Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:58:47 GMT

۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۲۴۲

۱۳۲ هزار تن مرکبات از باغات گیلان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی درجانی بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت مرکبات از باغات استان گیلان، اظهارکرد: تاکنون به همت باغداران گیلانی ۱۳۲ هزار تن انواع مرکبات از باغات استان برداشت شده است.

درجانی با بیان اینکه این میزان از ۸۵ درصد مرکبات باغات گیلان برداشت شده است، افزود: ارزش مرکبات برداشت شده ۱۴۵ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برداشت مرکبات تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با توجه به شرایط موجود ۱۵۳ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان برداشت شود، گفت: با برداشت این میزان مرکبات در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی برداشت‌ها خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این استان دارای ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات و ۲۸ هزار باغدار است، ادامه داد: گیلان در زمینه تولید مرکبات در جایگاه پنجم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های رودسر، املش و لنگرود بیشترین باغ‌های مرکبات گیلان را دارند، اظهارکرد: پرتقال، نارنگی، لیمو، نارنج و بالنگ از مهمترین مرکبات تولیدی باغداران گیلانی است.

کد خبر 4520955

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب