Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با خودروسازان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: این اعتبارات تاکنون پرداخت نشده و به زودی محقق می شود که به طور عمده به قطعه سازان داده می شود تا تولید انجام شود.

وی اظهار داشت : نگاه حمایتی دولت به کارگران و حقوق مردم ایجاب می کند که توسعه صنعت خودرو سازی متوقف نشود و در مقابل باید تولید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای اصلاح تولید خودروسازی، ورود نقدینگی را به عنوان ابزار تولید به این حوزه پیگیری کردیم و با همکاری بانک مرکزی و دولت، ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در راستای رفع مشکلات خودروسازان تشکیل شد.

وی بیان کرد: در این راستا خودرو سازان 80 درصد خودروهای پیش فروش شده را با شرایط قبلی عرضه و مابقی را با شرایط جدید تولید می کنند.

وی با بیان اینکه تمامی افراد باید به خودروسازان کمک کنند ادامه داد: بیش از 40 درصد خودرو و قطعات تولید شده باید ساخت داخل کشور باشد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت از این محصولات حمایت کند و همچنین قطعات تولیدی بومی، نباید وارد شود.

رحمانی تصریح کرد: ایران خوردو و سایپا با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایشگاه گذاشتند و قطعات خارجی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود و قطعه سازان سراسر کشور برای ساخت این قطعات اعلام آمادگی می کنند که سیاست قطعی ما است.

وی افزود: رابطه قطعه سازان با انجمن های حوزه خودرو باید تقویت شود و در راستای واردات قطعات خودرو نیز هیاتی به خارج از کشور فرستاده شده که قطعات قابل تولید در داخل کشور را شناسایی کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه لوازم خانگی نیز این سیاست دنبال می شود.

وی گفت: هشت هزار نفر صادر کننده داریم که 6 هزار نفر از این میزان زیر یک میلیون دلار ارز آورده دارند که صلاح نیست به این افراد سختگیری شود لذا باید صادر کنندگان بزرگ نیز ارز خود را به کشور وارد کنند.

رحمانی عنوان کرد: خودروسازان داخلی یک میلیون خودرو پیش فروش کردند و با وجود پیش فروش ها طی ماه های گذشته تولید افت فراوانی داشته است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صنعت و معدن اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و همینطور بحث گردشگری را با اجرای سه اصل محوری تسریع، تسهیل و تکریم در دستور کار خود قرار دادیم.

علیرضا قاسمی فرزاد در گفت‌وگو با ایسنا، در تبیین شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» بیان کرد: شعار سال یک شعار و برنامه راهبردی برای دولت است و رئیس‌جمهور نیز سه عنصر اصلی تسریع، تسهیل و تکریم را در این زمینه تعیین کرد یعنی باید کارها به سرعت و سهولت انجام شود و افرادی که برای انجام کارهای خود مراجعه می‌کنند باید مورد تکریم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های سال‌جاری در حوزه تولید تعیین شده است، اظهار کرد: با معاونان هماهنگ شده تا به سرعت نخستین جلسه با واحدهای تولیدی و اقتصادی را برگزار کنند تا آنچه که برای اجرا و اقدام عملی شعار سال لازم است، صورت بگیرد. 

استاندار همدان مطرح کرد: طی سال‌های اخیر که مقام معظم رهبری شعار سال را توجه به تولید و رشد تولید قرار داده بودند، ما مباحثی در بخش‌های مختلف اقتصادی مورد توجه قرار دادیم به طوریکه در بخش صنعت، حوزه دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌های صنعتی، استفاده از ظرفیت‌های موجود، افزایش شهرک‌های مورد نیاز یا تکمیل و توسعه آنها، بخش کشاورزی، بخش معدن و ... اقدامات خوبی صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه امسال توجه ویژه و خاصی به موضوع تولید خواهیم داشت، اظهار کرد: توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و همین طور بحث گردشگری را با اجرای سه اصل محوری تسریع، تسهیل و تکریم در دستور کار خود قرار دادیم.

وی توجه ویژه به مبحث پروژه‌های مسکن ملی، تأمین شغل و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل را از دیگر برنامه‌های استان در اجرای شعار سال دانست.

استاندار همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان علمی در تحقق شعار سال بیان کرد: مدنظر داریم با همکاری بنیاد ملی نخبگان و مجموعه دانشگاهی بتوانیم از ظرفیت حداکثری نخبگان کشور استفاده کنیم و همانطور که در رهنمودهای رئیس جمهور نیز تأکید شد، باید فرمانداران و مدیران از ظرفیت نخبگان در مجموعه ادارات‌کل و سازمان‌های سطح استان و شهرستان‌ها بهره‌مند شوند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: در قالب طرح شهید زین‌الدین توانستیم ظرفیت ۸۰ نفره برای جذب نخبگان سهمیه کسب کنیم که از طریق آزمون در دستگاه‌های مختلف با کسب ضریب بالای علمی و پذیرفته شدن در مصاحبه مشغول به کار می‌شوند، به علاوه ۱۰ نفر که بنیاد علمی نخبگان به صورت ویژه گواهی نخبه بودن آنها را صادر کرده باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم