Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر بای آسیب شناس اجتماعی و مدیر سابق معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه درمان اعتیاد در ایران با مصرف متادون انجام می شود، اظهار کرد: به دلیل نبود توانایی لازم در مدیریت مصرف، افراد مصرف کننده این قرص دچار مشکل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متادون درمانی در ایران متأسفانه به دلایل مختلفی  جواب نداده است و  باعث شده افراد مصرف کننده را از چاله به چاه بیندازد.

بای تصریح کرد: متادون درمانی بیشتر متعلق به جوامعی است که  به خوبی می توانند مدیریت مصرف داشته باشند و معمولا این روش درمانی  در کشورهای پیشرفته  ضمانت اجرایی قابل توجهی دارد.

این ‌آسیب شناس اجتماعی اضافه کرد: متأسفانه مصرف  بیش از حد  مصرف متادون  در ایران مدیریت مصرف را با مشکلاتی روبه رو کرده است و همین موضوع باعث بروز پدیده جدیدی به نام اعتیاد به متادون در بین افراد  شده است.

لزوم داشتن توانایی لازم مدیریت مصرف در درمان متادون

وی با اشاره به اینکه  برخی از  افراد برای ایجاد  نشاط در خود سراغ مصرف متادون می‌روند، تأکید کرد: مصرف متادون برای رفع اعتیاد در کشورهای پیشرفته‌ای انجام می‌شود که قربانیان اعتیاد آنها افراد توانمند، قوی و تحصیلکرده هستند تا توانایی تغییر  مصرف خود را در زمان‌های مختلف تغییر داشته باشند.

بای ادامه داد: متأسفانه در برخی جوامع مانند ایران مصرف متادون اعتیاد را به طور ریشه‌ای و عمیق نهادینه می‌کند زیرا اگر مدیریت مصرف انجام نشود  مصرف این دارو راه حل درمانی برای عارضه اعتیاد را به دنبال نمی‌آورد.

مدیر سابق معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: مصرف متادون در ایران باعث بروز معضلات جدیدی در کشور شده است و امروزه این قرص به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک استفاده می‌شود؛ حتی در برخی از عطاری‌ها قرص متادون به مردم راحت عرضه می‌شود.

افزایش مصرف متادون در بین دانش آموزان و دانشجویان

وی گفت: متأسفانه امروزه در کشور ما با معضلی به نام متادون خوری هم  روبرو هستیم که مصرف این قرص عوارض مختلفی را بر بدن می‌گذارد و باعث آسیب جدی به کلیه و حتی کبد می‌شود.

بای یادآوری کرد: متأسفانه مصرف متادون در بین دانشجویان و حتی برخی از دانش آموزان شایع شده است و دانش آموزان جهت بیداری در شب‌های امتحان بدون توجه به عوارض زیاد این قرص و مشکلات بعد از مصرف اقدام به خوردن متادون می‌کنند.

مدیر سابق معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید در زمینه مصرف متادون آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم تا افراد واجد شرایط اقدام به خرید و مصرف آن بکنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و بیان‌داشت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

کد خبر 6088608

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد