Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@23:43:00 GMT

1009 کارتخوان غیرمجاز مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۹۵۸

پول‌نیوز -  شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرد: با اعمال نظارت دقیق ‌تر و شدیدتر بر رفتار پذیرندگان دستگاه‌های کارتخوان، 1009 پایانه مرتبط با این دستگاه‌ ها که تراکنش آنها غیرمجاز و مشکوک تشخیص داده‌ شده بود تا پایان دی ماه مسدود شد.
146 پایانه فعال با ابزار موبایلی و پنج هزار و 768 پایانه تعریف‌ شده برای درگاه ‌های پرداخت اینترنتی نیز تا پایان دی ماه مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مجموع از ابتدای سال 1396 تاکنون تعداد پایانه های انسدادی به 6 هزار و 923 رسیده است.
از میان پایانه ‌های مسدود شده در ابزار پذیرش موبایلی، حدود یکصد پایانه متعلق به یک شرکت ارائه ‌دهنده خدمات پرداخت بود و در پایانه ‌های متصل به درگاه‌های اینترنتی نیز حدود 300 پایانه به یک شرکت پرداختی تعلق دارد.
از این تعداد پایانه مسدود شده در ابزار پذیرش اینترنتی، 2 شرکت پرداختی هر کدام نزدیک به یک هزار پایانه و 2 شرکت دیگر نیز هر کدام حدود 900 پایانه داشته‌ اند.
بر اساس این گزارش، در مجموع یک هزار و 273 شناسه ملی متعلق به پذیرندگان حقیقی و حقوقی کارتخوان های دارای تراکنش غیرمجاز توسط شرکت شاپرک در سامانه جامع پذیرندگان مسدود شده و این افراد بنا به نوع تخلف تا دوره‌های مشخصی امکان دریافت خدمات پرداخت الکترونیک در قالب پذیرندگی را نخواهند داشت.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ وحید مهجور گفت: ۶۲ فقره انشعاب غیرمجاز آب، فروردین امسال در گیلان شناسایی و تعیین تکلیف شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: افرادی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند علاوه بر تضییع حقوق مشترکان قانونی ، به شبکه توزیع آب تصفیه شده و بهداشتی خسارت وارد کرده و خدمات رسانی به این مشترکان را با اختلال مواجه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۹۳۴ هزار و ۳۵۳ مشترک از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره‌مند هستند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود