Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۶۹ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی این استان و خدمات رسانی به ۱۳,۳ میلیون نفر سفر در هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران طی ٩ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی،  اله مراد عفیفی پور با تشریح عملکرد  نه ماهه مجموعه ۷۰ بندر استان هرمزگان از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای دی ماه امسال، گفت: از مجموع ۶۹ میلیون و ۷۸ هزار و ۲۳۵ تن کالای تخلیه و بارگیری شده در این بنادر، ۴۴ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۴۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۹۳ تن به فرآوردهای نفتی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به صادرات ۲۷ میلیون و ۷۲۷ هزار تن کالای غیرنفتی در این بنادر، گفت: طی این دوره زمانی، سه میلیون و ۶۴۵ هزار تن از این کالاها ترانزیت و دو میلیون و ۴۸  هزار تن، نیز ترانشیپ شد.

عفیفی پور حجم کابوتاژ (حمل و نقل کالا از طریق آب های ساحلی) را پنج میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۹۰ تن و همچنین حجم واردات را چهار میلیون و ۶۶۹  هزار و ۲۳۶ تن کالای غیرنفتی اعلام کرد.

 

۹ میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۹ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۷۹ تن فرآورده نفتی از بنادر این استان خبر داد و گفت: طی نه ماهه سال جاری، ۳۵ هزار و ۹۹۹ تن، ترانزیت و ۱۴ میلیون و ۴۴۲  هزار و ۹۱۸ تن، کابوتاژ شد. همچنین تخلیه ۹۳۳ هزار و ۹۰۵ تن محموله وارداتی فرآورده های نفتی نیز به انجام رسید.

عفیفی پور اظهار داشت: طی نه ماهه، یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۰۷ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در بنادر تجاری این استان تخلیه و بارگیری شد.

 

افزایش ۳۰ درصدی پهلوگیری شناورها

این مقام مسئول تعداد شناورهای پهلو گرفته در بنادر این استان را ۵۵  هزار و ۲۲۷ فروند با افزایش ۳۰ درصدی اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، سه هزار و ۷۲۶ فروند کشتی بالای هزار تن و ۵۱ هزار و ۵۰۱ فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان جایگاه کلیدی این استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران  و سهم ۹۵درصدی از کل سفرهای دریایی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای دی ماه امسال، ۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۳۳ نفر سفر در بنادر مسافری و پایانه های دریایی این استان ثبت شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۴.۲ کیلومتر جاده مجتمع بندری نگین نیز آماده بهره برداری شده و بزودی آیین افتتاح آن انجام می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب  در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: براساس برنامه ریزی و روند پیشرفت تا کیلومتر هفت جاده نیز تا شهریورماه آماده افتتاح خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: هم اینک قطعات پل فلزی مسیر مجتمع بندری نگین به طور کامل ساخته شده و ۹۵ درصد آن به محل اجرا طرح انتقال یافته و مابقی نیز در فرایند انتقال به طرح قرار دارد.

وی یادآور شد: مراحل ساخت قطعات بتنی پل مجتمع بندری نگین نیز به اتمام رسیده و ۲ قطعه بتنی پل نصب شده است.

شکیبی نسب تصریح کرد: با روند کنونی اجرا پل جاده دسترسی مجتمع بندری نگین پیش بینی شده تا شهریور ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: طرح برق رسانی به مجتمع بندری نگین نیز با توجه به انتخاب مشاور، اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که براساس پیش بینی ها انتظار است این طرح تا شهریورماه عملیاتی شود.

وی افزود: مشاور طرح تکمیل فاز نخست تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین نیز انتخاب شده و اکنون در فرایند انتخاب پیمانکار قرار دارد.

شکیبی نسب اظهار کرد: در راستای آماده سازی زیرساخت های مجتمع بندری نگین جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و شرکت سرمایه گذار به صورت مستمر از این مجتمع بازدید و موانع و مسائل آن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

در بازدید تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از مجتمع بندری نگین همچنین روند تخلیه و بارگیری کامیون های ترانزیت مشتقات نفتی به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ◄ مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند