Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال ۹۸ سال پیشران است و موتور اقتصاد کشور فقط می‌تواند صادرات باشد و باید هر مانعی در این مسیر برطرف شود.

 رحمانی عصر امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان اظهار داشت: ما به استان کرمان دیدگاه ویژه داریم چراکه این استان قطب معدن و صنایع معدنی کشور است.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل فعالان اقتصادی در مورد صادرات و مسائل ناشی از ارز حاصل از صادرات و بانک‌ها بیان داشت: امروز سیاست اصلی ما حفظ تولید فعلی کشور است و در وضعیت موجود برای همه ما تکلیف این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هستیم و راه مقابله با این جنگ حفظ تولید است، عنوان کرد: هر کس باید در هر کجایی که هست تکلیف خود را بداند و اینکه تولید چه مشکلاتی دارد نه ابلاغیه و نه بخشنامه می‌خواهد فقط تغییر نگاه می‌خواهد که باور کنیم مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفتیم.

رحمانی با بیان اینکه بیکاری، مشکلات مردم، بازار و ... همه به مشکل تولید برمی‌گردد، عنوان کرد: اولین معنی تولید این است که باور کنیم تولید کار مقدسی است و تولید و اشتغالزایی کار جهادی است و سه آیتم نقدینگی، مواد اولیه و بازار را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه انیکه داخل استان مواد اولیه را نمی‌دهند بخشنامه و قانون نمی‌خواهد، تصریح کرد: از ابزار مدیریت صحیح تفویض اختیار است ظلم است واحد تولیدی که فروش دارد بخشی از ظرفیت آن به دلیل سرمایه در گردش متوقف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه امروز همه باید مسائل را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ سال پیشران است و موتور اقتصاد کشور فقط می‌تواند صادرات باشد و باید هر مانعی در این مسیر برطرف شود.

رحمانی گفت: برای تحریم دو کار باید انجام شود حضور بخش خصوصی و مردم و تسهیل امور که برای امکان تفویض در استان‌ها هیچ مانعی نمی‌بینیم و استقبال می‌کنیم.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران