Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه دولت برای سال 98 تا به الان چیزی تحت عنوان افزایش قیمت یا سهمیه بندی سوخت وجود ندارد.به گزارش بلاغ، طرح سهمیه بندی بنزین در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. بر اساس این طرح پیشنهاد شده است که به هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش افکارنیوز، در شرایط فعلی مصرف بنزین در ایران حدود ۹۱ میلیون لیتر در روز است و اگر صحبت‌های عباس آخوندی (وزیر وقت راه و شهرسازی) را مبنا قرار دهیم که ۲۴ فروردین سال جاری در جلسه شورای حمل‌ونقل و مسکن استان همدان گفته بود در کشور حدود ۱۹ میلیون خودرو و ۱۲ میلیون موتورسیکلت داریم، این یعنی هر خودرو در کشور ما روزانه بیش از ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند این عدد در ماه بیش از ۱۲۰ لیتر خواهد بود.   پس می‌توان نتیجه گرفت این میزان سهمیه بنزین (روزانه یک لیتر به ازای هر کد ملی) برای خانوار‌هایی که یک خودرو دارند کافی خواهد بود، اما در خانوار‌هایی که بیش از یک خودرو دارند این میزان سهمیه کفاف نمی‌دهد و این افراد مجبور خواهند بود سهمیه مازاد را از بازار آزاد تهیه کنند که این مهم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی هزینه مضاعفی را بر افراد تحمیل خواهد کرد.

این در حالی است که رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: اولا این یک طرحی بوده که تعدادی از نمایندگان پیشنهاد داده اند، نه تنها قانون نشده است بلکه هنوز در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار نگرفته، بنابراین باید بعد ازتصویب قانون بودجه مورد بررسی قرار بگیرد و سپس نظر نهایی کمیسیون در ارتباط با این موضوع اعلام تا در صحن علنی به بحث گذاشته شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به نظر اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: برداشت ما از نظرات بسیاری از نمایندگان عضو کمیسیون مخالفت با این طرح است چون اشکالات بسیار زیادی در این طرح وجود دارد و مباحث اجتماعی، امنیتی و اقتصادی آن باید مورد بحث قرار گیرد، یقنا این طرح نمی تواند به آن اهدافی که مد نظر طراحان است دسترسی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه  کمیسیون تا به امروز با هرگونه سهمیه بندی و افزایش قیمت مخالفت کرده است عنوان کرد:  در لایحه پیشنهادی بودجه دولت برای سال 98 تا به الان چیزی تحت عنوان افزایش قیمت یا سهمیه بندی سوخت وجود ندارد، اگر چه با توجه به تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب داشتند، ما اصرار بر این داریم تا نسبت به موضوع کاهش مصرف سوخت و کاهش قاچاق باید دولت، مجلس و سایر ارگان و دستگاه تدابیری بیاندیشند و اقدامات عملی خود را انجام دهند.

به نظر می رسد اگر چه هنوز از سهمیه بندی بنزین خبری نیست و اجرایی نشده اما اگر دولت و مجلس قصد سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین آزاد را دارند باید توجه کنند که نرخ بنزین بر روی معیشت مردم تاثیر دارد و باید به شکلی این طرح اجرایی شود که کمترین بار مالی را بر روی خانوارهای ایرانی داشته باشد.

از سوی دیگر در اجرای طرح سهمیه بندی می توان آن را به شکل پلکانی ایجاد کرد تا باعث شوک اقتصادی نشود . در هر صورت فعلا مجلسی ها به سهمیه بندی کردن بنزین مخالفند و باید دید دولت در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس بر لزوم پیگیری جدی طرح شرب اصفهان یا گلاب ۲ تاکید کرد و گفت: منتخبان مردم باید همه انرژی خود را برای احیای طرح بهشت‌آباد بگذارند که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اقتصاد مردم و رفع تحریم‌ها را از جمله اولویت‌های مجلس دوازدهم دانست و اظهار کرد: منتخبان مردم باید ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند و خواسته‌های آن‌ها را در نظر داشته باشند و خواسته‌های بحق مردم را به حاکمیت منتقل کنند.

وی افزود: ممکن است گروه خاصی به بعضی از نمایندگان رأی داده باشند، اما آن‌ها باید در نظر داشته باشند که نماینده همه گروه‌های جامعه خواهند بود.

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌های نمایندگان منتخب مردم اصفهان ابراز کرد: هیچ اولویتی بالاتر از مسائل زیست محیطی از جمله آب زاینده رود و آلودگی هوای برای اصفهان مطرح نیست و توصیه می‌شود که تمام نمایندگان استان با وحدت برای حل این مشکلات متمرکز شوند.

منتخبان مردم برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند

وی اضافه کرد: استان اصفهان از دو جهت بسیار آسیب پذیر است یکی اینکه در غرب اصفهان زاینده رود از دست می‌رود و طرح‌های اصلی نیمه تمام که می‌توانند زاینده رود را نجات دهند، تعطیل شده‌اند؛ منتخبان مردم باید همه انرژی خود را برای احیای طرح بهشت آباد بگذارند که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

عابدی بر لزوم پیگیری جدی طرح شرب اصفهان یا گلاب ۲ تاکید کرد و گفت: در خصوص آلودگی هوا باید گفت که اگر امکان انتقال صنایع از اصفهان وجود ندارد می‌توان از توسعه صنایع در غرب و نیز معادن گچ در شرق اصفهان جلوگیری کرد.

وی به کشت درختان تاغ در سجزی در راستای بیابان زدایی در اصفهان اشاره کرد و افزود: این درختان مانع ورود ریزگردها به فرودگاه می‌شوند اما باید برای جلوگیری از پیشرفت کویر برنامه استانی مدون شود و همین موضوع نیز می‌تواند از اولویت‌های منتخبان مردم اصفهان در مجلس باشد.

اهمیت فعالیت در کمیسیون‌های کشاورزی، صنایع و انرژی برای اصفهان

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود منتخبان مجلس یازدهم به کمیسیون‌های مجلس ابراز کرد: آن نمایندگانی که دل در گرو زاینده رود دارند به کمیسیون کشاورزی بروند و از ورود به کمیسیون‌های لوکس و بی ارتباط با مسائل زیست محیطی اصفهان اجتناب کنند.

وی همچنین کمیسیون‌های انرژی و صنایع را از جمله کمیسیون‌هایی دانست که لازم است منتخبان مردم اصفهان به آنها ورود کنند و گفت: نمایندگان مردم لازم است در مباحث مربوط به اقتصاد کلان و آزادی‌های اجتماعی بیشتر دقت کنند تا با ایجاد برخی طرح‌ها موجبات دلخوری مردم و فاصله گرفتن آنها از حاکمیت را فراهم نکنند و تلاش کنند پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشند.

کد خبر 735554

دیگر خبرها

  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • افزایش ۱۸ میلیون لیتری تولید بنزین در دولت سیزدهم
  • قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد مشخص شد
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • دولت در سال جدید به کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته توجه کند
  • چرا شیوه اعطای «سهمیه بنزین به خودرو » باید به «سهمیه به نفر» تغییر کند؟
  • اجاره ماهانه ۴.۵ میلیون تومانی کارت سوخت کلید خورد
  • بازار سیاه اجاره کارت سوخت برای عید؛ ماهی ۴.۵ میلیون تومان!
  • بازار سیاه اجاره کارت سوخت برای شب عید / ماهی ۴.۵ میلیون تومان!
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران