Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@09:48:57 GMT

«حمیرا ریگی» سفیر ایران در برونئی شد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۹۴۲۰

به پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و تصویب حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، خانم «حمیرا ریگی زیروکی» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برونئی منصوب شد و طی روزهای آینده عازم محل ماموریت می‌شود.

ریگی پیش از این فرماندار شهر قصرقند در استان سیستان و بلوچستان بود.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که اخیرا به شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود از معرفی «حمیرا ریگی» فرماندار شهرستان قصرقند به عنوان سفیر جدید ایران در برونئی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریگی اولین فرماندار زن در دولت یازدهم و اولین فرماندار زن اهل سنت است.

وی پیش از این نیز بخشدار شهر بندری چابهار بوده است. ریگی رئیس اداره بهزیستی چابهار، مشاور مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان، دبیر کمیسیون امور بانوان فرمانداری چابهار و دبیر کمیسیون شورای شهر چابهار نیز بوده است.

ریگی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و متولد سال 1354 چابهار است. وی از 28 فروردین 1393 فرماندار شهرستان قصرقند است.

عبدالحمید فکری پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در برونئی دارالسلام بوده است.

مرضیه افخم سخنگوی اسبق وزارت خارجه اولین سفیر زنی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این سمت منصوب شد و در حال حاضر عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی (کوالالامپور) است.

«صالح ادیبی» هم نخستین ایرانی کرد اهل سنت است که به عنوان سفیر ایران در ویتنام (هانوی) منصوب شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حمیرا ریگی سفیر برونئی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پرویزی و امیری به پیکار پایانی، ریگی و طهماسبی برنز گرفتند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات بوکس جاده ابریشم که یکی از رقابت‌های قدیمی و مطرح جهان است از روز یکشنبه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در شهر باکو آغاز شده و تیم ایران با ۶ بوکسور در این مسابقات حضور یافته است بر این اساس، مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف عصر روز گذشته چهارشنبه ۸ فروردین برگزار شد و چهار نماینده ایران به مصاف حریفان رفتند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی پرویزی که پیش از این حریفی از قزاقستان را مغلوب کرده بود با "بوتلایف" از روسیه روبه‌رو شد و به برتری رسید تا فینالیست شود. پرویزی عصر امروز برای کسب نشان طلا با "اصیل‌بیک جلیل‌اوف" ازبکستانی دیدار می‌کند.   در وزن ۵۴ کیلوگرم، مصطفی ریگی که برابر نماینده پاکستان به برتری رسیده بود با "خوجانزار‌" از ازبکستان مبارزه کرد و نتوانست به برتری دست یابد و با کسب مدال برنز به کارش پایان داد.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، مهدی امیری که مشتزن قرقیزستانی را با شکست بدرقه کرده بود با "ایلگار سالاکوف" از جمهوری آذربایجان بالای رینگ رفت و با ارائه مبارزه‌ای حساب شده به برتری دست یافت. امیری عصر امروز در فینال با "الکساندر زیریانوف" از روسیه پیکار می‌کند.   در وزن ۷۱ کیلوگرم، کسری طهماسبی که بوکسوری از لهستان را از پیش‌رو برداشته بود با "دارخان دوسیبای" از قزاقستان جدال کرد و در پایان ۳ راند مبارزه، این بوکسور قزاق بود که برنده شد تا کسری به مدال برنز بسنده کند.   باقر فرجی و روزبه صفری دیگر بوکسور‌های ایران در تورنمنت جاده ابریشم بودند که از دور مسابقات کنار رفتند.

دیگر خبرها

  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • جلالی: شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • بی‌حجابی خارج از عرف یک خبرنگار خارجی در سفارت ایران! | اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو | برای عزت ایران استعفا دهید | عکس
  • اقدام عجیب سفیر ایران در آذربایجان در گفتگو با خبرنگار زن+ عکس | به دلیل این خطای بد و برای عزت ایران استعفا دهید!
  • جلالی:شاید اگر همه مسلمانان در انجام وظایف خود دقت می‌کردند ظلم علیه مردم فلسطین ادامه نمی‌یافت
  • جنجال خبرنگار زن آدربایجانی در سفارت ایران + عکس
  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • صعود پرویزی و امیری به پیکار پایانی، ریگی و طهماسبی برنز گرفتند
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات