Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری UNA؛ وزارت امور خارجه فلسطین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی‌تفاوتی جامعه جهانی و سازمان‌های بین المللی مرتبط با امور اسرا نسبت به اوضاع اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی، به این رژیم اجازه داده است تا حقوق اسرا و توافقنامه‌های ژنو را زیر پا بگذارند که یکی از مهمترین تجاوز این رژیم، ربودن غیرقانونی فلسطینیان و انتفال آنها به سرزمین‌های اشغالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده: اعمال وحشیانه‌ای که رژیم صهیونیستی دیروز و امروز در سرکوب و اسرای زندان‌های «عوفر»، «نفحه» و «جلبوع» و بخش‌های مختلف آن انجام دادند از جمله استفاده از گلوله، گازهای اشک‌آور، گاز فلفل و حمله به اسرا با باتوم و رها کردن سگ‌های پلیس به سوی آنها منجر به مجروحیت بیش از 100 اسیر فلسطینی شد.

وزارت امور خارجه فلسطین همچنین مسئولیت کامل و مستقیم جرایم و تجاوزهای نظامیان رژیم صهوینیستی را بر عهده این رژیم و بنیامین نتانیاهو دانست و از صلیب سرخ جهانی و سازمان‌های حقوق بشری مختلف درخواست کرد تا برای توقف تجاوزها و جرائمی که این رژیم در حق اسرای فلسطینی انجام می‌دهند هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

یادآور می‌شود؛ رژیم صهیونیستی همواره با استناد به قانون وضعیت فوق العاده شروع به بازداشت فلسطینیان بدون حکم بازداشت می‌کند. این درحالی است که ماده ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت اعلام کرده است که هیچ‌کس را نمی توان خودسرانه توقیف، حبس یا تبعید کرد. همچنین این امر نقض آشکاری از ماده 27 کنوانسیون وین در قانون معاهدات را نشان می‌دهد، که بیان‌گر آن است که یک طرف معاهده نمی‌تواند از مفاد قوانین داخلی خود به عنوان توجیه ناتوانی در انجام تعهدات بین‌المللی استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه فلسطین اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه، ۱۶ نفر از اسرای ساکن این باریکه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

کمیته مذکور اشاره کرد که ملت فلسطین در معرض حملات و جنایات شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم دولت رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این هیئت بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، دنیا ساکت نشسته و با اشغالگران همدست است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دستکم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده اند.

کد خبر 6080678 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • حماس: جامعه جهانی توحش اسرائیل ضد اسرای فلسطینی را مهار کند
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران
  • حمله علیه اماکن دیپلماتیک را نقض آشکار قوانین بین‌الملل است
  • لزوم اقدام قاطع جامعه جهانی جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه