Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: افکار عمومی یکی از دارایی‌های ملی کشورها است که می‌تواند استقلال و حاکمیت را حفظ کند و نیز اگر نگاه مردم از یک حکومت و حاکمیت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند.

سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در همایش روابط عمومی و پایداری ملی اظهار کرد: تحریک و بکارگیری افکار عمومی می‌تواند تولید جنگ کند و اگر به اصول دکترین نظامی ارتش آمریکا در آغاز جنگ‌ها نگاه کنیم، می‌بینیم که الزام و اجماع افکار عمومی یکی از اصول مهم آنان در آغاز هر جنگ است و سه الزام در این باره برای افکار عمومی دارند، اول اینکه افکار عمومی داخلی خود را برای آغاز جنگ آماده کنند و حمایت آنها را جلب کنند، دوم اینکه افکار عمومی کشور هدف را به شکلی آماده کنند که آنها را مهاجم ندانند و فکر کنند که آمریکا برای نجات آمده‌اند و سوم اینکه افکار عمومی جریانی را با این موضوع هماهنگ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی جلب نظر افکار عمومی جهان را یکی دیگر از الزامات آمریکا برای تهاجم به کشورهای مختلف دانست و گفت: در این شرایط به‌خوبی می‌بینیم افکار عمومی از یک ابزار اجتماعی و فرهنگی تبدیل به یک ابزار و الزام جنگی شده است و هر کشوری می‌خواهد جنگ را آغاز کند در ابتدا باید با استفاده از رسانه‌ها، افکار عمومی را برای آغاز جنگ با خود همراه کنند.

اهم سخنان سردار جلالی بدین شرح است:

* افکار عمومی در کنار این که می‌تواند آغاز کننده جنگ باشد می‌تواند پایان دهنده آن نیز باشد. به همین دلیل نمی‌توانیم صرفاً به رسانه به عنوان یک ابزار برای سرگرمی و یا مسائل فرهنگی اجتماعی توجه کنیم چرا که در حوزه دفاعی می‌تواند به عنوان یک ابزار بسیار جدی و مستحکم به کار گرفته شود. دشمنان با رسانه به کشورها حمله و تهاجم می‌کنند پس می‌توان با رسانه از کشور دفاع کرد و باید به راهکارها و راهبردهای آن پرداخته شود.

*آمریکایی‌ها می‌گویند جمهوری اسلامی، مردم‌محور است پس افکار عمومی، ذهن و فکر مردم می‌تواند بر حکومت تاثیر بگذارد؛ به همین دلیل باید بر افکار مردم تاثیر گذاشت و مدل‌های جدیدی از اثرگذاری بر حکومت را ایجاد کرد که این موضوع، اهمیت افکار عمومی در ایران را نشان می‌دهد.

*رئیس سازمان پدافند غیر عامل حفاظت از زیرساخت‌های اساسی را یکی از اصول اصلی پدافند غیرعامل دانست ، افکار عمومی یکی از دارایی‌های ملی کشورها است که می‌تواند استقلال و حاکمیت کشور را حفظ کند و اگر نگاه مردم از یک حکومت و حاکمیت برگردد، می‌توانند آن را تغییر دهند.

*مولفه‌های امنیت ملی ما می‌تواند از افکار عمومی تاثیر بپذیرد، به همین دلیل افکار عمومی برای ما بسیار مهم است و همه کشورها از افکار عمومی خود حفاظت و حراست می‌کنند و آن را به مثابه یک دارایی حیاتی برای کشورشان می‌دانند.

*گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی خودشان رسانه‌ای مدرن محسوب می‌شوند که باید با دقت فرصت‌ها  و تهدیدات‌شان دیده شود و به دلیل تاثیرات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بر مردم، اتحادیه اروپایی نیز می‌خواهد قلمرو سایبری اروپایی برای خود تعریف کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت به تعرفه‌های پزشکی باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود فاضل گفت: نگاه دولت در تعرفه گذاری نگران کننده است، بر واقعیات سرپوش می‌گذارد و آنها را سرکوب می‌کند. باید نگاهی آینده نگر و مسئولانه داشته باشد، در غیر این صورت نه تنها به مقصود نمی‌رسد که ابزار تعرفه گذاری را از دست می‌دهد.

وی افزود: اگر تعرفه‌ها توسط ارائه دهندگان آن رعایت نگردد، یعنی ایراد دارد و باید بازنگری شود؛ زیرا، مرجعیت نهاد تعرفه گذار متزلزل شده است و اگر همچنان واقعیات را نبیند جز بی نظمی در دریافت تعرفه و ناتوانی در ایجاد انضباط، حاصلی نخواهد داشت.

فاضل اظهار داشت: روش قانونی و پذیرفته شده عبارت است از تعیین تعرفه بر اساس قیمت تمام شده و شریک کردن برخی مؤلفه‌ها در آن و همزمان بایستی با تقویت و پاسخگو کردن سازمان‌های بیمه گر، بار مالی را از دوش بیماران برداشت.

وی افزود: مردم شایسته دریافت بهترین و با کیفیت ترین خدمات سلامت هستند و دولت، باید تمام فکر و ذکرش تأمین آن باشد.

کد خبر 6077962 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مخالفت افکار عمومی داخلی و متحدان رژیم صهیونیستی با حمله به ایران
  • توصیه محسن هاشمی به زاکانی؛ به جای ساخت مسجد، مشکلات حمل و نقل عمومی تهران را حل کنید
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • چرا یک کار بزرگ را با «شوخی» کوچک جلوه می‌دهیم؟
  • حمله پهبادی ایران سبب شکست سیاسی و روانی صهیونیزم شد
  • فضای افکار عمومی کاملا به نفع جبهه مقاومت است/ «وعده صادق» را درست روایت کنیم + فیلم
  • نگاه دولت به تعرفه‌های پزشکی باید تغییر کند
  • ایران چگونه باید به هجمه‌های رسانه‌ای پاسخ دهد؟ / پشت پرده بازی جریان سلطه برای مدیریت رسانه‌ای افکار عمومی
  • یک حماسه و سه پیام