Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جویبار با بیان اینکه حدود 33 درصد دانش‌آموزان جویباری در رشته‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند بر کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در این رشته‌ها تأکید کرد. به گزارش بلاغ، اصغر ایزدپناه در جلسه شورای آموزش‌و‌پرورش شهرستان جویبار با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با توجه به ساختار موجود در هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و کارودانش با محدودیت‌هایی از جمله فضای آموزشی و تجهیزات مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه 4 هنرستان مستقل و یک هنرستان وابسته در شهرستان جویبار داریم بیان کرد: 59 کلاس در رشته‌های فنی و کارودانش فعال در جویبار هستند که 38 کلاس در سطح شهر و 21 کلاس در روستا قرار دارد.

رئیس آموزش و پرورش جویبار افزود: با تلاش همکاران در آگاه‌سازی دانش‌آموزان به اهمیت رشته‌های فنی، حدود 33 درصد دانش‌آموزان جویباری در رشته‌های کارودانش و فنی‌وحرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

ایزدپناه با اشاره به برگزای برنامه‌های مختلف در ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: نواختن زنگ انقلاب، تجلیل از نخبگان قرآنی، فرهنگی و هنری، اعزام 6 دیستگاه اتوبوس دانش‌آموزان پسر به مناطق راهیان نور، برگزاری مسابقات ورزشی بومی محلی، اکران فیلم، برگزاری پرسمان دانش‌آموزی با موضوع انقلاب، برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، برگزاری نهضت روشنگری و حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش جویبار در دهه فجر است.

عسکر کاظمی رئیس اداره فنی‌و‌حرفه‌ای و کارودانش آموزش‌و‌پرورش مازندران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان جویبار گفت: شورای آموزش‌‌وپرورش هر شهرستان به‌عنوان مرکز سیاست‌گذاری تعلیم و تربیت و روح این شورا مشارکت است.

وی با بیان اینکه باید باورها نگرش‌ها به رشته‌های فنی و کارودانش تغییر کند اظهار کرد: استقبال دانش‌آموزان در سال‌های اخیر به رشته‌های فنی و کاردانش نشان از تغییر باورها و نگرش خانواده‌ها و دانش‌آموزان به این رشته‌ها است.

رئیس اداره فنی‌و‌حرفه‌ای و کارودانش آموزش‌و‌پرورش مازندران اعلام کرد: 15 هزار دانش‌آموز امسال به هنرستان‌های استان اضافه شدند که مهم‌ترین مشکل ما در این مسیر کمبود فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است.

کاظمی یکی دیگر از مشکلات رشته‌های فنی و کاردانش را تغییر 3 ساله شدن این رشته و تغییر اساسی کتب درسی بدون اینکه تجهیزات این رشته‌ها به‌روز شود دانست.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد دانش‌آموزانی که در رشته‌های فنی و کارودانش تحصیل کردند صاحب شغل و کسب‌وکار شدند.

رئیس اداره فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌و‌پرورش مازندران بیان کرد: باید در کنار شایستگی فنی و تخصصی دانش‌آموزان به آن‌ها مهارت کسب و کار را آموزش دهیم.

کاظمی بااشاره به اینکه 350 هنرستان در استان وجود دارد اظهار کرد: دانش‌آموزان استان مازندران در 88 در رشته‌ کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای در 31 رشته مشغول به تحصیل هستند.

وی به برون سپاری آموزش رشته‌های فنی و کارودانش اشاره و عنوان کرد: امسال 24 درصد آموزش دانش‌آموزان رشته‌های فنی و کارودانش با هزینه‌ای به ارزش 3 میلیارد و دویست میلیون تومان برون سپاری شده است.

افزود: در شهرستان جویبار دانش‌آموزان در 17 رشته کارودانش و 6 رشته فنی‌وحرفه‌ای به تحصیل مشغول هستند.

رئیس اداره فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش آموزش‌و‌پرورش مازندران در پایان گفت: اگر سهم‌بری آموزش‌وپرورش از اعتبارات شهرستانی افزایش یابد و با بهره‌مندی از ظرفیت شهرک‌های صنعتی شهرستان می‌توان رشته‌‌های فنی و کارودانش را توسعه بخشید.

سید علی اسد فرماندار شهرستان جویبار نیز در این جلسه تأکید کرد: نوع نگاه ما باید مشارکتی و کاهش مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه آینده کشور در کلاس‌های درس امروز در مدارس شکل می‌گیرد اظهار کرد: یکی از ضروریات امروز آموزش‌وپرورش توسعه و تقویت رشته‌های فنی حرفه ای و کاردانش باید باشد.

فرماندار جویبار تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان و خانوده‌های آن‌ها اهمیت این رشته‌ها گفته شود تا نگاه و نگرش آن‌ها در این زمینه تغییر کند.

اسد خاطرنشان کرد: اکثر کسانی که در رشته‌های فنی‌وحرفه‌‌ای یا کارودانش تحصیل کردند امروز دارای شغل و کسب‌وکار هستند که این امر کشور را در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی افزود: معرفی کارآفرینان موفق در این زمینه می‌تواند مشوق خوبی برای ورود دانش‌آموزان به این عرصه باشد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری

احسان طاهری اظهار داشت: در این طرح در هر مدرسه یک معلم جهادی و چهار دانش‌آموز به صورت داوطلب فعالیت جهادی در مدارس را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه عیدنوروز، ۱۰۳ برنامه جهادی برای دانش‌آموزان با همکاری ۶۰ گروه جهادی آغاز شد، افزود: این برنامه‌های جهادی در چهار حوزه آموزشی، پرورشی، سازندگی و محرومیت‌زدایی است که آموزش خانواده، احکام، ویژه برنامه روزه اولی و طرح احسان تعلیم وتربیت را در دستور کار دارند.

به گفته طاهری، اجرای طرح احسان تعلیم و تربیت از اواسط اسفندماه آغاز شد و چشم‌انداز این برنامه آموزشی برای سال تحصیلی جاری شش هزار دانش‌آموز است و در ایام نوروز این طرح ویژه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و نیاز ویژه به صورت خاص برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال طرح شهید عجمیان در هشت مدرسه در مناطق محروم از جمله مدارس مناطق عشایری، فلارد و خانمیرزا اجرا می‌شود که در این طرح۳۰ کلاس درس رنگ‌آمیزی و بهسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید

اجرای رزمایش طرح احسان دانش در چهارمحال و بختیاری

طاهری به اجرای طرح استعدادیابی بنیاد احسان برای دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم اشاره کرد و گفت: این طرح در سال تحصیلی جاری در سه استان چهارمحال و بختیاری، زنجان و آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گفته وی، سهمیه آموزش این طرح در چهارمحال و بختیاری هشت هزار دانش‌آموز است که آموزش‌های لازم برای انتخاب رشته به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا بر اساس استعداد، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

طاهری ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۵ هزار فرهنگی آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را آموزش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان بمی در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور
  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • ایجاد ایمان و امید در دانش آموزان اعتمادسازی می‌خواهد
  • برپایی نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش آموزان در فسا
  • اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • تکالیف مهارت محور جایگزین «پیک نوروزی» ۱۴۰۳
  • فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید