Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@05:21:54 GMT

رسیدن به دانشگاه جامعه محور از مهمترین اهداف ماست

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۶۹۱

رسیدن به دانشگاه جامعه محور از مهمترین اهداف ماست

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه های دانشگاه تأکید کرد و گفت: مهمترین هدف ما، ارتقاء به دانشگاه نسل سوم و دانشگاه جامعه محور است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن رنجبرعسکری امروز دوم بهمن ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان اظهار کرد: از آقای دکتر دهقان ریاست سابق دانشگاه در طی سالهایی که در مسئولیتهای مختلف در دانشگاه خدمات ارزنده ای را به دانشگاه داشتند تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سیاست کاری خود در دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از اولویتهای کاری بنده «برنامه محوری» است یعنی همه اموری که می خواهد انجام گردد بر اساس برنامه پیش برود، استمرار برنامه های قبلی را نیز امیدواریم انجام دهیم.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به چهار رکن اساسی برای پیشرفت سازمانها، یادآور شد: این ارکان شامل ساختار مدیریتی سازمان، برنامه راهبردی سازمان، همدلی و همکاری درون دانشگاهی و تعامل سازنده با جامعه هستند.

رنجبرعسکری تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که نیاز داریم آن را انجام دهیم ارزیابی درون دانشگاهی است که با توجه به شرایط دانشگاهها اگر نقاط ضعف و قوت خود را انجام ندهیم نیاز داریم با جدیت بیشتری در گروهها دنبال کنیم.

وی از نگارش برنامه راهبردی دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: یک برنامه راهبردی برای دانشگاه ولی عصر(عج) از سال 97 تا 1404 نوشته شده است که ارزشها، مأموریت، چشم انداز و اهداف کلان این برنامه تدوین شده است.

رنجبرعسکری از مسئولیت پذیری در قبال جامعه سخن گفت و ابراز کرد: دانشگاه نسل سوم دانشگاههای کارآفرین محور می باشند که خوشبختانه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان جزو دانشگاههای است که قدمهای ارزشمندی در این زمینه برداشته است.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ادامه داد: کارهای مهمی در زمینه تبدیل دانشگاه به دانشگاه کارآفرین در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان انجام شده است به طوری که دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نخستین دانشگاه در استان کرمان است که مجوز مرکز رشد را مستقیماً از وزارت علوم اخذ کرده است.

رنجبرعسکری اظهار داشت: تاکنون 53 شرکت در مرکز رشد دانشگاه ثبت شده اند که از این تعداد 5 شرکت دانش بنیان هستند، همچنین مرکز کارآفرینی دانشگاه را فعال کردیم و در این مرکز طرحهایی که دانشجویان دارند عملی کنیم.

وی بیان داشت: صندوق حمایت از پژوهشگران و کارآفرینان را در داخل دانشگاه ایجاد کرده ایم تا دانشجویان و کارآفرینان در راستای توسعه دانشگاه نسل سوم اقدام کنند.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه ولی عصر(عج) و های تک کرمان صندوق پژوهش و نوآوری را در استان ایجاد کنیم و نزدیک به 15 درصد از سهام صندوق هم در اختیار دانشگاه است.

رنجبرعسکری به چشم انداز دانشگاه ولی عصر اشاره کرد و گفت: امیدواریم با سیر صعودی که دانشگاه در پیش گرفته است به یکی از صد دانشگاه برجسته جهان اسلام و یکی از دو هزار دانشگاه سطح جهان باشد.

وی در ادامه به همکاری با صنعت پرداخت و گفت: از زمانی که مهندس احمدی مدیریت مجتمع مس سرچشمه را بر عهده گرفته اند ارتباطات بسیار خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار شده است که از جمله آن می توان به همکاری مجتمع مس سرچشمه با مرکز آموزش دانشگاه، همکاری مشترک در راستای ایجاد نخستین مرکز شتاب دهنده، همکاری مشترک تحقیقاتی، همکاری با کارگروه اقتصاد مقاومتی مس سرچشمه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بیان کرد: تعداد زیادی چاه آب در رفسنجان وجود دارد اما اطلاعاتی از اینکه عناصر موجود در آب چیست وجود ندارد و این همان نقشی است که باید دانشگاه ایفا کند که امیدواریم در این طرح تمامی عناصر موجود در آب چاههای عمیق رفسنجان را استخراج کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

به گزارش در این مراسم حکم سرپرستی دکتر حسن رنجبر عسکری توسط دکتر امید نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری به وی اهدا و از خدمات دکتر دهقان ریاست سابق دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه ولیعصر رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مهمترین برنامه‌های شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، احسان کیانخواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص مهمترین برنامه دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ گفت: مهمترین برنامه دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ شناسایی خدمات پرکاربرد مردم و هوشمندسازی آن است.

وی افزود: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در عین پیش‌برد محور هوشمندسازی و تحول در برنامه هفتم با همراهی دستگاه‌های اجرایی در تلاش است با مشارکت مردم این مساله مهم را به سرانجام برساند.

کیانخواه در ادامه گفت: دبیرخانه نگاشت نهادی دقیقی را برای سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان فناوری اطلاعات و دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر حداکثر سازی اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی تنظیم کند.

وی تصریح کرد: انسجام و یکپارچه بودن خدمات دولتی در هویت بصری، تجربه مطلوب کاربری با پیشرفت متوازن و اثربخش در نحوه برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت با مشارکت مردم تنظیم خواهد شد.

دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات گفت: از همه نخبگان، اساتید محترم و فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات درخواست همراهی داریم.

کد خبر 6076353 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اقدام عملیاتی برای رسیدن کمک‌های انسانی به غزه انجام دهد
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان
  • نبرد با اسرائیل پاسخ قاطع ماست
  • هفته سلامت فرصتی بری معرفی خدمات سلامت
  • پیام تبریک مدیر عامل پست بانک ایران دکتر بهزاد شیری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی منابع انسانی
  • رشد اقتصادی و ارتقاء بهره‌وری مهمترین اهداف آذربایجان شرقی در۱۴۰۳
  • اعلام مهمترین برنامه‌های شورای اجرایی فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳