Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@23:02:03 GMT

طرح ملی « هر مسجد یک خبرنگار» در رشت برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۵۲۲

طرح ملی « هر مسجد یک خبرنگار» در رشت برگزار می شود

رضوانی نژاد از اجرای طرح ملی«هر مسجد، یک خبرنگار» در رشت خبر داد و گفت: این طرح همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به اجرای طرح ملی«هر مسجد، یک خبرنگار» به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح به‌منظور ایجاد شبکه قوی برای اطلاع‌رسانی، مقابله با آسیب و هجمه‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه، ارتقای سواد رسانه‌ای همزمان با سراسر کشور در رشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح ملی ۴۰ نفر از اعضای فعال کانون‌های مساجد سراسر استان حضور دارند اظهار کرد: این دوره آموزشی به صورت مقدماتی و یک روزه، پنج‌شنبه(۴ بهمن) در کانون فرهنگی و هنری ثقلین برگزار می‌شود.

 

وی با تصریح اینکه در این دوره آموزشی مباحث عمومی و تخصصی خبرنویسی آموزش داده می‌شود افزود: معرفی رسانه‌های ارتباط جمعی، معرفی عناصر خبر و فعالیت خبرنگار، معرفی اصول مصاحبه، تعریف خبر و مبانی آن، تفاوت روایت خبر در رسانه‌های مختلف از قبیل رادیو و تلویزیون و سبک‌های خبرنویسی، سبک‌های خبرنویسی و تاکید بر سبک هرم وارونه، منبع و لید نویسی، تیتر و خصوصیات آن و کارگاه آموزشی تمرین خبرنویسی و ...از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

 

رضوانی نژاد  با اشاره به کارکرد اطلاع رسانی مساجد تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در ارتباط با مساجد به آن توجه داشته باشیم، بحث اطلاع‌رسانی درست در ارتباط با فعالیت‌های مسجدی است که برگزاری این دور آموزشی موجب تقویت این کارکرد مسجد خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: دوره آموزشی «هر مسجد یک خبرنگار» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با همکاری خبرگزاری شبستان نمایندگی گیلان و خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی هرمزگان حضرت زهرا س کانون های فرهنگی هنری مساجد شهید شورای عالی انقلاب فرهنگی مجلس مساجد و اطلاع رسانی طرح هر مسجد یک خبرنگار کانون های مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب