Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:10:19 GMT

امسال آمار حوادث کار در کشور ۲۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۸۰۰

امسال آمار حوادث کار در کشور ۲۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی مظفری شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی هیئت مدیره کانون سراسری مسئولان ایمنی و بهداشت کارکشور که در شرکت ذغالسنگ البرز مرکزی در سوادکوه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲۰ درصد آمار حوادث ناشی از کار در کشور در حوزه مشمولان شاغل در کارگاهها که با حادثه منجر به فوت روبرو شدند، کاهش یافته است و امیدواریم با استانداردسازی شاخص های ثبت آمار حوادث در کشور، این معیارها شفاف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فصل چهارم قانون کار از مواد ۸۵ تا ۱۰۶ که به حوزه ایمنی و سلامت کار مرتبط است  و مقوله حفظ و صیانت از جان کارگران در کارگاههای کشوراز مواردیست که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و دولتی در کشور مطرح است.

 وی افزود: در زمینه تامین ایمنی و سلامت کارگران در کارگاههای اقدامات خوبی شده و زیرساخت هایی در توسعه شاخص ایمنی و ارتقای آن ایجاد شده است اما مسیر بلندی نیز در پیش داریم.

مظفری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقای زیرساخت های ایمنی کار در کشور، خاطرنشان کرد: بحث الحاق ماده ای به مواد قانون مناقصات در خصوص الزام تعیین صلاحیت ایمنی امور پیمان کاری است و خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و جلسات متعدد در نهاد ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون های دولت، این موضوع مورد توجه قرار گرفت و یک بند به بندهای قانون مناقصات بمنظور تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران افزوده شد.

وی با عنوان اینکه پیش از این به موضوع تعیین صلاحیت ایمنی در قانون مناقصات پیش بینی نشده بود، تصریح کرد: اگر به دنبال ایمن سازی محیط کاری هستیم باید به فکر ایجاد ساختارهای ایمنی در این زمینه حرکت کنیم و طبیعتا انفکاک پروژه های پیمانکاری از این موضوع به صلاح کشور نبود و این موضوع طی جلسات مختلف پیگیری شد.

دبیر شورای عالی حفاظت فنی کشور یادآور شد: تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاری در حال حاضر زیرساخت ملی پیدا کرده است و در جلسه اخیر هیئت محترم دولت که با حضور رئیس جمهور تشکیل شد مصوب شده است.

مظفری، تعامل و هم افزایی شرکای اجتماعی را برای ارتقای ایمنی کار مهم دانست و درباره آمار حوادث ناشی از کار نیز گفت: طبق استانداردهای بین المللی برای ارزیابی شاخص های ایمنی کار، کشورها با توجه به نیروی شاغل در کارگاهها باید نسبت به گزارش آمار حوادث شغلی اقدام کنند و طبیعتا این معیار قابلیت تطبیق و رصد دارد و در همین راستا، همکاران ما در اداره تجزیه و تحلیل حوادث ناشی از کار نسبت به تهیه مجلدی بمنظور استانداردسازی ثبت حوادث کار و راهنمای تمامی این حوادث در کشور اقدام شده است.

وی ادامه داد: این اقدام توسط مرکز آمار این وزارتخانه تصویب و در مرکز آمار کشور برای ملی کردن این شاخص ها بعنوان شاخص های ثبت حوادث در حال پیگیری است و به امید خدا این مسئله کمک خواهد کرد تا بتوانیم یک آمار یکپارچه ای در کل کشور و در دستگاه هایی که در این زمینه تولید آمار می کنند، داشته باشیم.

مدیرکل بازرسی کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به روند کاهشی آمار حوادث ناشی از کار در استان مازندران تصریح کرد: طی بررسی آمارهای این وزارتخانه و پزشکی قانونی شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در مازندران در سال جاری هستیم که طی نامه ای به مقام عالی وزارت هم اعلام کردیم.

وی ادامه داد:  جا دارد به مدیر کل و اداره بازرسی کار مازندران تبریک بگوییم که توانستند این روند کاهشی را با کمک شرکای اجتماعی، توسعه آموزش ها و افزایش فعالیت مسئولین ایمنی پیش ببرند.

کد خبر 4521020

منبع: مهر

کلیدواژه: حوادث کار علی مظفری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت

مهدی گلوی   اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۵ تماس با مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

وی افزود: ۴۸ درصد نیز موارد فوتی در حوادث ترافیکی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در راستای سهولت دسترسی مسافران نوروزی، بروشورهایی حاوی مشخصات مراکز بهداشتی درمانی و نوع خدمتی که در ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌دهند تهیه و در بین مردم و مسافران پخش شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهترین مقاصد سفر در سال ۲۰۲۴+ شاخص امنیت
  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • بازدید بیش از ۱۹ هزار گردشگر از قلعه «فلک‌الافلاک» لرستان
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی