Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@20:12:37 GMT

نشست ضدایرانی ورشو ناکارآمد است!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۹۱۳۴

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل امروز-سه‌شنبه- در شورای امنیت از برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو لهستان انتقاد کرد.

نبنزیا تاکید کرد که این نشست به دلیل تمرکزش روی ایران، کارایی خود را برای بررسی مشکلات خاورمیانه و پیدا کردن راه‌حل برای آنها از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست ورشو قرار است ۱۳ و ۱۴ فوریه به میزبانی آمریکا در لهستان برگزار شد.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: «چرا از ایران، به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگترین کشور‌های منطقه، برای حضور در این نشست دعوت نشده است؟ تلاش برای تشکیل اتحادی نظامی در منطقه با برگزاری نشستی که کاملا واضح است تنها روی ایران تمرکز دارد، اصلا کارآمد نیست. »

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روسیه واسیلی نبنزیا نشست ضد ایرانی ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

نماینده دائم روسیه : آمریکا با وتوی قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، برای پنجمین بار از آغاز تشدید درگیری‌ها در غزه، نگرش واقعی خود نسبت به ملت رنج کشیده فلسطین را به جهان نشان داد.

به گزارش مشرق، "واسیلی نبنزیا"، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، شب گذشته در نشست شورای امنیت و پس از رای گیری در مورد پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، تاکید کرد: این روز می تواند به عنوان روزی در تاریخ جهان ثبت شود که پس از سه ربع قرن، جامعه بین المللی سرانجام گامی درست در جهت اصلاح چندین دهه «بی عدالتی تاریخی» در قبال فلسطین برداشت، ولی در این بین ایالات متحده ثابت کرد که به گونه‌ای دیگر فکر می‌کند.

ایالات متحده در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل، از تصویب قطعنامه‌ای که در آن پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل این سازمان توصیه شده بود، جلوگیری کرد. ۱۲ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به تصویب این سند رای مثبت دادند.

نبنزیا با اشاره به اینکه در اصل مسئله یک سوال بسیار ساده است: آیا فلسطینی‌ها شایسته حضور در خانواده جهانی و مشارکت کامل در همه تصمیمات زندگی بین المللی هستند؟، افزود: هنگامی که اسرائیل در سازمان ملل پذیرفته شد، زمانی که ده‌ها کشور آزاد شده از ظلم استعمار غرب پذیرفته شدند، همواره به همین سوال با توافق نظر پاسخ داده شد. ولی اکنون همکاران آمریکایی در برخورد با فلسطین متفاوت عمل کردند.

به گفته او، واشنگتن با استفاده از حق وتو برای پنجمین بار از آغاز تشدید درگیری‌ها در نوار غزه، نگرش واقعی خود را نسبت به ملت رنج کشیده فلسطین نشان داد.

این دیپلمات روس توضیح داد: «از نظر مقامات واشنگتن، آنها لیاقت داشتن کشور مستقل خود را ندارند. مردم فلسطین تنها مانعی برای تحقق منافع اسرائیل هستند. به همین دلیل است که ایالات متحده آماده است چشم خود را به روی تمامی جنایات اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه ببندد و تا آخر هم متوجه گسترش شهرک‌های یهودی نشین غیرقانونی در کرانه باختری نشود.»

به گفته نبنزیا، هدف شکستن اراده فلسطینی‌ها، وادار کردن آنها به تسلیم بی قید و شرط در برابر قدرت اشغالگر، تبدیل آنها به نوکر و شهروند درجه دوم و حتی حذف آنها و اخراج آنها از سرزمین مادری خود است.

وی افزود که چنین سیاستی فقط نتیجه معکوس دارد. اکثریت قریب به اتفاق جامعه جهانی از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان جهانی حمایت می‌کنند و رنج غیرنظامیان فلسطینی در قلب و روح میلیون ها نفر در سراسر جهان طنین انداز شده است.

مارپیچ تشدید تنش در خاورمیانه در حال تشدید است

نماینده دائم روسیه در نشست شورای امنیت همچنین هشدار داد که مارپیچ تشدید وخامت اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) هر روز پیچیده‌تر می‌شود و کشورهای جدیدی را در منطقه به این رویارویی می‌کشاند. واسیلی نبنزیا افزود: «برای اولین بار در چندین دهه، خطر یک رویارویی نظامی تمام عیار در منطقه خاورمیانه آشکار شده است. نشست امروز فرصت خوبی است تا ارزیابی کنیم که جامعه بین‌الملل چه کارهایی توانسته انجام دهد و چه اقداماتی را نتوانسته برای حل و فصل این بحران در تمام این مدت انجام دهد.»

وی یادآور شد که از ابتدای تشدید تنش ها، هیئت‌های نمایندگی در شورای امنیت ۱۰ پیش نویس قطعنامه را پیشنهاد کردند و ایالات متحده هر دو پیش نویس روسیه و برزیل در خصوص کاهش تنش را وتو کرد. نبنزیا گفت: «تصور کنید اگر این پیشنهادات در زمان مناسب خود مورد حمایت قرار می‌گرفت، جان چند نفر می توانست نجات پیدا کند!»

پولیانسکی توضیحات مربوط به وتوی آمریکا در مورد قطعنامه فلسطین را تاسف بار خواند

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نمایندگان دائم روسیه در سازمان ملل نیز بامداد امروز، جمعه، یادآور شد که توضیحات نماینده ایالات متحده در مورد وتوی قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد، "تأسف بار" به نظر می‌رسد.

وی در کانال تلگرامی خود در این باره نوشت: آنها بطور مبهم فقط توضیح دادند که زمان مناسبی برای این کار نیست و ابتدا باید روابط اسرائیل با همسایگان عرب خود را عادی کنیم. چنین بهانه تراشی که هدف از آن تنها حمایت واشنگتن از متحدش اسرائیل است، بسیار تاسف انگیز است.»

پولیانسکی تاکید کرد که برعکس، روسیه مانند ۱۱ عضو دیگر شورای امنیت "با وجدان راحت و با تمام وجودم" به این قطعنامه رای مثبت داد و رای گیری در این خصوص یک لحظه تاریخی بود و آمریکا نیز با استفاده از حق وتو، چهره واقعی خود را نشان داد.

تاکید معاون وزیر خارجه روسیه به سفیر رژیم صهیونیستی درباره اهمیت خویشتن داری

در خبر دیگری گزارش شده که روز گذشته میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، در گفتگو با سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو، بر لزوم خویشتن داری همه طرف‌های درگیر برای جلوگیری از وخامت اوضاع در خاورمیانه بعد از حمله ایران به اسرائیل تاکید کرد.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، گفتگوی روز پنجشنبه معاون وزیر و سفیر اسرائیل به درخواست گالپرین انجام شد و در جریان آن وضعیت در حال وخامت در منطقه درگیری خاورمیانه مورد بحث قرار گرفت. در این بیت توجه ویژه‌ای به تشدید جدی تنش‌ها در ارتباط با حمله تلافی جویانه ایران به خاک اسرائیل در تاریخ ۱۴ آوریل شد و در این رابطه طرف روسی بر لزوم اعمال حداکثر خویشتنداری از سوی تمامی شرکت کنندگان در رویارویی تاکید کرد.

در این نشست همچنین وضعیت نوار غزه با تاکید طرف روسی بر لزوم برقراری آتش بس و حل مناقشه اسرائیل و فلسطین از جمله آزادی گروگان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • دیپلمات روس: شورای امنیت تحریم اسرائیل را بررسی کند
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی