Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای نجوم و فضا آنقدر اسرار پیچیده ای دارد که هرچه در آن کنکاش کنی باز هم لایه های پنهان و کمتر شناخته شده ای از آن وجود دارد؛ از پدیده های نادر و شگفت انگیز تا بسیاری از وقایع که هنوز پاسخی درخور برای آن وجود نداشته است.

پدیده هایی مانند سیاه چاله ها، کهکشان ها، موجودات فرازمینی و حیات در سایر کرات از جمله دغدغه های منجمان و طرفداران دنیای نجوم است که برای بسیاری از آنها یا پاسخی وجود ندارد یا هنوز به حقیقت آن پی نبرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ستاره های نوترونی» دسته ای از انواع ستاره های در حال مرگ با چگالی بالا هستند که در زمان های پایانی عمر خود درخشندگی فوق العاده ای دارند و باعث شکل گیری سیاهچاله‌های کوچک می‌شوند.

ستاره‌های نوترونی در واقع آثار به جا مانده از ستاره‌های بزرگی هستند که جرم بسیار بالایی داشتند و میزان آن میلیارد‌ها تن می‌رسد؛ همچنین طبق جدیدترین بررسی‌های ستاره شناسان، هنگامی که دو ستاره نوترونی در فاصله ۱۳۰ میلیون سال نوری از زمین در فضا با یکدیگر برخورد کنند مقدار زیادی فلزات گرانبها تشکیل خواهد شد همچنین ترکیب دو ستاره نوترونی یک سیاهچاله شکل می‌دهد که در این سیاهچاله مقدار زیادی طلا، پلاتینیوم، اورانیوم، نقره و ید پراکنده می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره دربی از دل تیم شکست خورده!

به گزارش "ورزش سه"، دیدار معوقه هفته هفدهم تحت عنوان دربی اصفهان میان دو تیم سپاهان و ذوب آهن برگزار شد.

سپاهانی‌ها که عطش زیادی برای برد داشتند تا بیشتر از این از جمع مدعیان عقب نمانند کار شاگردان ربیعی را با یک پنالتی تمام کردند و سه امتیاز گرفتند.

پارسا جعفری، گلر ذوب آهن با وجود شکست تیمش بهترین بازیکن زمین بود و‌ در برابر حملات متعدد سپاهانی‌ها تاب آورد و در آخر مغلوب ضربه پنالتی شهریار مغانلو شد که اتفاقا جهتش را هم درست تشخیص داد ولی نتوانست آن را مهار کند. در انتهای بازی یک حسرت بزرگ برای پارسا جعفری باقی ماند چون در روز درخشش نتوانست کلین‌شیت ثبت کند.

ذوبی‌ها که بعد از بازی نیز معتقد بودند آن صحنه خطای پنالتی نبوده حالا خیلی بیشتر حسرت امتیاز از دست رفته را می‌خورند.

سبزپوشان اصفهانی و آلومینیوم اراک در هفته پیش رو مقابل هم قرار خواهند گرفت و پارسا جعفری امیدوار به ادامه روند خوبش است.

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • آیا چهره صورت‌های فلکی تغییر می‌کند؟
  • ستاره دربی از دل تیم شکست خورده!
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • آتش بازی ستاره عراقی سابق پرسپولیس در قطر
  • ۲۹ فروردین در دنیای علم چه خبر؟