Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر عبداله کشاورز، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در نشست پزشکان عمومی دارای تجربه کار در حیطه طب سُنّتی، بیان کرد: پزشکان عمومی که دوره های مورد تایید وزارت بهداشت را گذرانده اند می توانند به صورت قانونی در حوزه طب سُنّتی فعالیت کنند و عنوان طب سُنّتی را نیز می توانند در تابلوی مطب و سرنسخه‏های خود ذکر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص طب سُنّتی – ایرانی در خصوص افراد غیر پزشک که دارای سابقه طولانی بیش از 20 سال در حوزه طب سُنّتی دارند گفت: مطابق آیین نامه نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سُنّتی و فروش گیاهان دارویی به منظور استفاده از تجارب ارزشمند این افراد از طریق صنف عطاری‏ها طبق فراخوانی معرفی خواهند شد و پس از تأیید افراد متقاضی، به عنوان حکیم ایرانی می‏توانند در سلامتکده‏های طب سُنّتی ایرانی زیر نظر مسؤول فنی سلامتکده یا مراکز درمانی دارای متخصص طب سُنّتی ایرانی، تحت نظر متخصص طب سُنّتی ایرانی در محدوده تعیین صلاحیت شده فعالیت کنند.
دکتر کشاورز در پایان تاکید کرد: فعالیت این افراد به عنوان حکیم ایرانی به صورت مستقل، و یا دایر کردن مطب، مجاز نیست و سایر افراد در قالب عطاری ها نیز صرفاً مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی استاندارد هستند و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز دارو، ساخت دارو و سایر مداخلات درمانی را ندارند، در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.
1010/ی30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد مصلحی، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به ابتکار وزارت بهداشت برای نامگذاری چهارمین روز از هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی برای اولین بار، گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، دسترسی مردم به خدمات سلامت روان را افزایش داده است.

وی از راه اندازی مراکز سراج به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند و تحولی در دو سال گذشته یاد کرد و افزود: سراج مخفف سلامت روانی اجتماعی است و در طول ۶ ماه گذشته، تعداد این مراکز سه برابر افزایش یافته و برنامه ما این است که تعداد این مراکز به ۱۰۰ مرکز در سراسر کشور برسد.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در این مراکز، امکان پذیرش مستقیم بیماران وجود ندارد اما بیمارانی که به تشخیص روانشناسان شبکه بهداشت و درمان و یا مراکز روانپزشکی نیاز به خدمات بیشتری دارند به این مراکز ارجاع می‌شوند و خدمات مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مصلحی از وجود خانه مشارکت مردم در سلامت در مراکز سراج خبر داد و گفت: مردم محله یا منطقه، عوامل اجتماعی یا آسیب زا مانند محل تجمع معتادان متجاهر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها نسبت به تبدیل محل‌های تجمع به پارک‌های سلامت اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است، افزود: اخیراً چندین مرکز سراج در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ایجاد شده و توسعه این مراکز در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

کد خبر 6086956 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود