Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:24:47 GMT

عرصه هنر و فرهنگ کشور نیازمند هم‌افزایی بیشتر است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۸۹۶۵

عرصه هنر و فرهنگ کشور نیازمند هم‌افزایی بیشتر است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حجت‌الاسلام حبیب ارزانی با حضور در آئین تکریم از هنرمندان عرصه تئاتر کشور که دوم بهمن‌ماه در مسجد جامع رجایی شهر کرج با محوریت سلسله برنامه‌های انقلاب به روایت هنر به میزبانی البرز برگزار شد، گفت: در حوزه هنر، مدیریت به شکل هرم واژگون است.

وی افزود: هنرمندان در رأس هرم مدیریتی هنر و مسئولان در قسمت قاعده این هرم قرار دارند و این مطلب متناسب با جایگاه اهالی هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان این مهم که اعتبارات ایران در حوزه هنر و فرهنگ بالاتر از کشور فرانسه است، توضیح داد: ایران اعتبارات بالاتری نسبت به کشور فرانسه در حوزه هنر و فرهنگ دارد با این وصف هم‌افزایی یکی از عناصر کمرنگ در عرصه هنر و فرهنگ در ایران است.

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد: شاخص‌های مساجد درزمینهٔ نمایشنامه و تئاتر به‌واسطه تعریفی است که هر یک از اصحاب برجسته هنر انقلابی آن را تعریف می‌کنند.

وی با تأمل بر مطالبات اهالی هنر مطرح کرد: اصحاب هنر و اساتید اهل‌فن، شاخص‌های هنر در عرصه هنر انقلابی و مسجدی را معین می‌کنند و بر مبنای این چارچوب برنامه‌ریزی می‌شود.

کد خبر 4521097

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران تئاتر ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب باشد.

وی اذعان کرد: در راستای مقوله حجاب و عفاف، تبیین کلام اهل بیت (ع) می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به اجرای طرح «نور» در کشور و این استان پرداخت و یادآور شد: در راستای حجاب و عفاف در استان جلسات زیادی تشکیل شده اکنون زمان آن است که بدنبال عمل و فعالیت‌های اجرایی باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید اتفاقات فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.

وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتابخوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.

کد خبر 6081763

دیگر خبرها

  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی