Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش زارعی در آئین تجلیل و تکریم از هنرمندان عرصه انقلاب که امروز دوم بهمن‌ماه در مسجد جامع رجایی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: دوران طلایی دهه هفتاد، یکی از بهترین ایام درزمینهٔ شکوفایی تئاتر بچه‌های مسجد است.

وی اضافه کرد: امروز صهیونیسم و استکبار جهانی به دنبال هجمه وارد ساختن بر فرهنگ دینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ادامه داد: مسجد جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارد و آن‌چنان‌که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که «درهای مساجد را به روی جوانان بازکنید» امروزه باید از تمامی ظرفیت این پایگاه الهی در جهت ارتقاء فرهنگ بهره‌مند شد.

این هنرمند با انتقاد از وضعیت بعضی جوانان و نوجوانان کشور که گرفتار اعتیاد، بیکاری و دیگر آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، بیان کرد: حضور جوانان در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری بستر مناسب برای ایمن‌سازی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

زارعی در محور دیگر سخنان خود با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در خصوص فرهنگ، عنوان کرد: بیشترین دغدغه و دل‌نگرانی که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند در خصوص فرهنگ است.

وی با نظر بر این مهم که حفره فرهنگی اگر اتفاق افتاد کشور از بسیاری جهات دچار مشکلات متعدد می‌شود، توضیح داد: کم‌کاری‌های فرهنگی یکی از جدی‌ترین لطمه‌ها را به جوانان وارد می‌کند.

کد خبر 4521100

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی حوزه هنری کوروش زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود