Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبگاه تخصصی نظامی آمریکایی در برآورد سال 2018 خود نیروهای مسلح ایران را در جایگاه سیزدهم جهان قرار داد که بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.به گزارش بلاغ، یک وبگاه تخصصی نظامی آمریکایی در برآورد سال 2018 خود نیروهای مسلح ایران را در جایگاه سیزدهم جهان قرار داد که بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه «گلوبال فایرپاور» ارتش رژیم صهیونیستی پایین‌تر از برزیل و اندونزی در جایگاه شانزدهم و نیروهای مسلح ایران در جایگاه سیزدهم قرار گرفته‌اند. این رتبه‌بندی میان ۱۳۶ کشور و رژیم صهیونیستی انجام شده است. 

روزنامه جروزالم‌پست نوشته این سومین سال متوالی است که جایگاه ارتش اسرائیل در رتبه‌بندی این وب‌سایت نزول پیدا می‌کند. رژیم صهیونیستی سال گذشته در جایگاه پانزدهم و سال ۲۰۱۱ در جایگاه یازدهم قرار داشت. ایران، در مقابل با هفت پله صعود از رتبه بیستم در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۱۳ در سال ۲۰۱۸ دست پیدا کرده است. 

طبق اعلام سایت «گلوبال فایرپاور»، در این رتبه‌بندی تنها توانمندی‌های متعارف نظامی و ۵۵ ملاک دیگر اعم از بُرد سلاح‌های موجود در زرادخانه‌ها، شمار نیروی انسانی در دسترس، توانمندی‌های صنایع دفاعی ، منابع طبیعی، وسعت جغرافیایی و قدرت اقتصادی لحاظ شده‌اند. 

روزنامه جروزالم‌پست به یکی از موارد مقایسه میان ایران و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته شمار تجهیزات دریایی ایران به نحو محسوس بیشتر از اسرائیل است.

ایران از لحاظ تعداد پرسنل نظامی نیز برتری محسوسی بر صهیونیست‌ها دارد به طوری که نیروهای مسلح ایران ۹۳۴ هزار پرسنل در حال خدمت دارد در حالی‌که این رقم برای ارتش صهیونیستی ۶۱۵ هزار پرسنل است.

از لحاظ تعداد جنگنده‌ها دو طرف نزدیک به هم هستند به طوری که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ۵۹۶ و ایران ۵۰۵ فروند هواپیمای نظامی دارد.

به تازگی نیز اندیشکده صهیونیستی «مرکز مطالعات عمومی» در تحلیلی به تلاش ایران در ساخت انواع قایق‌ها و پهپاد‌های مجهز اشاره کرد و نوشت: ایران در حال توسعه انواع هواپیماهای بدون سرنشین گشتزنی و رزمی، قایق‌های بدون سرنشین مجهز به «جی. پی .اس» (سامانه موقعیت یاب) است.

به نوشته این مرکز تحقیقاتی، ایران در پی این است که با ارتقاء توانایی این جنگ افزارها، با قایق‌های تندروی با سرنشین و بدون سرنشین و موشک‌های خود به مقابله با کشتی‌های بیگانه حاضر در منطقه مبادرت نماید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه (رژیم) اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که طی آن تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران را ندارد
  • مقایسه توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل | تهران چه برتری نظامی نسبت به تل‌آویو دارد؟
  • عملیات وعده صادق ابهت نظامی صهیونیست‌ها را فروریخت
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • نمایش مقتدرانه توان نظامی ایران در رژه روز ارتش در گیلان
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود