Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير سازمان " دي 8" گفت: کارت پرداخت واحد، تجارت بين اعضا با استفاده از ارزهاي ملي را ممکن خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سازمان همکاري اقتصادي 8اقتصاد اسلامي موسوم به دي 8، در حال کار روي سيستمي براي تطبيق کارت پرداخت در تراکنش‌هاي بين اعضا است. داتو کو جعفر کو شعري، دبير کل گروه دي 8به خبرگزاري آناتولي ترکيه گفت: پس از آن که رجب طيب اردوغان از کشورهاي عضو خواست تا با استفاده از ارزهاي ملي با يکديگر تجارت کنند، کار بر روي اين موضوع آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: يک شرکت مالزيايي کارت پرداختي با نام " دي 8پي" را توسعه داده است که امکان استفاده از ارزهاي ملي در مبادلات تجاري بين هشت کشور عضو اين سازمان را ممکن مي‌کند. وي افزود: به زودي، روساي بانک‌هاي مرکزي کشورهاي عضو گرد هم خواهند آمد تا کارها تکميل شود.
با استفاده از اين کارت ها، شهروندان کشورهاي عضو امکان خريد و ديدن از اماکن توريستي کشورهاي يکديگر را نيز خواهند داشت. اين کارت پرداخت به گفته دبير کل سازمان، مشابه کارت‌هاي پرداخت بين‌المللي مسترکارت و ويزا کارت خواهد بود.
شعري هم چنين افزود که زيرساخت‌هاي پرداختي اين کارت با قوانين اسلامي تطبيق داده خواهد شد.
گفتني است: گروه دي 8در سال 1997با هدف افزايش همکاري‌هاي اقتصادي 8کشور مسلمان: ايران، ترکيه، بنگلادش، مصر، اندونزي، مالزي، نيجريه و پاکستان تاسيس شد. ماموريت اين سازمان، ارتقاي جايگاه کشورهاي عضو در اقتصاد جهاني، متنوع سازي و ايجاد فرصت‌هاي جديد در روابط تجاري و ارتقاي سطح زندگي شهروندان کشورهاي عضو است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات

مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سهم سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور از محل ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون پرداخت نشده و باتوجه به مشکلات و کاهش درآمد شهرداری‌ها نیازمند سریع پرداخت سهم سازمان هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ‌امید کاظمی؛ مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در هفته جاری جلسه‌ای در کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در خصوص بررسی نحوه اجرای مواد 38، 39 و 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده با حضور دستگاه‌های زیربط برگزار شد.

مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: با توجه به پیگیری‌های کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در خصوص عدم پرداخت سهم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مقرر شد موضوع مجدداً از طریق همین کمیسیون جهت پیگیری در دستور کار قرار بگیرد.

شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند

وی خاطرنشان شد: سهم سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور از محل ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی از نیمه دوم سال 1401 تاکنون پرداخت نشده و باتوجه به مشکلات و کاهش درآمد شهرداری‌ها نیازمند سریع پرداخت سهم سازمان هستیم.

کاظمی اظهار کرد: برنامه دولت حمایت و توانمند‌سازی شهرداری‌ها از طریق کمک به اعتبارات شهرداری و تأمین مورد نیاز ماشین آلات است که با تدابیر صورت گرفته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان گفت: باتوجه به جلسات کارشناسی و پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، ‌امیدواریم مشکلات منابع پایدار درآمدی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مرتفع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • استقبال کشورهای غرب آسیا از اکسپو ۲۰۲۴
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است