Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@22:31:55 GMT

1200 حمله تروریستی به عراق پس از اعلام شکست داعش

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۹۰۰۴

1200 حمله تروریستی به عراق پس از اعلام شکست داعش

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت: پس از اینکه حیدر عبادی، نخست وزیر وقت عراق در سال 2018 اعلام کرد که داعش در این کشور شکست خورده، این گروه تروریستی بر اساس آمار 1200 حمله به عراق داشته است.

همچنین حملات داعش در خارج از عراق نیز ادامه دارد که حمله به استراسبورگ فرانسه یکی از آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین به نقل از شروان درویش، سخنگوی شورای نظامی شهر منبج سوریه اظهار کرد: همان‌طور که قبلا گفتیم همه می‌دانند که جنگ علیه داعش تمام نشده و همچنان خطر آنها وجود دارد.

یادآور می‌شود، حیدر عبادی، نخست‌وزیر وقت عراق در آذرماه 96 تسلط نیروهای این کشور بر نوار مرزی عراق با سوریه را تبریک گفت و پایان جنگ با داعش را اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: داعش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت در حومه مسکو که بیش از یکصد قربانی برجا گذاشته است، تاکید کرد که تصمیم آمریکا در مقصر اعلام کردن داعش عجولانه بود و حالا آنها در چاله‌ای که خودشان کندند، گرفتار شده‌اند.

زاخارووا اظهار داشت: به نظرم اینکه ظرف ۲۴ ساعت نخست پس از حمله و حتی زمانی که هنوز آتش شعله‌ور بود، آمریکایی‌ها جار و جنجال به‌راه انداخته و اوکراین را مبرا کردند، به نوعی مدرکی بر دست داشتن آنها (اوکراین در این حمله) است. نمی‌توانم این جار و جنجال را طور دیگری تفسیر کنم زیرا این حرکت اساساً مدرک جرم است.

وی تاکید کرد: مساله قابل توجه دیگر، قیل و قال آمریکا و مسئول دانستن قطعی داعش در این حمله بود. مسلماً سرعت آنها در چنین نتیجه‌گیری سرراستی، تعجب برانگیز است. آنها فقط چند ساعت لازم داشتند تا میکروفن به دست گرفته، نورافکن‌ها را روشن کرده و رسانه‌ها را فراخوانده و درباره مقصر این حمله تروریستی خونین و هولناک، نتیجه‌گیری کنند!

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: معتقدم که آنها با این کار خودشان را گوشه رینگ گرفتار کردند زیرا به محض قیل‌وقال آنها درباره داعش، همه آنهایی که در حوزه روابط بین‌الملل فعالیت می‌کنند و کارشناس و پژوهشگر سیاسی هستند، بلافاصله واقعیت داعش را به یاد آورده و به یاد دیگران هم انداختند! شما (آمریکا و انگلیس) پشت داعش و تمام تشکیلات شبه‌داعش هستید. شما آنها را به وجود آوردید!

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، تاکنون ۱۳۹ نفر کشته و ۱۸۲ تن زخمی شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

کد خبر 6063538

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • وحشت از حمله داعش به المپیک پاریس