Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@07:36:42 GMT

انتقاد آیت‌الله سبحانی از اسراف گسترده در ادارات

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۸۲۰۱

انتقاد آیت‌الله سبحانی از اسراف گسترده در ادارات

به گزارش فارس ، آیت‌الله جعفر سبحانی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش ارزش پول کشورمان تحریم‌ها است، اما مسائل داخلی هم در این زمینه نقش زیادی دارد.

وی ادامه داد: باید به دنبال تقویت بخش تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باشیم، در این راستا باید به تولیدکنندگان در کشور کمک شود، برای کمک به آن‌ها باید جلوی ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان افزود: خودکفایی کشورمان در زمینه تولید گندم کار ارزشمندی بود، ولی هنوز در بازار به صورت گسترده در بخش پوشاک شاهد محصولات خارجی هستیم و تا زمانی که این محصولات باشد، تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با رقبای خارجی خود را ندارند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تعداد زیاد شعبه‌های بانکی اظهار کرد: براساس آمار 11 هزار شعبه بانک اضافی در کشور داریم، هم اکنون بسیاری از استفتائات رسیده به دفاتر مراجع عظام تقلید مربوط به عملکرد بانک‌ها در زمینه تسهیلات بانکی است، دیرکرد ربا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی برای جلوگیری از اسراف و تبذیر تاکید شد، اما با این وجود شاهد اسراف گسترده در ادارات هستیم، چرا مدیران دولتی خودروهای خارجی سوار می‌شوند، در حالی که باید آن‌ها خودروهای داخلی سوار شوند تا از تولید داخل حمایت کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مجلس باید برای کاهش کارمندان دولت تلاش کند، چرا دولت باید چهار میلیون کارمند داشته باشد، باید کارها به مردم واگذار شود، تعداد کارمندان دولتی در کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر از ایران است.

آیت‌الله سبحانی علما را دلسوز مردم و دولت دانست و تصریح کرد: باید نمایندگان مجلس علما را به جلسه‌های خود دعوت کنند تا آن‌ها درد مردم را برای نمایندگان مجلس بگویند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند

به گزارش «نماینده»، کمال علیپور با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای به معنای تعیین سرنوشتشان است. مشارکت مردم در انتخابات مجلس در برخی از شهرها به بالای ۷۰ درصد رسید که به صورت میانگین در کل کشور ۴۰ درصد بود.

علیپور یادآور شد: مردم در تمامی برهه‌ها و صحنه‌ها با حضورشان انقلاب اسلامی و نظام را بیمه کردند که افتخاری برای ملت ایران است که دموکراسی دینی و اسلامی حاکم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده در ۲۱ حوزه در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود، گفت: مشارکت در مرحله دوم همچون مرحله اول مهم است. وقتی مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند پس چرا حضور پیدا نکنند.

وی در پایان گفت: برای داشتن مجلس مقتدر و قوی نیاز به مشارکت مردم در انتخابات داریم تا افراد متخصص را انتخاب کرده و راهی مجلس کنند. مردم با حضور در مرحله دوم با نگاه ویژه‌تر نمایندگان را برای کرسی‌های باقیمانده انتخاب کنند.

دیگر خبرها

  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند