Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@12:54:47 GMT

توضیح وزارت بهداشت در باره محکومیت "حسین دهباشی"

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۸۱۰

مدیرکل حقوقی وزارت بهداشت درباره محکومیت حسین دهباشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد افشار درباره محکومیت حسین دهباشی، گفت: حسین دهباشی به دلیل ارتکاب بزه افترا به وزیر وقت و همچنین نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان_عمومی نسبت به ایشان، از سوی دادگاه بدوی رسیدگی کننده از باب افترا به چهار ماه حبس تعزیری و از حیث نشر اکاذیب محکوم شد که اخیرا این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز مورد تایید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامبرده در تمامی مراحل رسیدگی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر به همراه وکیل خود حضور یافته و دفاعیات خود را نیز ارائه کرده و مرجع محترم قضایی نیز به لحاظ عدم وجاهت دفاعیات وی، نسبت به صدور رای علیه نامبرده اقدام کرده است.

وی افزود: دادگاه محترم بابت اثبات افترا و نشر اکاذیب با قصد اضرار به غیر به این موضوع حکم داده است و نه بابت نقد. در دادگاه تجدید نظر و با حضور طرفین حکم قطعی حبس 4 ماهه ایشان با تعلیق اجرای 5 ساله همراه شد، ولی متاسفانه ایشان به رغم اطلاع از این موضوع، صرفا حکم مربوط به دادگاه بدوی را به جامعه منعکس کرده است.

وی همچنین گفت: هدف از طرح این شکایت، اثبات حق از مسیر قانون و نیز تادیب متهم بوده تا افرادی به آسانی حرمت دیگران را با افترا و دروغ خدشه‌دار نکنند و رفتار خود را اصلاح کنند. این پرونده در طول فرایند دادرسی هیچ ارتباطی به ریاست محترم جمهوری نداشته است و اختلاط مباحث حقوقی با انگیزه‌های سیاسی، پسندیده و اخلاقی نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزارت بهداشت حسین دهباشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز سه شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر طی بیست و چهار ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد که در اثر این حملات ۳۲ فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن هستند، شهید و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۱۸۳ نفر رسید و هفتاد و هفت هزار و ۱۴۳ نفر هم تاکنون زخمی شدند.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، شماری از قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها و جاده‌ها قرار دارند و نیرو‌های امداد و نجات قادر به دسترسی به آنان نیستند.

 

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • نقره داغ شدن تعمیرکار متقلب در قائم شهر
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • کاهش بی سابقه موجودی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است