Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه پرواز نیوآرک آمریکا به هنگ‌کنگ دچار یک مشکل اضطراری شد این پرواز در کانادا نشست و مسافران آن در دمای زیر صفر ۱۴ ساعت در هواپیما حبس شدند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، پرواز نیوآرک آمریکا به هنگ کنگ متعلق به شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا پس از آنکه یکی از مسافران دچار مشکل پزشکی شد در کانادا نشست و مسافران آن به مدت ۱۴ ساعت در دمای زیر صفر در هواپیما حبس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه این هواپیما در کانادا نشست درب هواپیما نیز با مشکل مواجه شد و مسافران مجبور شدند تا برای تعمیر آن در هواپیما بمانند.

بیشتر بخوانید:

سرگردانی شبانه مسافران در فرودگاه مشهد +عکس و فیلم

مشکل اینجا بود که به دلیل بسته نشدن کامل درب، دمای داخل هواپیما نیز به شدت کاهش یافت و با دمای بیرون، هم دما شد و در واقع مسافران سوز نیمه شب کانادا را داخل هواپیما تجربه کردند.

از طرف دیگر فرودگاهی که این هواپیما در آن فرود آمده بود در طول شب مأموران گمرک و بازرسی نداشت و مسافران نتوانستند از هواپیما پیاده شوند و در واقع مجبور شدند تمام شب را در دمای زیر صفر داخل هواپیما با در باز بگذرانند.

این مسئله تا جایی ادامه داشت که غذای موجود در هواپیما نیز به اتمام رسید و صبح روز بعد و پس از گذران یک شب یخبندان، مقامات محلی کانادایی برای مسافران قهوه و ساندویچ آوردند.

در طول این ۱۴ ساعت شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا نیز اقدامات بسیار کمی را برای کمک به مسافران انجام داده است.

در نهایت شرکت یونایتد یک هواپیمای دیگر به کانادا راهی کرد و مسافران را به مبدا پرواز در نیوآرک آمریکا بازگرداند.

پس از یک شب سرد، مسافران در نیوآرک گفتند که شرایط بسیار بدی را تجربه کرده و بسیار خسته هستند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی آمریکا کانادا مشکل اضطراری هنگ کنگ هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ترخیص قطعات هواپیما رفع شد

رئیس سازمان هواپیمایی از رفع مشکل ترخیص قطعات هواپیما در گمرک و ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گرانفروش برخورد می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت پروازهای ایام نوروز 1403 و ارتقا خدمات‌رسانی به مردم، اظهار کرد: در این راستا مسائل مربوط به مرز هوایی،‌گمرک، مجوزهای داخلی،‌خارجی، تنظیم پروازهای داخلی،‌خارجی، استاندارد پرواز، به‌روز کردن گواهینامه و... انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری برای ترخیص قطعات هواپیما پس از 3 ماه تاخیر این روند بود.

وی با بیان این‌که اینها مقدمات کار برای پروازهای ایام نوروز بوده است، افزود: برای تامین منابع ارزی شرکت‌های هواپیمایی هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. در ادامه با شبکه پروازهای هماهنگی انجام شد. برای مسیرهای پرتردد مانند مشهد، نجف، کیش و شهرهای پر درخواست برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه‌ نظارت و کنترل بازار،‌ گفت: در این راستا با دیوان عدالت اداری در رابطه با آخرین وضعیت رای مکاتبه‌ کردیم. برای این منظور اعلام شد که سازمان هواپیمایی باید صبر کند تا رای دیوان مجدداً صادر شود.

محمدی‌بخش یادآور شد:‌پس از متوقف شدن اجرا رای دیوان، مجدداً به رای ستاد تنظیم بازار یعنی همان نرخ‌های ابلاغ شده سازمان هواپیمایی کشوری برگشتیم.

وی با اشاره به این‌که مجدداً نرخ پروازهای  داخلی را ابلاغ کردیم، اضافه کرد:‌ با هماهنگی دستگاه‌های قضایی، وزارت دادگستری، تعزیرات،‌ دادستان و دستگاه‌های امنیتی ذی‌ربط در حال انسداد دامنه و شبکه‌ سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هستیم. در این راستا برخی از افراد که موجب اختلال در بازار بلیت شده بودند نیز بازداشت شده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ با شرکـت‌های هواپیمایی که نرخ‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند، برخورد کرده و می‌کنیم. قوه قضاییه با اعلام سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های متخلف را جریمه‌های سنگینی کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور متناسب است و مردم هم از آن استفاده می‌کنند. ایمنی برقرار است و استانداردها با نظارت مستمر سازمان هواپیمایی توسط ایرلاین‌ها رعایت می‌شود.

محمدی‌بخش اظهار کرد:‌ از سوی دیگر تقارن سفرهای نوروزی با ماه مبارک رمضان هماهنگی برای ارائه افطاری ساده،‌ سحری، نماز صبح و... انجام شده است.

وی همچنین گفت:‌ مرکز پایش کنترل پروازهای سازمان هواپیمایی کشوری نیز در ایام با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف از جمله ایرلاین‌ها، شرکت‌های هندلینگ،‌ دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و کارشناسان و مدیران سازمان از ساعت 8 صبح تا 24 به صورت مستمر شرایط آب و هوایی، تاخیرات و .. را پیگیری کرده و در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با یادآوری این‌که دو تجربه موفق در این زمینه طی نوروز گذشته و اربعین امسال داشته‌ایم در خصوص پروازهای چارتری در ایام نوروز 1403، افزود: سازمان هواپیمایی پروازهای چارتری را کلاً لغو کرد، اما به دلیل موضوعات مربوط به مناطق آزاد و کسبه این مناطق، اجازه دادیم بلیت پروازهای چارتری کیش، قشم و برخی مناطق نفتی به‌صورت چارتری فروخته شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که پرواز چارتری در تمام مسیرهای داخلی ممنوع است درباره گرانفروشی پروازهای داخلی مانند کیش-تهران برخی سایت‌ها (از جمله علی‌بابا) گفت: باید نرخ مصوب سازمان هواپیمایی رعایت شود؛ از طریق فرودگاه‌ها و سایت سازمان هواپیمایی کشوری هم اعلام کرده‌ایم گزارشات گرانفروشی را به صورت مکتوب هم به تعزیرات و هم به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت پرواز چارتری در ایام نوروز | مشکل ترخیص قطعات هواپیما رفع شد
  • مشکل ترخیص قطعات هواپیما رفع شد
  • پُرز‌های چِشایی خود را در ارتفاع از دست می‌دهیم!
  • توصیه‌های غذایی قبل از سفر با هواپیما/ پرزهای چشایی خود را در ارتفاع از دست می‌دهید!
  • خدمات‌رسانی ۱۵۵ فروند هواپیما در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • ◄ تعریف واژه های اصلی تعمیر و نگهداری هواپیما
  • قبل از سفر هوایی از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)
  • ◄ فیلم| انداختن توپ تاخیرهای پروازی در زمین مسافران
  • همان همیشگی/ قطعه چسبیده به بال بوئینگ ۷۳۷ حین پرواز جدا شد!