Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه نزد سازمان ملل تصریح کرد که تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف نظامی همراه با یک یکجانبه‌گرایانه ضد ایرانی، برای امنیت منطقه غیرسازنده است. ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روسیه در واکنش به تلاش آمریکا برای برگزاری نشستی ضدایرانی در لهستان، تصریح کرد که این اقدام برای صلح و ثبات خاورمیانه «غیرسازنده»‌است زیرا هدف آن بر مقابله با ایران جهت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واسیلی نیبنزیا، سفیر روسیه نزد سازمان ملل متحد در نشست امروز شورای امنیت گفت که این نشست به خاطر توجه صرف به یک کشور [ایران] و عدم پرداختن به «نزاع اسرائیل و فلسطین»، در تقویت امنیت خاورمیانه ناکام خواهد ماند.

سفیر روسیه نزد سازمان ملل متحد همچنین این پرسش را مطرح کرد کع «چرا این نشست ایران را که یکی از عمده‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای منطقه است، دعوت نکرده است؟»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این دیپلمات بلندپایه روسی در ادامه گفت:‌ «تلاش‌ها برای ایجاد نوعی ائتلاف نظامی در منطقه از طریق برگزاری کنفرانس و تمرکز بر برخورداری از یک رویکرد ساده‌سازی‌شده یکجانبه‌گرایانه که آشکارا تنها به ایران مرتبط است، [اقدامی] غیرسازنده است.»

واسیلی نیبنزیا تأکید کرد که چنین اقدامی «تنها چشم‌انداز دستیابی به یک ساختار اصیل امنیتی برای منطقه را [کمرنگ‌تر] می‌کند.»

روسیه در نشست ضدایرانی لهستان شرکت نمی‌کندسفر معاون وزیر خارجه لهستان به ایران برای دیدار با عراقچیموگرینی تأیید کرد در نشست ضدایرانی آمریکا در لهستان شرکت نمی‌کنددست رد اروپا به دعوت آمریکا برای شرکت در نشست ضدایرانی لهستانپیش‌بینی هاآرتص درباره شکست آمریکا در کنفرانس ضدایرانی لهستان

 

انتهای پیام/

R1016168/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار ایران بین الملل اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد

سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای که امروز (سه شنبه) منتشر شد گفت، هر نشست جهانی صلح درباره اوکراین که روسیه را کنار بگذارد، به سادگی «پوچ» است و با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به روزنامه Argumenty I Fakty گفت، روسیه برای حفاظت از خودش در برابر غرب جنگ با اوکراین را ۲ سال است ادامه می‌دهد.

پسکوف که این مصاحبه را روز پنجشنبه و یک روز پیش از حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس در حومه مسکو انجام داد، گفته است: آیا مشکل اوکراین بدون مشارکت روسیه قابل حل است؟ پاسخ روشن است. خیر.

وی در ادامه گفت: اوکراین به ابزاری در دست غرب جمعی تبدیل شده تا با کمک آن فشار بیشتری بر روسیه وارد و روسیه را مهار کند و کشور به حاشیه بکشاند در حاشیه توسعه رها کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار برگزاری نشست جهانی صلح شده و اوایل سال جاری میلادی نیز سوئیس اعلام کرد که میزبان چنین نشستی خواهد بود و درباره تاریخ و جزئیات دیگر این نشست گفت‌وگوهایی در جریان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه طرح صلح اوکراین را که خواستار خروج نیروهای روس و احیای مرزهای سال ۱۹۹۱ کی‌یف، از جمله کریمه می‌شود، غیرقابل اجرا خوانده است.

پسکوف همچنین تاکید کرد که این طرح قابل فکر کردن هم نیست و همچنین طرح‌هایی را که در اتحادیه اروپا و دیگر کشورها برای به دست گرفتن کنترل منافع از دارایی های روسیه و مصادره و استفاده آنها به نفع اوکراین مطرح شده، مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد