Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: سازمان امور زندان ها در اسرع وقت نسبت به پیگیری این مساله اقدام کند تا دخترانی که به کانون اصلاح و تربیت انتقال داده می شوند، با زندانیان در یک مکان مشترک نباشند.
وی ادامه داد: همچنین مهدکودکی برای نگهداری فرزندان بانوان زندانی ساخته شود تا فرزندان این افراد در محیطی به دور از زندان با مادران خود ملاقات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی های سال های 1394 و 1395 بهزیستی به مراکز ترک اعتیاد باید پیگیری شود، اعلام کرد: مسوولان بهزیستی نامه ای در این خصوص تنظیم و تحویل استانداری دهند تا مساعدت های لازم صورت گیرد.
شهریاری اضافه کرد: تمام روسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تا 10 اسفند سال جاری برنامه های کنترلی خود را برای سال آینده تحویل شورا دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 18 مرکز ماده 15 ترک اعتیاد با ظرفیت یکهزار و 80 نفر در استان وجود دارد.
علی مصطفوی ادامه داد: برای شناسایی معتادان در آذربایجان غربی در حال تهیه سند چشم انداز در این خصوص هستیم که به زودی به اتمام می رسد.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر آرایشگاه های زنانه و باشگاه های بدنسازی در سطح استان در خصوص توزیع مواد مخدر گفت: نظارت جدی بر این مراکز وجود ندارد و این امر در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه 90 مرکز درمان اعتیاد در سطح استان فعالیت می کند، گفت: 23 مرکز از این تعداد دولتی و 67 مرکز خصوصی است.
ابراهیم حسنی گفت: 68 مورد بازدید از این مراکز صورت گرفته که 51 مورد در سطج شهرستان ارومیه و باقی در شهرستان ها انجام شده است.
وی ادامه داد: 15 هزار و 812 نفر در این مراکز از خدمات درمانی ترک اعتیاد بهره مند شده اند که 672 مورد مراجعه کننده زن و باقی مراجعه کنندگان مرد بودند.
وی با اشاره به لزوم نظارت جدی بر مراکز عطاری ها اضافه کرد: در برخی موارد شاهد هستیم که این مراکز به جای فروش گیاهان دارویی اقدام به فروش مواد مخدر صنعتی می کنند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 13 هزار و 277 کیلوگرم انواع پیش ساز و مواد مخدر طی سال جاری در این استان کشف شده است.
سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا ادامه داد: در این راستا 19 هزار و 542 نفر قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر و 70 باند در این راستا منهدم شده است.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه علی مصطفوی به سمت رییس کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی منصوب شد.
طبق بررسی های میدانی مصرف مواد مخدر بین سال های 1390 تا 1395 در آذربایجان غربی، میزان شیوع اعتیاد استان از 3.39 درصد و رتبه چهارمی کشور به 2.5 درصد و رتبه 22 کشوری رسیده که نشانه موفقیت در طرح های آگاه سازی مردمی است.
9918/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی  در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان  گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع نان لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی و توسط نانوایان دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیون و ۶۱۰میلیون ریال یارانه به صورت ماهانه و به طور میانگین برای هر نفر بابت تامین نان و مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه بطور میانگین برای نانوایان به صورت مستقیم و روانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در ۶۳ مرکز شامل مراکز خرید مباشر، سیلو‌های ملکی و بخش خصوصی و کارخانجات آرد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و توسط ۵۲ هزار و ۸۳۳ گندم کار طی بیش از ۱۳۸ هزار محموله و در ۶۰ روز ۶۸۲هزار تن گندم به ارزش ۱۰هزار و ۳۳۶ هزار میلیارد تومان تحویل مراکز خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی ۲هزار و ۳۰۰محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه هزار و ۱۰۶تن معادل ۲۷هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار جهت تحویل به نانوایی‌ها استان در ۲۰شهرستان تحویل شده است.

وی افزود: جهت افزایش کیفیت آرد استان ۶۷ هزار تن گندم کیفی نیز جهت اختلاط از بنادر به استان حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد