رژیم صهیونیستی هنگام پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد. البته نباید فراموش کنیم که در همه این سال‌ها ایران در حمایت از مقاومت اقداماتی انجام داده که هیچ یک از کشورهای عربی نکرده‌اند اما به نظر من این عملیات مهمترین گام بود.

وی افزود که در این میان برخی طرف‌های «تهی مغز» می‌خواهند پاسخ ایران به اسرائیل را یک اقدام «نمایشی» توصیف کنند. باید بگوییم کاری که ایران انجام داد فراتر از یک پاسخ بود و درواقع انقلابی در سطح درگیری با اسرائیل محسوب می‌گردد؛ جایی که ایران در برابر اسرائیل و حامیانش شجاعت بالای خود را به نمایش گذاشت. بنابراین در سطح سیاسی هم عملیات ایران اهمیت بسیار بالایی دارد و نتایج آن در آینده از عملیات 7 اکتبر (طوفان الاقصی) هم مهمتر خواهد بود.

تاکید نصرالله بر قدرت مقاومت در نابودی اسرائیل

این سیاستمدار لبنانی در ادامه اظهار داشت: من چند ماه قبل از آغاز جنگ غزه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار کردم و به او گفتم می‌ترسم موشک‌هایی که ما داریم مانند موشک‌های مصر باشد. اما سید حسن نصرالله خندید و گفت: آنها (صهیونیست‌ها) امکانات و تجهیزات دارند اما ما هم امکانات کافی برای نابودی آنها را داریم و تجهیزات دقیقی در اختیار ماست که مستقیما به هدف می‌خورند.

وهاب گفت که اکنون ما با واقعیت جدیدی روبرو هستیم که درواقع مرحله آغاز نابودی موجودیت اسرائیل است. درواقع اسرائیل در موقعیتی قرار دارد که قادر به حمایت از خودش هم نیست.

مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شدحزب‌الله: عملیات «وعده صادق» آغازگر معادله‌ای جدید استبیانیه حزب‌الله در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیل

اسرائیل بدون حمایت آمریکا لحظه‌ای دوام نمی‌آورد

وی درباره تحولات غزه هم اظهار داشت که آمریکایی‌ها می‌توانند راهکارهایی برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل علیه غزه پیدا کنند، چه از طریق انحلال کابینه نتانیاهو و چه روش‌های دیگر.اسرائیل به مثابه پایگاه پیشرفته و حفاظت شده آمریکا در منطقه بوده و این رژیم بدون حمایت آمریکا لحظه‌ای قادر به محافظت از خود نیست.

وهاب درباره حمایت جبهه‌های مختلف مقاومت از مردم غزه هم با قدردانی از مواضع مردم و رهبری یمن تاکید کرد که یمنی‌ها شجاعت و جسارت بالای خود را به نمایش گذاشتند و بعد از پایان جنگ غزه موضع این کشور در منطقه بسیار قوی‌تر از قبل خواهد شد. سوریه هم با وجود اینکه از 12 سال قبل در معرض انواع توطئه‌های مخرب دشمنانش بود اما وظیفه خود را در حمایت از مقاومت به طور کامل انجام می‌دهد و این نکته‌ای است که سید حسن نصرالله همواره در سخنرانی‌های خود به آن اشاره می‌کند.

رئیس حزب توحید عربی لبنان افزود که مقاومت در فلسطین و لبنان از جبهه حمایتی سوریه برخوردار است و بنابراین هنگام آغاز جنگ تروریسم علیه سوریه، حزب‌الله تصمیم گرفت در کنار دولت سوریه برای حمایت از ملت و اراضی این کشور بایستد و رزمندگان آن با تروریست‌ها جنگیدند. همچنین سید حسن نصرالله بارها درباره نقش مهم سلاح‌هایی که سوریه در سال 2006 برای لبنان فرستاد از جمله موشک‌های کورنت صحبت کرده است.

وی در پایان به وضعیت داخلی لبنان به ویژه پرونده انتخاب رئیس جمهور اشاره کرده و از احزاب لبنانی خواست منافع ملی کشور را بر منافع شخصی خود ترجیح دهند و تاکید کرد کسانی که نامزدی «سلیمان فرنجیه» (نامزد مورد حمایت حزب‌الله) در ریاست جمهوری را رد می‌کنند، مسئول خلاء ریاست‌جمهوری کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • اجرای طرح «کاسبان امین» و «ناظران افتخاری»برای کنترل قیمت‌ها درقم
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور