Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:01:53 GMT

پیشگیری از سرطان در مترو آموزش داده می شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۱۱۴

پیشگیری از سرطان در مترو آموزش داده می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری اظهارداشت: برنامه های هفته ملی مبارزه با سرطان با شعار «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خود مراقبتی و امید» در اماکن عمومی مناطق 22گانه و ایستگاه های مترو اجرا می شود.
وی گفت: این معاونت با پخش کلیپ های آموزشی در نمایشگر ایستگاه ها، اکران طرح های گرافیکی و اطلاع رسانی پویش ملی مبارزه با سرطان در این زمینه همکاری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصیری افزود: 154 کارگاه آموزش پیشگیری از سرطان در سطح مراکز فرهنگی آموزشی خانه های سلامت مناطق و 22 ایستگاه اطلاع رسانی در اماکن عمومی با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، پایگاه ها و مراکز بهداشت در مناطق 22گانه شهر تهران برپا می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اکران شعارهای پویش ملی مبارزه با سرطان در سطح مناطق پایتخت از سوی سازمان زیباسازی خبر داد و گفت: همکاری ادارات سلامت مناطق در برپایی پایگاه های سلامت و برگزاری کارگاه های آموزشی سلامت محور توسط شبکه ملی سرطان ایران و برپایی 10 ایستگاه اطلاع رسانی در مترو توسط شبکه ملی سرطان ایران از دیگر برنامه های سازمان های دولتی و غیردولتی در هفته مبارزه با سرطان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، سرطان را از علل عمده مرگ و میر و ناتوانی در جوامع بشری عنوان کرد و افزود: در ایران سرطان سومین عامل مرگ و میر بوده و سالیانه بیش از 85 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.
نصیری اظهارداشت: با افزایش متوسط امید به زندگی و سالمندی جامعه و گسترش آلاینده های زیست محیطی و دورشدن از سبک زندگی سالم در سال های اخیر با افزایش شیوع و کاهش سن ابتلا به این بیماری در کشور مواجه هستیم.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت مقوله پیشگیری از سرطان گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب و دوری از عوامل سرطان زا می توان از 40 درصد موارد سرطان جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران با مشارکت سازمان های دولتی و غیردولتی همکار، برنامه های هفته ملی مبارزه با سرطان را در راستای ارتقای سلامت و توانمندسازی شهروندان در کنترل و پیشگیری سرطان برگزار می کند.
نصیری، افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم و باور به قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن، اصلاح باورهای نادرست مردم درخصوص سرطان از جمله درمان پذیربودن آن و جلب مشارکت سیاستگزاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان را از اهداف اصلی پویش ملی مبارزه با سرطان برشمرد و افزود: اهداف اختصاصی پویش ملی مبارزه با سرطان در سطوح فردی، شبکه ای، سازمانی، اجتماعی و منطقه ای نیز درنظر گرفته شده است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به روزشمار هفته ملی مبارزه با سرطان افزود: دوشنبه اول بهمن روز «سرطان و تشخیص زودهنگام آن»، سه شنبه 2 بهمن روز «محیط سالم و پیشگیری از سرطان»، چهارشنبه 2 بهمن روز «پیشگیری از سرطان و زندگی اجتماعی و معنوی سالم»، پنجشنبه 4 بهمن روز «سرطان و نقش سازمان های مردم نهاد و خیریه»، جمعه 5 بهمن روز «پیشگیری از سرطان و شیوه زندگی سالم»، شنبه 6 بهمن روز «سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده ها» و یکشنبه 7 بهمن روز «سرطان و نقش نهادهای دولتی و حاکمیتی» نامگذاری شده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اجتماعی و فرهنگی جامعه سرطان مترو مرگ جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته سلامت ۱۴۰۳ (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت»، برگزار می‌شود.

همزمان با شروع هفته سلامت، نمایشگاهی با همین عنوان در پارک لاله تهران برپا شد که نهادها و مؤسسات و بخش‌های مختلفی، در این نمایشگاه غرفه دارند.

مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا)، یکی از مؤسسات فعال در حوزه سرطان است که با هدف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در کشور، مشغول فعالیت است.

برپایی غرفه مکسا در نمایشگاه سلامت

کارشناسان مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان با حضور در غرفه مکسا در پارک لاله که به مناسبت هفته سلامت برپا شده است به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند.

این مؤسسه در روزهای هفته سلامت، با حضور کارشناسان مختلف، پاسخگوی مراجعان بوده است.

حضور مسئول مددکاری بخش طب تسکینی

در روز دوم نمایشگاه که با عنوان سلامت زمین و خانواده نامگذاری شده است، لیلا یار محمدی مسئول مددکاری مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، با حضور در غرفه مکسا، پاسخگوی مراجعان بوده.

نمایشگاه هفته سلامت تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6088148 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مبارزه علیه آفت سن گندم در بهمن
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد