Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:29:26 GMT

شمارش معکوس برای خداحافظی با کنکور

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۸۳۵۳

شمارش معکوس برای خداحافظی با کنکور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمیدرضا شیخ الاسلام،مدیرکل آموزش و پرورش قم در شورای آموزش و پرورش با بیان این که در کنکور سال آینده دفترچه بدون آزمون و دفترچه با آزمون منتشر می‌شود گفت: دانش آموزانی که بدون آزمون بخواهد وارد دانشگاه شوند باید در ده درس به صورت یکسان در سراسر کشور آزمون دهند و معدل کتبی آن‌ها معیار ورود به دانشگاه می‌شود و مابقی ۳۰ درصد معدلشان موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سند تحول بنیادین در این وزارتخانه گفت: امسال مقطع پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم اضافه شد که ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز قمی در این پایه و در رشته‌های تجربی، انسانی، ریاضی و معارف مشغول تحصیل هستند.

شیخ الاسلام افزود: در این مقطع دانش آموزان ۳۵ ساعت در هفته کلاس دارند که برای موفقیت آن‌ها در همه کلاس‌ها جلسات توجیهی برای معلمان و والدین برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت:با توجه به این تغییر عمده، برای دانش آموزان سطح استان قم کلاس‌های تقویتی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

برگزاری شورای آموزش و پرورش قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ؛ جزئیات کنکور ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، علی صدر؛ معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ثبت‌نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از هفتم فروردین ماه آغاز می‌شود.

وی گفت: ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه ۱۲ فروردین پایان می‌پذیرد.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی برای برادران، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این آزمون را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما را دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

صدر گفت: این دفترچه هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس خواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره متقاضیانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، گفت: این دسته از داوطلبان اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش متقاضیانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده‌اند، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دروس عمومی و اختصاصی از طریق شرکت در امتحانات نهایی نظام ۳-۳-۶ که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اقدام کنند.

صدر افزود: داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی هر یک از نوبت های اول یا دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ هستند لازم است جهت انتخاب‌ رشته و پذیرش در این آزمون ثبت‌نام کنند و البته این دسته از داوطلبان نیازی به شرکت در جلسه آزمون و پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون را ندارند.

وی بیان کرد: افرادی که منحصراً متقاضی رشته‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی هستند نیز می‌توانند در تاریخ اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و این داوطلبان لزومی ندارد که در جلسه آزمون حضور پیدا کنند.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تأکید کرد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب فقط یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی به عنوان گروه آزمایشی اصلی، صرفاً در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی نیز متقاضی شوند و به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

صدر در خصوص زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر برگزار خواهد شد

کد خبر 839625 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

دیگر خبرها

  • ارتقاء سطح معدل دانش‌آموزان دغدغه مدیریت جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های ۳ رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • ۲۳۰۸ کلاس درس در استان کرمان آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • جزئیات کنکور ۱۴۰۳؛ ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین!
  • اعلام زمان ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ؛ جزئیات کنکور ۱۴۰۳
  • جزئیات ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید
  • خیالتان راحت؛ دانش‌آموزان برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانند
  • پرداختی به شهرداری ها منوط به تسویه حساب سرویس مدارس استثنایی شد