Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@23:48:09 GMT

ادعای مضحک و عجیب ربع پهلوی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۵۹۱

ادعای مضحک و عجیب ربع پهلوی

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، رضا پهلوی، که رسانه های فارسی زبان وابسته به غرب هنوز برای او با عنوان شاهزاده تبلیغ می کنند، در بیانیه‌ای مضحک و عجیب هشدار داده که ایران ممکن است به خاطر استیصال و برای منحرف کردن افکار عمومی، "دست به تحریکات بیشتری برای دعوت به یک حمله محدود به ایران" بزند!

 

پهلوی مدعی شد در حال کوشش در جهت آگاه‌سازی جامعه بین المللی برای پرهیز از حمله به ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به ادعای رضا پهلوی، ادامه تحریکات از سوی ایران "امکان درگیری نظامی را بیش از پیش در مذاکرات کشورهای ذی‌نفع در کنفرانس ورشو مطرح می‌کند."

 

کنفرانس بین المللی درباره آینده خاورمیانه با تمرکز بر ایران که ایالات متحده میزبانش خواهد بود، قرار است در روزهای در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ورشو لهستان برگزار شود.

 

در حالی رضا پهلوی هم راستای با مقامات آمریکایی از خطرات نشست ورشو برای ایران سخن می گوید که کارشناسان و تحلیلگران بین المللی از شکست این نشست سخن می گویند.

 

کارشناس بی بی سی هم جنجال رسانه ای آمریکا درباره نشست لهستان را "هیاهو بر سر هیچ" دانست و گفت: « من انتظار اینکه یک ماه دیگر در لهستان اتفاقی بیفتد که تکلیف ایران یکسره شود و یا اینکه آمریکا هدف بزرگی را که دنبالش بوده، به دست آورد، ندارم.»

 

فیلم

 

چندی پیش، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌های اروپایی در بروکسل گزارش داد که به نظر می‌آید کشورهای اروپایی نمی‌خواهند در نشست ورشو درباره ایران شرکت کنند.

 

سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا هم اعلام کرده فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در اجلاس لهستان برای ایران شرکت نخواهد کرد.

 

پیش از این، روزنامه وال استریت جورنال گزارش داد وزیر خارجه فرانسه احتمالا در این نشست شرکت نخواهد نمود. آلمان و انگلیس هم در مورد سطح حضور خود در این کنفرانس تصمیم نگرفته‌اند. وزیر خارجه لوکزامبورگ هم پیش از این از عدم حضور در این کنفرانس خبر داده بود.

 

به رغم تبلیغات گسترده آمریکا و اسرائیل درباره نشست ورشو، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: با وجود آنکه واشنگتن تلاش زیادی را برای گردهم آوردن ۷۰ رهبر جهان در پایتخت لهستان دارد، اما حتی در موفقیت این کشور برای تشکل ائتلاف عربی ضد ایرانی هم شک وتردید های زیادی وجود دارد. مشکل بزرگ مقابل کنفرانس ورشو آن است که هیچ کس حاضر نیست سیاست های پر هرج ومرج و مطرود ترامپ را در خاورمیانه فراموش کند.

 

به نوشته هاآرتص، شاید تنها دستاورد کنفرانس ضد ایرانی آمریکا در لهستان در ماه آینده، عکس های یادگاری بیشتر نتانیاهو با شخصیت های مختلف جهان باشد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ورشو آمریکا جام نیوز رضا پهلوی لهستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود

رئیس جمهور لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو اعلام آمادگی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، لهستان برای استقرار تسلیحات هسته ای برای به زعم خود بازدارندگی در برابر روسیه اعلام آمادگی کرده و این مسئله را تایید کرده است. "آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا که در حال حاضر در کانادا به سر می برد، هفته گذشته در جریان سفر خود به ایالات متحده، درباره جنگ اوکراین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفتگو کرد. وی همچنین در ماه مارس با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دودا همچنین مدعی شد: روسیه به طور فزاینده ای در حال نظامی کردن منطقه کالینینگراد است. وی همچنین به استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس اشاره کرد که مسکو در تابستان 2023 به آنجا منتقل کرد.

در نشست سران ناتو در ویلنیوس در ژوئیه 2023، اعضای این ائتلاف متعهد شدند که تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از اعتبار و اثربخشی ماموریت بازدارندگی هسته‌ای خود انجام دهند. به گفته دودا این همچنین شامل "مدرن سازی بیشتر قابلیت های هسته ای و به روز رسانی روند برنامه ریزی آن است.

تحولات اوکراین| طرح 5 ادعای زلنسکی برای رهبران ناتورژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خوردانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • ورشو: روسیه درحال نظامی‌سازی کالینینگراد است
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا