Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:20:10 GMT

دستگیری یکی از لیدر‌های گرانی دلار

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۸۶۳۶

سرهنگ ماشاءالله بازگیر ظهر امروز در دومین گردهمایی خانوادگی انس و مودت بازنشستگان سپاه پاسداران انانقلاب اسلامی ناحیه این شهرستان با اشاره به رشادت و ایثارگری‌های سپاه خطاب به بازنشستگان سپاه اظهار داشت: شما در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها خلق کردید، همسنگران شهدا بودید، در دی‌ماه ۹۶ نیز مانند عملیات حاج‌عمران و کربلای چهار که زبانزد فرماندهان کشور است با حضور در مناطق پنج‌گانه شهر خلق حماسه‌ای دیگر را رقم زدید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در دفاع مقدس یک مأموریت دفاعی داشتیم، بعد از دفاع مقدس نیز در جنگ نرم شش مأموریت برای سپاه پیش آمد که دو نوع از این مأموریت برای بسیج تعریف شده، یکی از این مأموریت‌های سازمانی جذب، آموزش و تربیت نوجوانان و جوانان است که برابر برنامه ابلاغی درحال انجام است و یک‌سوم شهرستان خرم‌آباد عضو بسیج هستند، اما مأموریت دوم رصد انقلابی‌گری یا همان آتش‌به‌اختیار بودن در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در دستور کار سپاه قرار دارد.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: سپاه در عرصه فرهنگی، اجتماعی نیز رصد و شناسایی محلات حاشیه‌ای خرم‌آباد، مطالعه و شناسایی معضلات فرهنگی عمرانی و آسیب‌های اجتماعی این شهرستان، ایجاد شعار تحول محله، تشکیل جلسات مستمر با نماینده شهر و مسئولان، تشکیل کمیته‌های مختلف فرهنگی اجتماعی با ادارات ساخت یک مجموعه فرهنگی آموزشی پنج‌طبقه در کوچه بهمنی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه "ما دو نوع خدمت در محلات داریم که شامل خدمت در منازل و دیگری خدمت در محله‌های آسیب‌دیده اسدآبادی، علی‌آباد، پشت‌بازار، کرگانه، پاچنار، فلک‌الدین، گل‌سفید، دره‌گرم شرقی، کهریز اسبستان و پشته‌حسین است"، اعلام کرد: بازسازی ۳۳ منزل، ساخت ۱۵ ساختمان، بارگذاری جهیزیه، ارائه بسته‌های حمایتی خوراکی و پوشاک بیش از پنج‌هزار بسته، ویزیت رایگان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و گشت‌ها در محلات و حضور کارشناسان سیاسی برای بالابردن بصیرت در انتخاب کاندیدا‌ها از جمله این خدمات است.

بازگیر گفت: در بحث اقتصادی نیز اقداماتی مانند برگزاری جلسات مکرر با مسئولان نماینده خرم‌آباد و سازمان صنعت‌ومعدن، کشف بیش از ۴۵ انبار، اسکورت خودرو‌های سنگین و تانکر‌ها و ماشین‌های سنگین حمل‌ونقل را داشته‌ایم به‌طوری که آخرین محموله قاچاقی که کشف کردیم بیش از ۵۰۰ میلیون ارزش ریالی داشت.

وی افزود: سپاه آمادگی نظارت بر تمام مغازه‌های شهر را دارد، هم‌چنین رصد تمام انبار‌های دولتی، شهرک‌های صنعتی، کارخانجات سیلو‌ها و موارد دیگر را انجام می‌دهد، هم‌چنین آمادگی کمک به دولت برای تعدیل قیمت‌ها را داریم.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد عنوان کرد: دستگیری یکی از لیدر‌های گرانی دلار در لرستان و دستگیری ۴ نفر از کارمندان صنعت‌ومعدن توسط اطلاعات سپاه از موارد دیگری است که می‌توان آن را مطرح کرد.

وی در رابطه با اقدامات امنیتی نیز بیان کرد: از جمله اقدامات در این بخش تشکیل ستاد یگان امنیتی با ده معاونت امنیتی در سپاه با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد که با علم روز رصد اطلاعاتی انجام می‌شود، هم‌چنین فعال‌کردن بیش از ۱۱۰ گشت رضویون در محلات خرم‌آباد و روستا توسط بسیجیان از موارد دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد.

بازگیر گفت: در اجرای طرح کرامت نیز شناسایی معتادین و قاچاقچیان را داریم که درحال شناسایی ۱۱ هزار نفر هستیم، هم‌چنین بازرسی از کمپ ماده ۱۶ و ۱۰ کمپ ماده ۱۵ و "ان. ای. "ها را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سپاه تخریب بیش از ده خانه فساد و آمادگی تخریب شش منزل دیگر است، هم‌چنین درمان ۲۶۰ نفر معتاد، اجرای کلاس‌های آموزشی در ۲۴ منطقه شهر و پیگیربودن ایجاد اشتغال برای این افراد است.

بازگیر به تأمین نیروی انسانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سه گردان امام‌حسین تیپ ابوالفضل (ع)، تشکیل دو گردان تخصصی، تشکیل هشت گردان بیت‌المقدس و شش گردان کوثر و تشکیل ۲۸ صندوق قرض‌الحسنه که در حال پرداخت وام به مردم در مناطق آسیب‌دیده هستند، هم‌چنین تشکیل ۲۲۴ گروه جهادی برای ارائه خدمات در محلات از دیگر برنامه‌های سپاه است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سپاه پاسداران هشت سال دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ بسیج دولت دلار درمان ایجاد اشتغال نیروی انسانی خودرو دلار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فساد اقتصادی گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مهدی شمس‌آبادی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

قدردانی مدیرکل میراث فرهنگی از دادستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عملیات وعده صادق موازنه استراتژیکی در خاورمیانه را بهم زد
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود