Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یادگار نژاد ، رییس پلیس فتا کرمان با هشدار به شهروندان در خصوص استفاده از فیلتر شکن ها و پیام رسان های خارجی گفت : استفاده از پیام رسان های بومی می تواند ضمن کاهش آسیب های فضای مجازی، به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش های اسلام و کاهش جرائم رایانه ای کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهولت ارتکاب جرم در این فضا، پنهان ماندن مجرمان، ویژگی های فضای مجازی و توسعه رسانه های دیجیتال کاربر محور و سطح پایین آگاهی کاربران از عوامل موثر در وقوع جرایم سایبری است.

وی یاد آور شد:استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان های خارجی در چند سال اخیر، زمینه ساز بروز آسیب هایی چون تغییر فرهنگ و افکار غربی،متزلل شدن بنیان خانواده،رشد جرایم رایانه ای شده است و در این خصوص استفاده از پیام رسان های بومی می تواند ضمن کاهش این آسیب ها،به حفظ بنیان خانواده،گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی و کاهش جرایم رایانه ای کمک کند.

سرهنگ یادگارنژاد در خصوص استفاده از فیلترشکن توسط کاربران هشدار داد و گفت:هر فیلترشکن به محض اجرا روی سیستم، چندین پورت را جهت اجرای دستور باز می کند و همچنین هیچ کدام از شرکت های امنیتی،امنیت استفاده از فیلترشکن را تایید نکرده اند.

وی اظهار داشت: فیلترشکن ترفندی است برای دسترسی کامل به اطلاعات و فایل ها، اطلاعات حساس،امکان آلوه کردن سیستم به ویروس، امکان جمع آوری اطلاعات بانکی و دسترسی کامل به داده هایی که در شبکه مبادله می شود.

رئیس پلیس فتا کرمان با تاکید بر استفاده از پیام رسان های داخلی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.


انتهای پیام/س

هشدار فتا در استفاده شهروندان از پیام رسان های خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: پایه‌های روشنایی در فضای سبز خیابان تالار با هدف تأمین امنیت و آسایش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آن‌ها ایجاد شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات مبلمان شهری که جلوه بصری سیمای شهر را افزایش می‌دهد و سهم قابل توجهی در تأمین زیبایی، امنیت، آسایش و ایجاد جوی نشاط‌آور برای شهروندان دارد، ارتقای روشنایی پارک‌ها است.

وی افزود: ایجاد نورپردازی مناسب در شب نقش بسزایی در جذابیت بصری، افزایش امنیت، فعالیت‌های شبانه در پارک‌ها دارد، همچنین این نورپردازی‌ها پارک‌ها را به محلی برای ارتباط اجتماعی عموم مردم تبدیل می‌کند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پارک‌ها جایگاه ویژه‌ای در زندگی شهری دارند، تصریح کرد: ایجاد پایه‌های روشنایی در این اماکن به شهروندان این امکان را می‌دهد تا علاوه‌بر لذت از طبیعت، تعاملات اجتماعی خود را نیز افزایش دهند، همچنین ورزش و استراحت را در این اماکن در پیش بگیرند.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری ۱۴ پایه روشنایی به همراه چراغ ال ای دی ۳۵ وات کم‌مصرف در فضای سبز خیابان تالار نصب کرده است، بیان کرد: پایه‌های روشنایی در فضای سبز خیابان تالار با هدف تأمین امنیت و آسایش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور آن‌ها نصب شده است.

وی گفت: ارتقای کیفیت در تأمین روشنایی این فضای سبز که به همت معاونت خدمات شهری این منطقه انجام شده است با ایجاد پایه‌های روشنایی سه متری، کابل‌کشی، سیم‌کشی، احداث چاه ارت، نصب فونداسیون، نصب تابلو برق و چراغ‌های ال ای دی ۳۵ و ات کم‌مصرف با اعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد ریال در فضای سبز خیابان تالار انجام شده است.

کد خبر 746461

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟