Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرهنگسرای خاتم﴿ص﴾، محمدصادق دهنادی با اشاره به اجرای سوگواره فاطمی از دوم تا 20 بهمن اظهارداشت: خانه های فرهنگ و کتابخانه های منطقه 18 به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله اجرای شب شعر فاطمی، آیین های سوگواری، نشست های موضوعی و نمایشگاه‌های کتاب میزبان سوگواران فاطمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره پویش اینترنتی هشتگ یاس 18 ساله از سوی فرهنگسرای خاتم(ص) گفت: در این برنامه 18 بخش مرتبط با زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تولید صوتی شده و از 2 تا 20 بهمن در فضای مجازی منتشر می شود.
دهنادی، قرائت حدیث کساء و برپایی سفره صلوات به نیت 14 معصوم را از برنامه های کتابخانه استاد حکیمی عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب فاطمی نیز تا 20 بهمن هر روز از ساعت 8 تا 17 در کتابخانه استاد حکیمی میزبان علاقه مندان است.
رئیس فرهنگسرای خاتم﴿ص﴾ اظهارداشت: برنامه باشگاه کتابخوانی نیز در قالب داستان هایی در حوزه نوجوان و مرتبط با زندگانی حضرت فاطمه(س) توسط کارشناسان برنامه در روزهای سوم، دهم و هفدهم بهمن از ساعت 15 تا 16 در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می شود.
وی گفت: نشست ادبی ترنم قلم با تحلیل و برسی آثار فاخر استاد سیدجعفر شهیدی پنجشنبه 4 بهمن و شب شعر بانوی بو تراب با حضور اعضای کانون شعر به کارشناسی مرتضی زندیه شنبه 13 بهمن در کتابخانه 15خرداد برگزار می شود.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 افزود: در این کتابخانه مسابقه انقلاب فاطمی با مشارکت سرای محله 15خرداد و کانون نویسندگان منطقه 18 از 12 بهمن برگزار خواهد شد.
دهنادی گفت: در ویژه برنامه نذر دانایی نیز در راستای ترویج فرهنگ نذر فرهنگی در ایام فاطمیه(س) از مخاطبین دعوت می شود تا با اهدای کتاب در کار خیر سهیم و با عضویت رایگان از خدمات کتابخانه بهره مند شوند.
وی درباره برنامه های کتابخانه فجر به مناسبت ایام فاطمیه اظهارداشت: برنامه نان و نمک در قالب جمع آوری نذورات و توزیع نان از 10 تا 20 بهمن، ویژه برنامه از عرش تا عرش شامل تهیه کلیپ های کوتاه از اشعار فاطمی شاعران کانون ادب فجر و انتشار در فضای مجازی، مجالس روضه و ایستگاه صلواتی همزمان با نماز ظهر و عصر هر روز تا 18 بهمن ماه، تهیه و انتشار بروشور از کتاب جلوه نور آیت الله سعادت پرور، برنامه راه فاطمه شامل تکریم خانواده شهیده در منطقه و بازخوانی قصه با موضوع سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای کودکان با مشارکت باشگاه کتابخوانی فجر از برنامه های این کتابخانه است.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 افزود: نشست کانون ادبی کتابخانه بوستان نرگس با عنوان «در گذر کتاب» شامل خوانش اشعار فاطمی، خوانش کتاب در قالب 360 داستان از کرامات حضرت فاطمه زهرا(س) و کارگاه شجره طیبه با محوریت سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای اعضای کتابخانه بوستان نرگس در این کتابخانه میزبان علاقه مندان است.
به گفته دهنادی، کتابخانه شهدای محله بهداشت نیز با سه ویژه برنامه شامل شب شعر فاطمی با حضور بانوان شاعره محله بهداشت، قصه گویی حدیث کساء ویژه کودکان و برگزاری نمایشگاه کتاب یاس در اجرای سوگواره فرهنگ فاطمی مشارکت می کند.
وی افزود: برگزاری نشستی با عنوان راضیه دانایی با حضور مادران درباره سبک زندگی حضرت زهرا(س)، ویژه برنامه عطر یاس در قالب نمایش خلاق کودکانه و برنامه یاس بی نشان شامل سوگواره و مداحی کودکان و مادران، برنامه های خانه فرهنگ امام علی(ع) به مناسبت ایام فاطمیه است.
رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) گفت: خانه فرهنگ رشد نیز با برنامه های «حدیث یاس» در قالب نقل سخنان و احادیث درباره حضرت زهرا(س) و «سیمای سعادت» در قالب نشستی با موضوع حجاب و عفاف از منظر بانوی گرامی حضرت فاطمه(س) میزبان شهروندان است.
شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این برنامه ها می توانند با شماره تلفن 66207068 تماس بگیرند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها انقلاب ایستگاه صلواتی حضرت فاطمه زهرا شهادت حضرت زهرا کارشناسی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند

استاندار کردستان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها، مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، با تاکید بر حمایت از این نهاد اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتاب‌خوانی کمک کند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی برای گروه‌های مختلف مردم و استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان تاکید کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

حسنی‌خونسار با اشاره به بعضی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی باشد که این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت‌های استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتاب‌خوانی مایه دلگرمی فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 746838

دیگر خبرها

  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند