Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دیرکرد بانک‌ها ربا محسوب می‌شود، گفت: در آمار خواندم که ۱۱ هزار شعبه بانک در کشور اضافی داریم، هم اکنون استفتائات رسیده به دفتر مراجع و علما مربوط به عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات بانکی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، آیت الله سبحانی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خاطر تحریم‌ها و بخشی دیگر نیز به خاطر مشکلات داخلی است و اگر تولید کشور افزایش پیدا کند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به توانمندی‌های داخلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر امکاناتی که در داخل کشور وجود دارد به کار گرفته شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و در این زمینه باید به تولید کنندگان کمک شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید به اینکه با وجود کالای داخلی نباید کالای خارجی وارد شود، عنوان کرد: در زمینه گندم اقدام مناسبی انجام شد و محتاج به خارج از کشور نیستیم و صادرات انجام می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در گذشته فرش ایران دارای اعتبار بود اما امروز با وارد کردن ماشین آلات فرش بافی این صنعت ضربه خورد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه دیرکرد بانک‌ها ربا محسوب می‌شود، تصریح کرد: در آمار خواندم که 11 هزار شعبه بانک در کشور اضافی داریم، هم اکنون استفتائات رسیده به دفتر مراجع و علما مربوط به عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات بانکی است.

وی عنوان کرد: از ابتدا در قانون اساسی بر جلوگیری از اسراف تاکید شده است، چرا از خارج خودروهای لوکس خارجی وارد می‌شود بلکه باید از خودروهای داخلی استفاده شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید کارمندان دولت را کم کرد و زمانی که قانون اساسی نوشته می‌شد این موضوع مورد انتقاد بود که کشور 1 میلیون کارمند دارد و امروز بیش از 4 میلیون کارمند داریم، چرا کشور 82 میلیون باید 4 میلیون کارمند داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: در گذشته برای سخنرانی به مجلس دعوت می‌شدم و امروز باید ازعلما برای حضور در مجلس دعوت شود چون دلسوز مردم هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بانکداری اسلامی ربا ربای بانکی بهره بانکی آیت الله سبحانی کمیسیون اقتصادی دیرکرد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نماز عید سعید فطر، با حضور طلاب کشورهای مختلف، در مصلای قدس مجتمع عالی علوم انسانی (امین) قم، به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ربانی نماینده سابق جامعه المصطفی العالمیه در برزیل، برگزار شد.

وی در خطبه‌ اول نماز، با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان گفت: فرشته‌ای در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، ندا می‌دهد که ای بندگان خدا! بشارت‌تان باد که خداوند متعال، تمام گناهان گذشته شما را آمرزید، پس بنگرید که بعد از این چگونه عمل خواهید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی عید فطر را روز لبخند و نشاط شادمانی دانست و از قول امام سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام در صحیفه سجادیه افزود: روز عید فطر، روز جشن و شادی و نیز اجتماع همیاری مسلمانان نسبت به یکدیگر است.

وی یکی دیگر از پیام‌های عید فطر را، رساندن ندای توحید به عالم دانست و خاطرنشان کرد: بزرگان دین به ما توصیه فرموده‌اند که عیدهای فطر و قربان را، با شعار لا‌اله‌الا‌الله، الله‌اکبر و سبحان‌الله زینت دهید و این خود، وظیفه‌ی ما مسلمانان را نسبت به گسترش دین اسلام به سراسر گیتی، دوچندان می‌نماید.

کارشناس قرآن و حدیث مدرسه عالی تبلیغ و ارتباطات اسلامی، ذکر تکبیر، تسبیح و تحمیل را در حقیقت تعظیم و بزرگداشت خداوند متعال برشمرد و افزود: این‌گونه اذکار، تشکّر از هدایت‌ها و نعمت‌های بیشمار الهی است.
 
وی با تأکید بر اینکه آسان‌ترین نیکی به برادر مؤمن و مسلمان، دعا کردن در حق اوست، گفت: از منظر امامان شیعه علیهم‌السلام، دعا سلاح مؤمن است و در حق دیگران مستجاب است؛ لذا حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمود: دعا بهترین و محبوب‌ترین اعمال در نزد خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در خطبه دوم، با شرح و توضیح توصیه‌های امام صادق علیه‌السلام نسبت به برادران دینی‌ و نیازمند، گفت: اسلام به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، توجهی خاص دارد؛ لذا لازم است فقرزدایی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی، همواره مورد توجه مؤمنین قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی چمران برای دیرکرد واردات واگن مترو از چین | کاری کنید مردم متضرر نشوند
  • بانک مسکن اولین شعبه بانکی در منطقه کیانشهر اهواز را افتتاح کرد
  • زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند
  • عزم وزارت صمت بر رفع مشکلات بخش تولید/ واحدهای راکد احیا می‌شوند
  • تشخیص اقلام اصل از تقلبی تنها با اسکن یک بارکد
  • ۲۵ تا از پرکاربردترین زبان های دنیا: از انگلیسی و عربی تا فارسی و کره‌ای
  • از «ایلی کوهن»‌های داخلی نباید غافل باشیم
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • پذیرش تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم
  • نمایندگان از دخالت در موضوع عزل و نصب‌ها اجتناب کنند/ در انتخاب وزراء دقت کامل به خرج بدهید