Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@03:26:49 GMT

تصمیم اردن برای ارتقای روابط با سوریه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۸۴۰۲

تصمیم اردن برای ارتقای روابط با سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه اردن امروز سه شنبه از تصمیم خود درباره سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ اردن سطح نمایندگی خود را در سوریه ارتقا داده و یک کاردار برای اداره سفارت خود در دمشق تعیین کرد.

سفیان القضاة سخنگوی وزارتخارجه اردن اعلام کرد: تصمیم به تعیین دیپلمات اردنی با درجه مشاور به عنوان کاردار در سفارت اردن در دمشق گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اردن از ابتدای بحران سوریه در راستای راهکار سیاسی برای بحران سوریه حرکت کرده است؛ راهکاری که سوری ها آنرا می پذیرند و ضامن وحدت سوریه است و امنیت و ثبات را به سوریه بازمی گرداند و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان مهیا می کند.

شایان ذکر است که از ابتدای بحران سوریه، کشورهای عربی یا سفارت خود را در دمشق بستند یا سطح روابط با دولت سوریه را کاهش دادند اما اخیرا تمایل این کشورها برای از سرگیری روابط تشدید شده است.

کد خبر 4521058

منبع: مهر

کلیدواژه: اردن دمشق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند

به گزارش قدس آنلاین وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای افزود: طی ۱۳ سال گذشته، دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با استفاده از تمامی ابزارهای جنگی، به رویکرد خصمانه خود علیه سوریه ادامه داده‌اند.

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن بیانیه دولت های چهار کشور یاد شده که در ۱۵ مارس ( ۲۵ اسفند) صادر شد، آن را ادامه سیاست های مخرب این کشورها علیه خود و تکرار اتهامات باطل و ترویج ادعاهای واهی با هدف تحریف چهره دولت سوریه و منحرف کردن توجه جهانیان از نقض فاحش حقوق مردم سوریه به ویژه حق زندگی و توسعه که توسط این کشورها انجام شده است، دانست.

این بیانیه افزود: ادعاهای دولت‌های چهار کشور یاد شده مبنی بر اینکه تلاش‌هایشان برای پایان دادن به رنج مردم سوریه متمرکز است، چیزی جز دورویی (نفاق) سیاسی و انحطاط اخلاقی با هدف سرپوش گذاشتن بر آثار فاجعه‌بار اقدامات یکجانبه غیرقانونی علیه مردم سوریه نیست.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که حمایت آمریکا از یک گروه تروریستِ شورشیِ مسلحِ جدایی طلب، موجبات درد و رنج زیاد ساکنان شمال شرق سوریه را به همراه داشته است.

این بیانیه با اشاره به اینکه سرقت ثروت ملی سوریه توسط گروه های تروریستی وابسته به آمریکا، مردم این کشور را از حق برخورداری از ثروت خود محروم کرده است، افزود:‌ ادامه اشغال بخشی از خاک سوریه توسط آنها (نیروهای آمریکایی) نقض آشکار حاکمیت سوریه و منشور سازمان ملل است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: زبان اخاذی سیاسی نویسندگان بیانیه در خصوص ایجاد پیش شرط برای عملیات تامین مالی بازسازی سوریه و لغو تحریم ها، چیزی جز زبان منسوخ استعماری نیست که در درجه اول به دنبال طولانی کردن بحران در سوریه است.

پیشتر، وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در ۱۵ مارس ( ۲۵ اسفند) در بیانیه ای مشترک، مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با سوریه به ریاست جمهوری «بشار اسد» و برداشتن تحریم‌ها از سوریه تا زمان تحقق پیشرفت قابل توجه به سمت راه حل سیاسی را اعلام کردند.

آنها در این بیانیه مشترک گفتند که هیچ امکانی برای عادی‌سازی روابط با دولت سوریه وجود ندارد و هیچ گونه تامین مالی برای بازسازی این کشور صورت نخواهد گرفت و تحریم‌ها تا زمان پیشرفت حقیقی و جوهری و ثابت به سمت راه حل سیاسی برداشته نمی شود.

آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه ادعا کردند که شرایط برای بازگشت امن، شایسته و داوطلبانه پناهندگان به سوریه با حمایت جامعه بین المللی هنوز محقق نشده است.

وزیران خارجه این کشورها از برگزاری نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو در ماه آوریل استقبال کردند و همه را به پذیرش این دعوت و ورود جدی به کمیته فراخواندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در دمشق؛پدافند هوایی سوریه واکنش نشان داد
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • ماه مبارک رمضان در سوریه
  • فعال شدن پدافند هوایی سوریه همزمان با صدای انفجار
  • پاسخ پدافندی سوریه به حملات موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله به فرودگاه نظامی در شمال شرق دمشق
  • تجاوز نظامی اسراییل به دمشق
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه قلمون در سوریه
  • حمله هوایی رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • حمله اسرائیل به سوریه