Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:30:07 GMT

بازگشت پیکر پاک شهید وطن پس از ۳۰ سال

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۰۸۱

بازگشت پیکر پاک شهید وطن پس از ۳۰ سال

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی کاظمی   مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: با اعلام ستاد معراج شهدا مبنی بر شناسایی پیکر شهید احمدی، پیکر مطهر این شهید زنجانی تازه تفحص شده قرار است فردا سوم بهمن‌ماه به زادگاهش بازگردد.

وی افزود: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید «ازبرعلی احمدی» فردا چهارشنبه سوم بهمن‌ماه ساعت ۱۶ در میدان بسیج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی تصریح کرد: مراسم وداع با پیکر شهید احمدی چهارشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه پادگان تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش برگزار می‌شود. همچنین پیکر مطهر این شهید والامقام روز پنج‌شنبه چهارم بهمن‌ماه ساعت ۱۰ صبح از سبزه‌میدان به طرف مزار شهدای پایین تشییع و در کنار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص مراسم بزرگداشت شهید احمدی، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت شهید «ازبرعلی احمدی» روز پنج‌شنبه چهارم بهمن‌ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در اسلام‌آباد و شب لیله‌الدفن نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در همان مکان دایر خواهد بود.

 ازبرعلی احمدی فرزند دوم مرحوم علی‌یار احمدی به سال ۱۳۴۴ در یکی از روستا‌های زنجانرود به نام حمزه‌لو متولد شد. وی مقطع ابتدایی را در روستای محل زادگاه تا مقطع پنجم ابتدایی ادامه داد و سپس در کنار پدر به کشاورزی مشغول شد.

احمدی در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ به خدمت سربازی اعزام و پس از سپری کردن آموزش‌های نظامی راهی منطقه غرب کشور شد و سپس از طریق لشگر ۱۶ زرهی تیپ ۲ زرهی گردان ۲۵۱ عازم منطقه غرب به عنوان سرباز وظیفه مشغول دفاع از میهن اسلامی شد.

شهید احمدی پس از نزدیک به یک سال حضور در منطقه، سرانجام در تاریخ ۲۹ خردادماه سال ۱۳۶۷ در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پا، به شدت زخمی می‌شود که از طریق بهداری گردان به بهداری تیپ و به بیمارستان منطقه اعزام می‌شود که به گفته همرزمانش در طول راه دوباره مورد اصابت گلوله نیرو‌های بعثی قرار گرفته و مفقود می‌شود. متاسفانه در حال حاضر پدر و مادر شهید «ازبرعلی احمدی» در قید حیات نیستند.

استان زنجان بیش از ۳۰۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد ۱۱۰ شهید جاویدالاثر هستند.

انتهای پیام/ی

 

بازگشت سرباز شهید به میهن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس، درباره بازگشت گشت ارشاد و نقش دولت گفت: گشت ارشاد طرح دولت است. لایحه دولت برای عفاف و حجاب چندی پیش به مجلس آمد و در کمیسیون فرهنگی پیگیری شد. وزارت کشور موضوع گشت ارشاد را اداره می‌کند. من به عنوان نماینده مردم چندین بار وزیر کشور را مورد سؤال قرار دادم و به همین واسطه رد صلاحیت شدم. در خصوص حوادث ۱۴۰۱ و غلط بودن کارکرد وزارت کشور و نیرو انتظامی، وزیر کشور را استیضاح کردیم و در جلسه شورای نگهبان هم به من گفتند که شما به خاطر مواضعتان بابت گشت ارشاد و حوادث ۱۴۰۱ رد صلاحیت شدید.

بنابر گزارش انتخاب، وی در ادامه در رابطه با تاریخچه گشت ارشاد بیان کرد: گشت ارشاد در زمان دولت احمدی نژاد مطرح نشد، اتفاقاً احمدی نژاد مخالف گشت ارشاد بود. آقای مطهری در مجلس هشتم از احمدی نژاد سؤال کرد که چرا جلو کار گشت ارشاد را گرفته‌اید؟ اولین بار که از احمدی نژاد هم از سوی مجلس سؤال شد، مربوط به همین مسأله بود. آقای پزشکیان هم امضاکننده بودند. اساساً بقای احمدی مقدم در این بود که می‌گفت من می‌خواهم گشت ارشاد را ادامه دهم، اما احمدی نژاد نمی‌گذارد.

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست ائمه جمعه ایشان چنین مسأله را مطرح کردند. الان هم اداره کار توسط وزارت کشور انجام می‌شود. این شیوه هم جواب نمی‌دهد و تاکنون هم جواب نداده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897569

دیگر خبرها

  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • پیکر مادر دو شهید والامقام در ارومیه تشییع می‌شود
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟
  • عکسی از همنشینی کاظم صدیقی و حدادعادل در مراسم ختم معاون اول احمدی نژاد