Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران امروز (سه‌شنبه ۲ بهمن ماه) با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با اروپا دیدار و گفت و گو کرد.

کاظم جلالی در این دیدار با اشاره به سوابق همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سوییس،‌ حوزه‌ این تعاملات دو جانبه را گسترده دانست و بر لزوم ارتقای این مناسبات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با اروپا با بیان اینکه فرصت‌های بسیاری برای گسترش همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و اروپا به ویژه سوییس وجود دارد، تصریح کرد: دیدارها و گفتگوهای دیپلماتیک راهکاری برای توسعه این تعاملات دو و چند جانبه است.

نماینده مردم تهران،‌ری،‌ شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توافقنامه برجام، یادآور شد: بر اساس گزارش‌های ۱۲ گانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده است از خود صداقت نشان داده است.

رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با اروپا توضیح داد: افکار عمومی ملت بزرگوار جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چرا در برابر اینکه ایران به تعهدات خود در برجام عمل نموده است، طرف‌های مقابل در عمل به تعهدات خود کوتاهی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا با خروج یکجانبه از برجام قوانین و تعهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تاکید کرد: جهان باید آمریکا را به عنوان ناقض معاهدات بین‌المللی مجازات کند.

وی با انتقاد از اقدامات اروپایی برای حفظ برجام، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی به ویژه امضا کنندگان برجام باید اقدامی عملی و اراده‌ای جدی در صیانت از برجام نشان دهند.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدام موثر کشورهای اروپایی برای حفظ برجام به ویژه راه اندازی سریع کانال مالی اس‌پی‌وی (SPV) شاهد پایان دادن به کوتاهی اروپا در این معاهده و احقاق بخشی از حقوق تضییع شده جمهوری اسلامی ایران باشیم.

مارکوس لایتنر نیز در این نشست اعتماد دوجانبه و تعامل جمهوری اسلامی ایران و سوییس را سرمایه ارزشمندی برای دو کشور دانست و یادآور شد: سوییس به دنبال ایجاد همکاری‌های جدیدی در حوزه‌های کشاورزی و دانشگاهی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی به دنبال حفظ برجام هستند، گفت: با وجود اینکه سوییس عضو اتحادیه اروپا نیست اما با جدیت موضوع اجرایی شدن اس‌پی‌وی (SPV) را دنبال می‌کند.

سفیر سوییس در تهران با بیان اینکه سوئیس تجربه همکاری مالی موفقی با ایران در دوره قبلی تحریم‌ را داشته است، تصریح کرد: ما علاوه بر اس‌پی‌وی (SPV) ، در حال راه‌اندازی کانال مالی مستقل بین جمهوری اسلامی ایران و سوییس هستیم.

لایتنر تاکید کرد: ما معتقدیم که برجام یک توافقنامه و معاهده بین‌المللی است که باید به طور کامل اجرا شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل و مورد هدف قرار دادن مواضع این رژیم آپارتاید در خاک‌های اشغالی فلسطین ورق معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را عوض کرده و چهره جدیدی از بازیگران اصلی منطقه به نمایش گذاشته است. پس از عملیات وعده صادق ما شاهد بودیم که موج جدیدی از «ایران دوستی» بین مردم منطقه و حتی مردم سایر مناطق جهان به وجود آمد و نظام سیاسی ایران به عنوان نظامی شجاع و مقتدر شناخته شد که بدون هیچ واهمه و ترسی اسرائیل را نشانه گرفته است. این چهره جدید از ایران حاکی مطالب و نکات بسیار مهمی است که برای تفصیل بهتر موضوع با ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در افغانستان و کارشناس مسائل منطقه در این باره گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تغییر نگرش به ایران

ظهره‌وند در ابتدا گفت: تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه، و در پی آن نقشی که ایران، گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ایفا کرد، موجب شد که افکار عمومی جهان در حال حاضر سمت و سوی دیگری پیدا کند و نگرش به جمهوری اسلامی و کشورهای محور مقاومت تغییر کند. تحولات اخیر به خوبی حاکی از آن است که این جمهوری اسلامی بود که تمام قد از فلسطین حمایت کرد و اسرائیلی‌ها را تنبیه نمود. همین امر موجب شد تا چهره کشور ایران بین مردم منطقه و اساساً تمام آزادی‌خواهان دنیا تغییر کند.

موقعیتی که با وعده صادق تثبیت شد

وی افزود: عملیات وعده صادق موقعیت ایران را تثبیت کرده و سطح بازدارندگی آن را در برابر امریکا و ناتو قرار داد. اندیشه ولایی و علوی برآمده از انقلاب اسلامی کارآمدی اندیشه جمهوری اسلامی را نشان داده و یکی از بارزترین نمونه‌های آن در سال‌های گذشته مدافعان حرم در سوریه بودند که بحران داعش را از بین بردند.

تبلیغاتی که به حاشیه رفت...

این دیپلمات کهنه‌کار در پایان گفت: وعده صادق؛ بسیاری از تبیلغات سوئی که از سوی کشورهای غربی و وابستگان آنان در منطقه صورت می‌گرفت را به حاشیه برد و دروغ بودن بسیاری از حرف‌های رسانه‌های ضدایرانی را آشکار ساخت. استرتژیست‌های مطرح جهان اذعان دارند که جمهوری اسلامی به خوبی ورق را برگردانده و در سطح مطلوبی قرار گرفته است.

کد خبر 846781 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد