Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:46:50 GMT

صادرات فرش دستباف گلستان نیازمند تجّار قوی است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۳۲۳

صادرات فرش دستباف گلستان نیازمند تجّار قوی است

به گزارش خبرنگار مهر، درویش علی حسن زاده عصر سه شنبه در آئین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و دومین جشنواره گره زرین استان گلستان اظهار کرد: هم اکنون دسترنج تولیدکنندگان فرش دستبافت گلستان با قیمت ناچیزی خریداری  و سپس چندین برابر قیمت خریداری شده، صادر می شود.

وی با تاکید بر این که فرش دستبافت گلستان نیازمند تجار قوی استانی برای صادرات است، خطاب به رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: گلستان باید تجار و صادرکنندگان قوی در این حوزه داشت باشد تا صادرات این محصول به اقتصاد بافندگان فرش کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان به اهداف برگزاری دومین جشنواره گره زرین استان گلستان هم اشاره کرد و افزود: این جشنواره را با دست خالی اما با وحدت و همدلی برگزار کردیم تا بافندگان فرش استان را دور هم جمع کنیم.

حسن زاده با اشاره به این که این جشنواره در سه محور فارسی بافت، فرش ترکمن و تابلو فرش برگزار شد، ادامه داد: در این دوره جشنواره ۱۰۰ نفر از بافندگان، رنگرزان، مرمت کاران و طراحان به مرحله نهایی راه یافتند.

به گفته وی همچنین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف گلستان با حضور ۱۲ شرکت تعاونی و عمده فعالان فرش دستباف استان دائر شده است.

لازم به ذکر است در پایان این آئین از برترین های حوزه گروه بافت (فرش ترکمن و فارسی باف)، رنگرزی، طراحی، تابلو فرش و مرمت فرش دستباف استان گلستان با حضور فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران تجلیل و دومین نمایشگاه فرش دستباف گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

کد خبر 4520966

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی صنعت معدن و تجارت گلستان فرش دستباف گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته ۱۴۰۳ از ۲۹ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه برگزار میشود.۲۰ هیئت تجاری از صربستان، ارمنستان و چین از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

علیرضا کیانی در ادامه افزود: ۲۶۸ شرکت داخلی ۶۹ شرکت خارجی از کشور‌های چین، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، هند، آلمان، ایتالیا، روسیه، مالزی، آرژانتین، بلژیک، کره جنوبی و هلند در این نمایشگاه شرکت میکنند.

وی بیان کرد: در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی ۱۲ کارگاه آموزشی و جلسات دوجانبه بین تجار داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون دلار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده از کشور صادر شده که حدود ۲۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و ۹۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات شوینده بوده است.

دیگر خبرها

  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • راهیابی اعضا کانون استان بوشهر به جشنواره سرود بسیج
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • خبرنگار مهر اصفهان رتبه برتر دومین جشنواره قاصد آب را کسب کرد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • تمدید فرصت دلبری بیمه‌های زندگی بیمه تعاون
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان