Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهارمین روز هفته، بازار آزاد ارز شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها بود. روندی که با نگاهی به نرخ‌های اعلام شده توسط صرافی‌های مجاز بانکی به عنوان بازارساز عرضه ارز به بازار، نشان از عدم تغییر قیمت ارز به ویژه دلار و یورو دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه دوم بهمن ماه ۹۷) بر اساس اعلام بانک مرکزی در سامانه سنا، نرخ لحظه‌ای بازار ارز، عدم تغییر نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که به نقل از بانک مرکزی، امروز در صرافی‌های مجاز بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا، ۱۱۶۵۰ تومان قیمت گذاری و به متقاضی دلار فروخته شده است. همچنین هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، با نرخ ۱۱۵۵۰ تومان خریداری شده است. هر اسکناس یورو نیز امروز با نرخ ۱۳۳۰۰ تومان در صرافی‌های بانکی به متقاضیان ارزی فروخته شد که این نرخ بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه بوده است. همچنین هر یورو با قیمت ۱۳۲۰۰ تومان خریداری شده است.  

این ثبات قیمت‌ها در حالی رقم خورده است که امروز،  بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که طی آن قیمت ۱۲ ارز مانند پوند نسبت به روز دوشنبه افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگر از جمله یورو کاهش یافت؛ نرخ ۱۲ ارز دیگر مانند دلار نیز ثابت ماند.  

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه دوم بهمن ماه ۹۷) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس با ۱۶ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۹۰ ریال و هر یورو نیز با ۶۵ ریال کاهش ۴۷ هزار و ۷۱۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۸۱ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۵۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۹۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۰ ریال، روپیه هند ۵۸۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۸۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۵۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۷۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۳ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۵۱ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ دلار نیوزلند ۲۸ هزار و ۲۶۲ ریال، راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۲۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۶۹ ریال، روبل روسیه ۶۳۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۱ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۸۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۷۷ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۵۰ هزار و ۵۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۱ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۳۴ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۰ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۲۲۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۷۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۹۶۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۶۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۱۵۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۰۰ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۷۹۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۵۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵۲۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۳ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۴۲۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۱ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت دلار بانک مرکزی نرخ ارز دلار ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز ، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: دیروز بعد از التهابات اول صبح بازار و روند صعودی قیمت‌ها با شروع داد و ستدها و معاملات بازار طلا و ارز با سیر نزولی همراه شد.

وی با اشاره به افزایش 5 دلاری قیمت جهانی طلا در روز جاری، گفت: با این حال با تعدیل قیمت ارز نسبت به دیروز و کاهش حدودا 6 هزار تومانی دلار، طلا و سکه نیز در بازار کاهشی شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: صبح دیروز دلار 70 هزار تومان هم شده بود ولی هم اکنون در کانال 64 و 65 هزار تومان در معامله است. همین موضوع باعث شده تا قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دو میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز دو میلیون تومان کاهش داشته باشد.

کشتی آرای همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون 40 میلیون تومان، سکه طرح جدید 42 میلیون و 800 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه هر کدام با یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش نسبت به معاملات پایانی دیروز به ترتیب به 25 میلیون و 300 هزار تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان رسیده اند. ضمن اینکه سکه گرمی هم با 600 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است

وی همچنین گفت: قیمت هر میقال طلای 17 عیار از 16 میلیون و 260 هزار تومان در معاملات پایانی دیروز به 15 میلیون و 890 هزار تومان کاهش یافته است یعنی بیش از یک میلیون و 30 هزار تومان ارزش هر مثقال طلا کاهش یافته است طلای 18 عیار نیز با کاهش حدودا 100 هزار تومانی نسبت به دیروز به سه میلیون و 666 هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه حباب سکه همچنان حدود 7 میلیون تومان است پیش بینی کرد در روزهای آینده حباب سکه کاسته شود چرا که دادوستدها و معاملات بازار که دیروز تقریبا متوقف شده بود امروز از سر گرفته شده و بازار به ثبات رسیده است.

دیگر خبرها

  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | د دلار ثابت ماند
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲روز
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار | سکه ۲ میلیون تومان کاهش یافت